Upsaker Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) God morgen. En liten titt på Canon sine amerikanske hjemmesider viste en haug med pressemeldinger. Disse fortalte at ryktene om 40D og 1Ds mk3 er samme. De har også lansert 4 nye kompaktkameraer og noe printergreier. 40D: http://www.usa.canon.com/consumer/controll...9&modelid=15653 40D har som tidligere nevnt fått: 6.5 bilder i sekundet Bedre ISO-ytelse 14-bit "conversion" Spot-måling 3" LCD med LiveView Nytt autofokus system Støvfjeringsfunksjon sRAW Og et nytt batterigrep ved navn BG-E2N 1Ds mk3: http://www.usa.canon.com/consumer/controll...9&modelid=15710 1Ds mk3 kan skryte av: En helt ny 21-megapikslers sensor 14-bit "conversion" 3" LCD med LiveView Lukkeren er klar for 300.000 eksponeringer. Støvfjerningsfunksjon 5 bilder i sekundet med 15 RAW-bilder eller 45 JPEG Det har også blitt lansert et nytt 18-55-objektiv. Denne gangen med IS. http://www.usa.canon.com/consumer/controll...9&modelid=15704 Og sist, men ikke minst: Canon EF 14mm f/2.8L II USM http://www.usa.canon.com/consumer/controll...8&modelid=15670 Endret 20. august 2007 av Jurgis Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) 40D skal noen og enhver få bryne seg mot. Det ser ut som et stålende kamera hvor Canon har hørt på hylekoret etter 30D, med blant annet viktige moment som konkurrenten fra Nikon har hatt - så som værtettninger og minst like viktig, en bedre søker. Endret 20. august 2007 av ragamuffin Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Om Canon 40D: Dette med værtetting er gjort noe halveis etter den informasjonen som er å finne på dpreview, det er visstnok kun plassen for minnebrikken og batteriet som er værtett, knapper etc er ikke værtett som det er på de dyrere nylanserte modellene. Hvis dette blir bekreftet fra Canon, syns jeg de har valgt en underlig strategi mtp værtetting. Syns også det er rart at de ikke øker oppløsningen på skjermen. Litt knotete plassering av knapper nederst på kameraet, men dette er sikkert en vanesak. Ut i fra bilder og specs ser det ellers ut til å være et flott kamera. Undrer på hvilken betydning 14 bits fargegjengivelse vil ha for billeddkvaliteten. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 "In response to demands of photographers, this standard zoom lens is designed with Canon's Optical Image Stabilizer technology while retaining the compactness and lightness of previous models." Da får vi bare håpe at de også har hørt på ønsket om en skarpere kitzoom også. Er denne zoomen like skarp som min Sigma 18-50, så er den et fullverdig objektiv til kompaktutrystningen for mer seriøse fotografer også. De skriver at de har lagt til et asfærisk linseelement også, så det er kanskje håp for det objektivet i så måte. De skriver også at blenderen er gjort sirkulær, og det betyr som alle vet en flott bokeh. Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) håper den nye kit linsa er bra, liker ikke at den ikke har fått ordentlig fokusring hva med den nye 55-250mm linsa? Endret 20. august 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 håper den nye kit linsa er bra, liker ikke at den ikke har fått ordentlig fokusring Synes den så litt rar ut, ja. Fokuserer du manuelt ved å vri på fronten av objektivet eller noe sånt? Det må jo bli litt sært, siden fokusringen flytter seg avhengig av brennvidde Ikke har den USM heller... jeg skal vente med å uttale meg alt for skråsikkert inntil jeg har sett tester, men jeg sitter igjen med inntrykk av at Canon har fokusert på bildestabilisering på bekostning av brukervennlighet. Skal uansett bli spennende å se hva de har gjort optisk, hvor stor forbedring den er i forhold til det gamle rælet deres. Hvis dette er kitobjektiv til 40D så bør den jo kvalitetsmessig være på høyde med Nikkor 18-70. Lenke til kommentar
operg Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Da får vi bare håpe at de også har hørt på ønsket om en skarpere kitzoom også. Er denne zoomen like skarp som min Sigma 18-50, så er den et fullverdig objektiv til kompaktutrystningen for mer seriøse fotografer også. De skriver at de har lagt til et asfærisk linseelement også, så det er kanskje håp for det objektivet i så måte. De skriver også at blenderen er gjort sirkulær, og det betyr som alle vet en flott bokeh. 9320798[/snapback] Hvilket Sigma-objektiv har du - denne, denne, eller en helt annen? Har nemlig førstnevnte, og synes ikke den var så bra som prisen på ~4000 i Norge skulle tilsi (men er langt fra misfornøyd; fikk et plettfritt utstillingseksemplar for 1600 i Østerrike). Lenke til kommentar
silverhalide Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Her lukter det at Canon har latt seg irritere over at D40 kan stille med 18-55 i ok kvalitet sammen med finfine 55-200 AF-S VR. Canons nye objektiver SER jo til og med ganske like ut, og så har de jo vært smarte å legge inn IS på normalzoomen. Nå gjenstår det å se om de klarer å levere kvaliet optisk. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Bedre ISO-ytelse kva vil dette seie i praksis? og kva er det bedre enn? 30d? Hvilket Sigma-objektiv har du ? 9321853[/snapback] trur det var Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC PMnormal hadde, men er ikkje heilt sikker? dei du nevner er uansett i ei anna prisklasse enn canons kitobjektiv med IS. Endret 20. august 2007 av turnipkongen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg glemmer av og til at det er nye brukere som ikke kjenner meg like godt som f.eks. Turnipkongen. Derfor er det på sin plass at Turnipkongen har helt rett mht hvilken Sigma jeg har. Man kan i likhet med andre zoomer for aps-c gråte over den grusomme fortegningen på vidvinkel, samt andre mindre optiske problemer. Likevel er det en ting som den zoomen har som styrke, den er blant de aller skarpeste kitzoomene. Selv på full åpning er den skarp i sentrum, og hjørneuskarphet oppstår først i periferien. Det er mao noe så sjelden som en billig kitzoom som kan brukes til portretter på full åpning, og det tror jeg ingen andre kan. I hvertfall ikke EF-S 18-55. Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Ooh. La oss Canonentusiaster sole oss i dette øyeblikket: -MightyTwin. Edit: Hint. Forsiden. Hint nummer to: Se min post lengre ned i tråden. Endret 20. august 2007 av AnEvilTwiner Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hva er/betyr den listen der? Eos 40D finnes jo ikke som produkt enda, kun som forhåndslansert modell. Mest populær som hva? Våt drøm? Lenke til kommentar
joostein Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Tror bare det er en liste fra forsiden på akam som viser hvilke produkter som besøkes mest i produktguiden. Lenke til kommentar
MightyTwin Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Tror bare det er en liste fra forsiden på akam som viser hvilke produkter som besøkes mest i produktguiden. 9323258[/snapback] Jupp. Burde egentlig tatt med litt mer rundt croppen, menmen. PMNormal: 6000 + poster, og du dro ikke kjensel på 'populære produkter'-lista på hovedsiden til Akam.no? Tsk tsk. -MightyTwin. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Leser aldri slike ting, fordi jeg stort sett har erfart at de som er mest populært har ingen relevans for meg. Slik er det bare. Jeg har 6000+ poster fordi jeg ikke kaster bort tiden min på slike ting. Jeg bruker heller tiden min til å ta bilder, og å skriver på et par fora. Takk for opplysningene skal du ha uansett, selv om jeg sikkert har glemt det over helgen Lenke til kommentar
nomorebs Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Spørs om det her må spares til en 1Ds MkIII nå...! *sikle* Alternativt får man vente og se om det kommer en 5D MkII.... Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Live-view ble vel plutselig enda mer nyttig nå som den kan flippe over speilet i ny og ne for å oppnå autofokus. Dette vil vel være nyttig på statiske motiver vil jeg tro! Spørs om ikke jeg må ha et 40d.. I tillegg til mitt 1D MarkIIn altså. Tviler sterkt på at autofokus er i nærheten av 1D'en. (noe som er naturlig) Denne gangen ble det i hvert fall en skikkelig oppgradering, og ikke bare masse endringer som du må lese om i steden for å egentlig merke at de er der.. Endret 21. august 2007 av lohelle Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Live-view ble vel plutselig enda mer nyttig nå som den kan flippe over speilet i ny og ne for å oppnå autofokus. Dette vil vel være nyttig på statiske motiver vil jeg tro! Jepp, for å ikke snakke om støvfjerningsbiten ;o) Så denne propaganda-filmen på DPreview, ble nesten kvalm... Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Ser ut som om Canon 40D gjør at gapet mellom ivrig hobbyfotograf-modellene til Canon og Nikon har blitt mindre - den er jo merkbart nærmere Nikon 200D enn det Canon D20/30 var. Moro med noe nytt Endret 21. august 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 - den er jo merkbart nærmere Nikon 200D enn det Canon D20/30 var. 9327906[/snapback] Ja for ikke å si forbi. D200 er antaglig forsatt en røffere konstruksjon, men ellers må den nok se seg forbigått på de fleste punkt. Men det er bare naturlig. Skulle nå bare mangle at utviklingen ikke gikk fremover på 2 år. Etterfølgeren til D200 blir nok også et realt verktøy når det kommer, må vite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå