Wishb0ne Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 42" v2fh Er på tilbud til 10k nå ser ut som den har gjort det greit i en test fra lyd og bilde. Noen som har erfaringer med den? Lenke til kommentar
superrune2 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) 42" v2fh Er på tilbud til 10k nå ser ut som den har gjort det greit i en test fra lyd og bilde. Noen som har erfaringer med den? 9319808[/snapback] Tv du henviser til i testen er ikke samme tv som ukens tilbud på komplett. Modellen hos komplett har høyere oppløsning (Full HD) og er nok en dyrere modell. Den har også 2 x HDMI. Trur faktisk det er den billigste full HD tvèn jeg har sett. Endret 20. august 2007 av superrune2 Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Billig er den ja Lenke til kommentar
eskarls Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Rå bra tilbud LØP OG KJØP! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Er det tv'en i øverste tråden? Eller en annen? Jeg vil virkelig kjøpe.. Lenke til kommentar
raidmax Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Denne tv'n har jeg virkelig tro på Etter det jeg kan se, er dette samme tv'n som lyd og bilde har testet.. Bare en oppgradert modell, med 2 HDMI kontakter. Hadde det vært denne modellen de hadde testet i bladet, hadde den sansynligvis fått enda bedre karakter. En av tingene som var listet opp som negativt var nemlig "bare 1 HDMI" Har nå lagt inn bestilling på ett eksemplar :) Lenke til kommentar
kilik Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Vurderer denne ja. 42" 1080p til under 10k er det ingenting å si på med mindre det er noe å utsette på den. Komplett har også 37"-versjonen til 7995,- EDIT: Testen er da for en helt annen, eldre modell med lav oppløsning. Endret 22. august 2007 av kilik Lenke til kommentar
eggi Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Sist gang Komplett hadde tilbud på Hyundai sine full HD lcd så sendte jeg en epost og spurte om de støttet 1:1 pixelmapping, fikk til svar at det gjorde de ikke. Hvis du skal koble den til pc, så er 1:1 PM en fordel. Netonnet sin egen LCD serie, Andersson, kan også være et alternativ til billig full HD. http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?IId=462949 Jeg venter på svar fra dem om de støtter 1:1 PM. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg ser etter en tv i akkurat den kategorien eggi. 42" full-hd til rundt 10k som funker bra med xbox360 og pc. Tv'n du viste i sist link hadde 8ms i responstid, er ikke det en del? Lenke til kommentar
messo Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvis dere er på jakt etter en 1080p TV som takler 1:1 pixelmapping, så anbefaler jeg Mirai 42"! Har selv denne, og elsker den! Mirai er et nytt merke, og produsentene bak leverer innmaten til mange av de store merkene som Sony, Samsung osv. Kan kjøpes fra gs.no for 8.799 (eks. mv). Lenke til kommentar
Winniee Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hmmm, vil vite om det er 1:1 PM på den, også var vel kontrasten i det laveste laget? 800:1... Lenke til kommentar
nikk0 Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Hvis dere er på jakt etter en 1080p TV som takler 1:1 pixelmapping, så anbefaler jeg Mirai 42"! Har selv denne, og elsker den! Mirai er et nytt merke, og produsentene bak leverer innmaten til mange av de store merkene som Sony, Samsung osv. Kan kjøpes fra gs.no for 8.799 (eks. mv). 9342015[/snapback] Flere som kan gå god for denne? Var jo høyere kontrast og 1:1 PM .. Lenke til kommentar
messo Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Du kan lese mer om TVen i en svensk forumtråd på 36 sider her! Om du er ute etter en TV med full HD og bra bilde så er denne TVen å anbefale. Den er grei til å vise antennebilder, og har enda ikke testet med digitalTV. Jeg bruker den mest mot min bærbare MacBook Pro 17" og det er hinsides rått! Har installert Windows på den, og kjørt igjennom Half Life 2 i 1920x1080 oppløsning - for en opplevelse! Andre ting som skiller Miraien fra andre TVer i 20.000,- klassen er ting som fjernkontrollen og menysystemet. Det er ikke dårlig og har alle funksjoner som trengs, men har sett bedre design på dyrere modeller. Menysystemer er til gjengjeld veldig lettfattelig i motsettning til andre TVer jeg har prøvd. Fjernkontrollen er ikke noen designkontroll, men den er praktisk. En del av tastene er selvlysende i mørket, og knappene sitter der du forventer at de skal være. Selve TVen har et relativt eksklusivt look (etter at man har pellet vekk HD klistremerker og slikt) og om man hadde byttet ut Mirai logoen med en Sony logo, så hadde man kunnet solgt den for 20.000 Alt i alt - MYE for pengene. Kanskje ikke førstevalget for farmor som kun skal se på TV2 og NRK fra antenne, eller rike Ole som skal ha et designsmykke, men perfekt som PC og spillmaskin (PS3, Wii, Xbox osv). Jeg bruker den mest som dataskjerm. EDIT: Har sett en del 1080p og 720p filmer og bildet er upåklagelig! Jeg har kalibrert fargene litt, men er overrasket over dybdene i både fargene og svartnivået. Skikkelig kino opplevelse! Endret 24. august 2007 av messo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå