Gå til innhold

RAM, confusing:(Kan noen hjelpe meg?

mini_ida

Anbefalte innlegg

Hei dere, nå leter jeg etter et hovedkort som passer mine utvalgte deler.

Ram brikkene er disse:

OCZ DDR2 PC2-7200 / 900MHz / NVIDIA® SLI™-Ready Edition / Dual Channel(2x=4gb)

Kan jeg da bruke fks dette hovedkortet?

4 x DIMM, max. 8GB, DDR2 800 / 667 / 533 MHz, non-ECC, un-buffered memory

Dual channel memory architecture

Ser ikke ut som jeg klarer og finne ett hoved kort med ddr2 900mhz

Takk:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hejsan,

Då 900 inte är en "officiell" standard, kommer hk och cpu ditt boota upp i den fsb som din cpu har, och med minne satt till 800. Detta kräver att du kan sätta minnevolten till 2.1 volts åtminstone vilket de flesta HK klarar nuförtiden. För att komma åt 900mhz på ram må du antingen överklocka cpu lite grann (väldigt lite, ingen voltändring nödvändig), sätta fsb till 450, och se till att minnet är i sync med cpu, alltså DDR900.

Vilket HK är det du har eller tänkt på?

Lenke til kommentar
Hejsan,

Då 900 inte är en "officiell" standard, kommer hk och cpu ditt boota upp i den fsb som din cpu har, och med minne satt till 800. Detta kräver att du kan sätta minnevolten till 2.1 volts åtminstone vilket de flesta HK klarar nuförtiden. För att komma åt 900mhz på ram må du antingen överklocka cpu lite grann (väldigt lite, ingen voltändring nödvändig), sätta fsb till 450, och se till att minnet är i sync med cpu, alltså DDR900.

Vilket HK är det du har eller tänkt på?

9320092[/snapback]

Hei du, takk for svar. Nå er jeg litt mere med:D Jeg vet ikke hvilke hovedkort jeg trenger da:S

Har satt opp denne: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1126438;c:36123

Er det ikke lurere og gå for en 800mhz ram da?prisen blir jo så mye mindre:)

Lenke til kommentar
Velg prosessor først, så hovedkort, så minne til slutt  :thumbup:

9320349[/snapback]

Ja det høres ut som en plan, har gjort det.. intel quad 2,4ghz

Men vet ikke hvilket minne hastighet eller pris som lønner seg, ser tilogmed på alienware sinn top end pc kjører de 800mhz brikker..

Lenke til kommentar

Det beror helt och hållet om du tänkt överklocka. Om du inte gör det skulle i alla fall jag satsa på 800mhz ram som ska ha så lite volt som möjligt. Det spar på ström och ger mindre värme :)

Om du tänkt dig en liten överklock så hade jag satstat på 1066mhz ram sedan pris på sådan är så att säga lika som 800mhz. 2 eller 4GB? Spel eller kontor? Kom ihåg också, att om du väljer ett av de större skärmkorten som finns ute, 2900 eller 8800-serien, bör du lägga en krona eller 2 på ett bra strömaggregat.

Lenke til kommentar
Ja det høres ut som en plan, har gjort det.. intel quad 2,4ghz

Men vet ikke hvilket minne hastighet eller pris som lønner seg, ser tilogmed på alienware sinn top end pc kjører de 800mhz brikker..

9320401[/snapback]

Minnet betyr ikkje så forbasket mye, dersom du ikkje skal overklokke. Men det kan være greit å velge PC6400 eller raskere.

Når det gjelder hovedkort så er det veldig vanskelig å annbefale deg noe så lenge du ikkje sier kva slags funksjonalitet du er ute etter, og kor avansert hovedkort du trenger.

Generelt så vil eg annbefale hovedkort med P35 brikkesett. Asus lager som regel veldig gode kort, men også Intel sine egne kort er kjempebra for folk flest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...