Icenor Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg bor i et tre etasjesrekkehus og planlegger å fikle litt med nettverket mitt. Det jeg ønsker er god trådløs dekkning i hele huset, men for øyeblikket har jeg bare god dekkning i 1. og 2. etasje fordi den wi-fi routeren er i 1. etasje. Det er lagt nettverkskabel som går fra 1. etasje til en stasjonær PC i 3. etasje. Det jeg lurer på er om det går ann å ha 2 forskjellige routere i 1. og 3. etasje slik det er vist på denne tegningen: Grunnen til at jeg spør er at sist jeg prøvde å få til noe lignende, (bare at det da var med en router og en switch) så fikk jeg ikke åpnet noen av portene til den stasjonære PCen i 3. etasje og gav tilslutt opp. Hvis det finnes noen andre, bedre måter å gjøre dette på, så setter jeg veldig pris på å få høre om det. Kravene er: Det er god wi-fi dekkning i hele huset. Det skal ikke legges noen flere kabler. Den stasjonære PCen i 3. etasje må kunne åpne portene sine. VOIP telefonen (Telio) i 1. etasje må fungere. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det gar an. Du ma bare disable routerfunksjonen pa den i 3. etasje, og sla av brannmuren. Bare 1 brannmur nermest modemet, og bare 1 DHCP/DNS server et eller annet sted. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) nettet mitt er fuxxored sorry debianmaskinen klikker. Endret 20. august 2007 av Ståle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå