int20h Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 IBM og TDK har satt sammen et team som skal forsøke å videreutikle MRAM-teknologien. Les mer Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Dersom prosjektet gjennomføres med suksess vil man få en minnetype som er raskere og har høyere lagringstetthet enn dagens produkter. Spørsmålet mitt er da: Om 4 år, er det ikkje godt mulig at datidens teknologi har overgått dette allerede? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg stusset litt på at det sto "Source: Grandis" nede til høyre i bildet og slo opp for å se hva dette var. Det er Grandis Inc som står bak STT-teknologien. Spennende greier, men når jeg leser beskrivelsen på sidene til Grandis så virker det som teknologien kan falle litt mellom to stoler: Det er ikke like raskt som SRAM og virker ikke i nærheten av like kostnadseffektivt som Flash. Kostnaden er kanskje noe lignende DRAM eller litt høyere. Det virker som det bare er et snevert bruksområde for STT-ram. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kan noen forklare meg hva det nye begrepet "spenningsstrøm" er for noe? Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 hva er vitsen med å bruke dette som cache på prosessor? Lenke til kommentar
Machz Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Dersom prosjektet gjennomføres med suksess vil man få en minnetype som er raskere og har høyere lagringstetthet enn dagens produkter. Spørsmålet mitt er da: Om 4 år, er det ikkje godt mulig at datidens teknologi har overgått dette allerede? 9319871[/snapback] Teknologien om 4 år må også utvikles, den oppstår ikke plutselig om 4 år, mao så kan da tidens teknologi være nettopp STT RAM uten at jeg skal verken si for eller i mot dette. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Teknologien om 4 år må også utvikles, den oppstår ikke plutselig om 4 år, mao så kan da tidens teknologi være nettopp STT RAM uten at jeg skal verken si for eller i mot dette. 9320142[/snapback] Eg formulerte meg kanskje dårlig. Altså, utviklingen av dette skal ta 4 år. Det eg mente, er da: Er det ikkje godt mulig at teknologien som allerede er på markedet om 4 år har overgått den allerede? Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Kan noen forklare meg hva det nye begrepet "spenningsstrøm" er for noe? 9319939[/snapback] Når du har kjøpt grønn overledning i metervare så får du ofte en del spenningsstrøm som biprodukt ved kapping. Ett godt triks er å smøre sleggefett på endene for å hindre lekkasje. Endret 20. august 2007 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kan noen forklare meg hva det nye begrepet "spenningsstrøm" er for noe?9319939[/snapback] Når du har kjøpt grønn overledning i metervare så får du ofte en del spenningsstrøm som biprodukt ved kapping. Ett godt triks er å smøre sleggefett på endene for å hindre lekkasje.9320846[/snapback] Lagre alltid kappede kabler vannrett! Hvis ikke å renner spenningsstrømmen ut av den laveste enden ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Da har jeg lest DET også! Lenke til kommentar
Chizzi_RoXe Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kan noen forklare meg hva det nye begrepet "spenningsstrøm" er for noe?9319939[/snapback] Når du har kjøpt grønn overledning i metervare så får du ofte en del spenningsstrøm som biprodukt ved kapping. Ett godt triks er å smøre sleggefett på endene for å hindre lekkasje.9320846[/snapback] Lagre alltid kappede kabler vannrett! Hvis ikke å renner spenningsstrømmen ut av den laveste enden ... 9321221[/snapback] Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 PS: Leif Men stradisjonelle Lenke til kommentar
pululf Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Kan noen forklare meg hva det nye begrepet "spenningsstrøm" er for noe?9319939[/snapback] Når du har kjøpt grønn overledning i metervare så får du ofte en del spenningsstrøm som biprodukt ved kapping. Ett godt triks er å smøre sleggefett på endene for å hindre lekkasje.9320846[/snapback] Lagre alltid kappede kabler vannrett! Hvis ikke å renner spenningsstrømmen ut av den laveste enden ... 9321221[/snapback] haha den var bra Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Lagring med magneter har vel vært gjort før... Lurer litt på hvordan kan de øke ytelsen så kolosalt. Hvis det funker så håper jeg det går an å anvende teknologien i f.eks. harddisker også. Og siden den husker hva du holder på med så blir det vel noe "instant-on"-lignende. Strømstans, og så rett tilbake til der du var. Eg formulerte meg kanskje dårlig. Altså, utviklingen av dette skal ta 4 år. Det eg mente, er da: Er det ikkje godt mulig at teknologien som allerede er på markedet om 4 år har overgått den allerede? Teknologien om 4 år tar også 4 år å utvikle. Dermed vil de komme likt ut. Men selvsagt, om noen finner noe som er mye billigere, mye raskere og bedre etter 2 år, så MÅ de jo ikke fortsette dette prosjektet. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg stusset litt på at det sto "Source: Grandis" nede til høyre i bildet og slo opp for å se hva dette var. Det er Grandis Inc som står bak STT-teknologien. Spennende greier, men når jeg leser beskrivelsen på sidene til Grandis så virker det som teknologien kan falle litt mellom to stoler: Det er ikke like raskt som SRAM og virker ikke i nærheten av like kostnadseffektivt som Flash. Kostnaden er kanskje noe lignende DRAM eller litt høyere. Det virker som det bare er et snevert bruksområde for STT-ram. 9319905[/snapback] Grandis hevder jo at det er like raskt som SRAM. I så fall bør det lett ta over for både SRAM og DRAM. Det hevdes at Flash snart når veggen, så STT-RAM vil kanskje vinne der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå