Gå til innhold

Erfaring med noname cd'er fra Komplett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kjøpte en slik spindel selv for ikke så lenge siden. (halvannen uke siden cirka). har siden brent cirka 50 av disse cd'ene.... hitil hatt 1 feilbrenning

Du har altså ikke hatt noen problemer med å lese cd'ene etterpå? Har du prøvd me andre enheter.

Er litt redd cd'ene skal være av like "god" kvalitet som noen jeg hadde en stund tilbake. Lite kult å oppdage at flere cd'er er uleselige etter at du har brent dem :wink:

Lenke til kommentar

Skal nok være litt forsiktig med slike CDer hvis du skal brenne noe du har planer om å ta vare på over litt tid. Som regel går brenningen av de helt smertefritt, men holdbarheten på slike CDer er heller dårlig (spessielt på 40/48X-platene som har sterkt redusert holdbarhet for å få sterk nok reflkesjon under rask brenning).

Tar man backup av personlige filer en gang i uka kan slike CDer være fine, men jeg hadde neppe plassert MP3-samlingen min på den typen plater.

Lenke til kommentar

Greie nokk disse (kjøpte nettopp en spindel med 100 på komplett) Eneste aberet jeg har merket er de tåler fysisk ikke mye, den "folien" på den ene siden tåler ikke alt for mye før den går til helvette. m.a.o. ikke la cd'n ligge og slenge.... Har forresten halve divx-samlingen på slike cd'er... håper ikke de går til helvette med de første ti årene....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Skal nok være litt forsiktig med slike CDer hvis du skal brenne noe du har planer om å ta vare på over litt tid. Som regel går brenningen av de helt smertefritt, men holdbarheten på slike CDer er heller dårlig (spessielt på 40/48X-platene som har sterkt redusert holdbarhet for å få sterk nok reflkesjon under rask brenning).

Tar man backup av personlige filer en gang i uka kan slike CDer være fine, men jeg hadde neppe plassert MP3-samlingen min på den typen plater.

hva slags cder anbefaller du?

Lenke til kommentar

anbefaler mmore eller smartbuy.. det beste er verbatim, tdk og kodak.. men dei er ganske dyre til "vanlig" bruk...

har brent ca 400 mmore cd'er, og har 0 feilbrenningar.... :D dessutan fungerar dei "over alt" (pc, anlegg, bilstereo osv...)

i tillegg har eg brent ca 100 smartbuy og 100 verbatim utan feilbrenning...

når du får feilbrenning når cd'en er ny, kan du kanskje tenke på korleis kvaliteten er etter 2 år og litt "bruk"..... :-?

PS: plextor :woot: (say no more)

Lenke til kommentar
Jeg brukte SmartBuy en periode, men etter at jeg hadde brent dem så kunne ikke andre maskiner lese dem! Kanskje bare et engangstilfelle men...

Syns ikke de tåler møkk jeg.. Dessuten er det ikke alle CD spillere som fikser disse feilfritt (de samme CD spillerne sliter med andre "billig cd-r" oxo da)

Lenke til kommentar

Verbatim,BASF,Imation,TDK og Fuji har jeg flusst av og de virker. Trax data er "så der". Og spindler er bingo.......enten så virker de, eller så virker de ikke, men er fine til å brenne ut småtteri som man allikevel får tak i på nytt.... :D

Lenke til kommentar

Har brent en 60-70 av dsse cd-ene selv nå og har ikke hatt noen problemer med de.

Men de cd'ene eg er mest fornøyd med er Smartbuy's i en såkalt Cakebox med 50 cd'er (fås også med 25 stk) (en kjekk liten boks som er veldig grei å oppbevare cd-ene i). Grei pris, og virker som de har litt bedre kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...