plankeby Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Opplever for tiden idioti på høyeste nivå fra Europark. Det dreier seg om at jeg har fått parkeringsbot for å ha parkert på gyldig p-plass med gyldig p-bilett. -Men Europark mener jeg har parkert ulovlig! Bilen stod innenfor oppmerket parkeringsrute, p-billetten var synlig i frontruten hele tiden og det var ikke noe skilt ved parkeringsruten som tilsa at jeg ikke kunne parkere der. Dermed var overraskelsen total når jeg kom ut til parkeringsforelegg fra Europark. Europark opprettholder sin påstand om at jeg ikke kan stå der, selv om de har bilde av bilen, et bilde som bør vise at alt er i orden. Når jeg fire uker etter får svar på klagen (de opprettholder sitt krav), drar jeg til stedet for å ta noen nye bilder, da blir jeg meget overrasket over at jeg ikke har sett det store parkering forbudt skiltet som står der. Ser så på mobilbildene fra dagen boten ble skrevet, og ser at Europark har skrudd opp parkering forbudt skilt etter jeg har fått parkeringsbot. Dette er noen hjertesukk fra min side. Syntes denne saken er utrolig. Europark/Aktiv Kapital står på sitt. Jeg har parkert ulovlig, og de viser til skilt satt opp en eller annen dag etter jeg stod der. Endret 20. august 2007 av plankeby Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ja, det er vel ikke første gangen Europark krangler ... Snakk med forbrukerrådet om ikke du slår igjennom med egen klage. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Sendte en mail til Europark/Aktiv Kapital med bilder. Poenget er at saken er 100% opplagt, men Aktiv kapital står på sitt. Jeg frykter ingenting i denne saken, men det er irriterende å bli pålagt arbeid med skriving av brev, telefoner, skaffe egne bilder, ta utskrift av bilder m.m. Jeg bruker jo både tid og penger på noe som er helt urettmessig. Har sendt en mail i dag, med tilbud om at de trekker saken umiddelbart, vedlagt mine bilder. -Eller vil jeg fakturerer Aktiv Kapital for alle mine utgifter (brev, telefoner, utskrift av bilder, og tid gått med på å ordne dette). Poenget er at bilen står 100% lovlig, ikke et hjul eller en bit av bilens karosseri er over eller utenfor den oppmerkede p-ruten. P-billetten var også helt synlig på riktig side i frontrute hele tiden. Europark/Aktiv Kapital må tenke at "her skal det bli parkering forbudt, så vi kan begynne å ta bøter for denne p-plassen nå, før skilt er satt opp".... ?! Irritasjonen er all tid og utgifter jeg skal bruke på dette. Jeg opplever at Europark/Aktiv Kapital prøver seg på en bøtlegging, for å så gi den bøtlagte alt ansvar for å bevise sin uskyld. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ja, jeg skjønner. Mener å ha sett lignende saker på TV2 for en stund siden ... Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det har jo alltid vært sånn! Man har parkert ulovlig, helt til man på en eller annen mirakuløs måte klarer å motbevise det! Lenke til kommentar
agalate Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Provisjonsbasert bøtevirksomhet burde aldri vært tillatt. Keep us posted! Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har vært borti lignende tilfeller selv, og det som er så utrolig irriterende med parkeringsselskaper er at du er skyldig inntil det motsatte er bevist. Altså har de snudd bevisbyrden, noe som er helt absurd. Dersom du bestrider kravet skriftlig kan de uansett ikke sende det videre til inkasso, og du kan evnt få saken opp i forbrukerrådet. Mye arbeid for 350 kroner eller hva bøtene er nå om dagen, men det er vel det som er taktikken, at folk til slutt ikke gidder å klage mer. Lenke til kommentar
patrickk Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Eg var borti det sammen en gang. Jeg fikk beskjed om en som gikk siste året på juss, at jeg ikke måtte gi meg. Jeg hadde alt rett på min side, og fikk ett tips fra ham om at eg måtte ta betalt for tiden eg brukte på saken. Jeg hadde mine tvil angående dette, men kjøpte med en giro, og skrev ut en faktura til de med saken min. Jeg satt timesprisen min på 250 kroner timen og hadde brukt "ca" 5 timer på dette og at dette skulle betales, i tilleg at jeg slapp å betale boten. Han som studerte juss sa at hvis de ikke betalte så skulle eg oppsøke folk som sikkert tok saken. For det var raske penger for firmaene når eg hadde gjort all arbeid, og de sendte bare en inkasso varsel til slutt, og de betalte. Jeg fikk en telefon noen dager senere angående saken, der de beklaget på det meste. Men da var jeg så drita lei at eg gikk videre med saken. Jeg fikk pengene mine, men de har vell fått det inn igjen nå (selv om de sponset meg med gratis papir bit på ruten) Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hei! Jeg har også kranglet mye med dem. Drit i forbrukerrådet. Dette er ikke en opplagt sak for dem. Du sender alle papirer til parkerlingsklagenemda. Adresse finner du om du søker på nettet. I tillegg må du opplyse selskapet (europark) om at du har klaget til nemda, og at de derfor må sette gebyret du har fått på pause. (De har ikke lov til å kreve noe av deg før saken er ferdigbehandlet i nemda.) Men før du gjør dette, kan det være lurt å ringe de, og forklare saken. Om de ikke er forståelsesfulle og fikser det, så sier du at du politianmelder selskapet. Da pleier det å ordne seg... ihvertfall har det gjort det for meg... for anmelder jeg de, er det ganske ressurskrevende for de... taper mange penger. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Ringe Aktiv Kapital nå. Dem har frafalt saken etter jeg sendte følgende mail og klar bildedokumentasjon (bilder som jeg ikke legger ved her): Viser til kontrollavgift nr xxxx Skriver denne e-post meget kort da jeg ikke vil benytte noe mer bortkastet tid på dette. Tidligere brev og telefonsamtaler bør være registrert hos dere. Det har også vært stor treghet i deres system på klagesvar. Bildene bør tale sitt og trenger ingen ytterligere forklaring. Se bildenavn. Oppmerkingen på bakken er langt klarere for øyet enn på det noe dårlig mobilbilde, og senere kamerabilde tatt i regn. Så dette er et siste tilbud fra meg om å trekke saken som bør være 100% opplagt. Dersom dere fremdeles står på kravet om avgift vil jeg legge fram klar dokumentasjon og meget pålitlige vitner i saken. Jeg vil da også fakturere Aktiv Kapital for all min tid og utgifter i denne saken (brev, telefoner, utskrift av bilder og øvrig arbeidstid fra dag nr. 1). Beklager en noe irritert undertone i denne mailen, men det er irriterende å bruke tid og ressuser fra min side på noe som er så klart og uriktig som i denne saken. Jeg har desverre trengt hjelp til å få bilde ut av min mobiltelefon, elers så hadde jeg fått sendt denne mail tidligere. Ønsker et SNARLIG svar på dette, om avgiften trekkes eller ikke. Jeg har forståelse av at det kan gjøres feil, og at det finnes tvilstilfeller, men her har aktiv Kapital fått to muligheter til å rette opp før denne mail. Mvh xxxx Tlf xxxx ---- Noen beklagelse fra Aktiv Kapital var det ikke. Men jeg forstår at dem ikke har noe å komme med etter å ha sett bildene jeg la med. Personen hos Aktiv Kapital sa han ikke kjente saken og at dem ikke vet om parkering forbudt skiltet kunne vært skrudd ned av noen når jeg var der. Saken er i hvertfall ute av verden. Hadde ikke tenkt til å trekke inn Forbrukerråd, men avventet svar fra min mail før jeg sende saken til Parkeringsklagenemnda. Har brukt nok tid på dette tullet fra Europark om jeg også i tillegg skulle bruke tid på skjermaer og bildeutskrifter vitner m.m. til Parkeringsklagenemnda. Endret 22. august 2007 av plankeby Lenke til kommentar
Ditech Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 ok ok.. parkeringsklagenemda er kjempeenkel da.. bare å videresende det du har til de... de ordner alt.. eneste problemet dems er behandligstiden... men samme for deg da.... kan ta 1,5 år.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå