stclem Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 mysql_real_escape_string? finner ikke noen steder. autoincrement ? aner ikke. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 mysql_real_escape_string? finner ikke noen steder. autoincrement ? aner ikke. 9329881[/snapback] mysql_real_escape_string(): Se over koden jeg gav deg. auto_increment: Sjekk tabell-info i databasen, og sjekk om feltet `id` har Option "AUTO_INCREMENT" og om det er PRIMARY KEY Lenke til kommentar
stclem Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) vet ikke om dette ble bare rot eller om du skjønner noe. finner ikke AUTO_INCREMENT. Felt Type Sammenligning Attributter Null Standard Ekstra Handling id tinyint(4) Nei 0 Se gjennom distinkte verdier Endre Slett Primær Unik Indeks Fulltekst first varchar(20) latin1_swedish_ci Ja NULL Se gjennom distinkte verdier Endre Slett Primær Unik Indeks Fulltekst last varchar(20) latin1_swedish_ci Ja NULL Se gjennom distinkte verdier Endre Slett Primær Unik Indeks Fulltekst address varchar(255) latin1_swedish_ci Ja NULL Se gjennom distinkte verdier Endre Slett Primær Unik Indeks Fulltekst position varchar(50) latin1_swedish_ci Ja NULL Se gjennom distinkte verdier Endre Slett Primær Unik Indeks Fulltekst Med avkrysset: Merk alle / Fjern merking Med avkrysset: Se på Endre Slett Primær Unik Indeks Fulltekst Utskriftsvennlig forhåndsvisningUtskriftsvennlig forhåndsvisning RelasjonsvisningRelasjonsvisning Foreslå tabellstrukturForeslå tabellstrukturDokumentasjon Legg til feltLegg til felt(er)Ved slutten av tabellen Ved begynnelsen av tabellen Etter Indekser: Dokumentasjon Nøkkel Type Kardinalitet Handling Felt PRIMARY PRIMARY 5 Endre Slett id id UNIQUE 5 Endre Slett id Både PRIMARY og INDEX nøkler bør ikke settes for kolonne `id` Endret 21. august 2007 av stclem Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Rediger kollonen "id", og auto_increment bør være i en av nedtrekkslistene. Når auto_increment er på, trenger du ikke å sette "id" manuelt. SQL velger automatisk neste nummer. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Fant. Nå kan jeg legge inn personer og de får id fortløpende, men får fortsatt ikke endret på dem. Lenke til kommentar
stclem Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Gikk videre til side 6 i tutorialen, og da funker det uten de endringene jeg fikk av dere. Bare endring på ID i database... <html> <body> <?php $db = mysql_connect("host", "bruker", "pass"); mysql_select_db("database",$db); if ($submit) { // here if no ID then adding else we're editing if ($id) { $sql = "UPDATE employees SET first='$first',last='$last',address='$address',position='$position' WHERE id=$id"; } else { $sql = "INSERT INTO employees (first,last,address,position) VALUES ('$first','$last','$address','$position')"; } // run SQL against the DB $result = mysql_query($sql); echo "Record updated/edited!<p>"; } elseif ($delete) { // delete a record $sql = "DELETE FROM employees WHERE id=$id"; $result = mysql_query($sql); echo "$sql Record deleted!<p>"; } else { // this part happens if we don't press submit if (!$id) { // print the list if there is not editing $result = mysql_query("SELECT * FROM employees",$db); while ($myrow = mysql_fetch_array($result)) { printf("<a href=\"%s?id=%s\">%s %s</a> \n", $PHP_SELF, $myrow["id"], $myrow["first"], $myrow["last"]); printf("<a href=\"%s?id=%s&delete=yes\">(DELETE)</a><br>", $PHP_SELF, $myrow["id"]); } } ?> <P> <a href="<?php echo $PHP_SELF?>">ADD A RECORD</a> <P> <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF?>"> <?php if ($id) { // editing so select a record $sql = "SELECT * FROM employees WHERE id=$id"; $result = mysql_query($sql); $myrow = mysql_fetch_array($result); $id = $myrow["id"]; $first = $myrow["first"]; $last = $myrow["last"]; $address = $myrow["address"]; $position = $myrow["position"]; // print the id for editing ?> <input type=hidden name="id" value="<?php echo $id ?>"> <?php } ?> First name:<input type="Text" name="first" value="<?php echo $first ?>"><br> Last name:<input type="Text" name="last" value="<?php echo $last ?>"><br> Address:<input type="Text" name="address" value="<?php echo $address ?>"><br> Position:<input type="Text" name="position" value="<?php echo $position ?>"><br> <input type="Submit" name="submit" value="Enter information"> </form> <?php } ?> </body> </html> Lenke til kommentar
stclem Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Jeg tror, men vet ikke, at det er noe feil rundt add record et sted. Får opp liste over alle ansatte med delete bak. trykker jeg på en av de ansatte så kan jeg redigere dem. Under listen over de ansatte er det en link som heter add record. Denne linker bare til samme side som jeg allerede er på. Under denne linket er form til å legge inn info på ny ansatt. Virker mer logisk om man skal klikke der det står add record for å få opp form og så der legge inn ny info. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå