lobster Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Har hatt Asus S5A en stund og begynner å irritere meg over viftestøy. Sjekket tempraturen på CPU og den er rundt 83 grader. Er ikke dette alt for mye for en nyformatert maskin som kjører WinXP? (Har ikek installert annet enn Officepakken) (Maskinen ligger for den meste på 0-10% i CPU load) Bør jeg skifte ut kjøpepasta eller.no? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Har hatt Asus S5A en stund og begynner å irritere meg over viftestøy.Sjekket tempraturen på CPU og den er rundt 83 grader. Er ikke dette alt for mye for en nyformatert maskin som kjører WinXP? (Har ikek installert annet enn Officepakken) (Maskinen ligger for den meste på 0-10% i CPU load) Bør jeg skifte ut kjøpepasta eller.no? 9320099[/snapback] Prøv å skift kjølepasta til å begynne med ja. Hvilken CPU har du forresten? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Glem det! Jeg trykka ikke på linken. Kan ikke uttale meg om bærbare maskiner da jeg ikke er kompetent Lenke til kommentar
lobster Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Har den med Intel Pentium 1.73GHz Mobile Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Prosessoren spesifisert for 100 grader, så det er ikke noen umiddelbar fare. Har du prøvd forskjellige "power schemes", sjekket at prosessoren klokker seg ned når den idler? Kan sjekkes i CPU-Z Lenke til kommentar
B0P Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvilket program bruker du forresten for å sjekke temperatur på maskinen? Lenke til kommentar
ventle Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 innvendig støvrensing er å anbefale dersom dette ikke er gjort de siste 6 månedene... støv som følger med kjølelufta inn i maskinen blir som oftest ikke med ut igjen og legger seg som en effektiv brems for nettopp den luftstrømmen som skal kjøle maskinen. Skru opp maskinen og blås helt ren med trykkluft på boks. Lenke til kommentar
lobster Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Når jeg kjører CPU-Z ser jeg at CPU endrer klokkefrekvens når jeg bytter på de ulike strømsparingsmodusene. I Battery modus går CPU ned til ca 400MHz og CPU går også ned en del. Kjører jeg PC'n på strøm står CPU hastigheten på ca 1730MHz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå