Gå til innhold

Samsung plasma - hva skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å gå til innkjøp av en ny plasma-tv, enten i str. 42" eller 50", og for øyeblikket heller jeg mest mot Samsung (bl.a. pga. design). Imidlertid ser det ut som det er en del forskjellige modeller å velge blant, og jeg har ikke klart å finne seriøse omtaler av de forskjellige, derfor spør jeg her. Er det noen som har erfaring med Samsungs modeller, og i så fall, hva er dommen? Hva er forskjellen mellom PS42C96 og PS42Q96, og er PS42C96HDX og PS42Q96HDX noe annet eller bare det hele og fulle modellnavnet? Og hva med PS42C7HX? Er i ferd med å gå meg litt vill her :hmm:. Til slutt, har alle modellene pc-inngang?

Edit: ...eller burde jeg velge en LCD-tv fra samme produsent..?

Endret av olevin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var i samme situasjon som deg for litt over en mnd's tid siden.

- Skulle ha ny TV

- Var helt innstilt på LCD (uten og egentlig vite hvorfor)

- TV'en skulle aller helst være en Samsung (pga designet)

- Og den måtte være 42" +

Men heldigvis lagde jeg en lignende tråd som deg her inne samt på hjemmekino.no

Ble både her og der inne anbefalt å vurdere Panasonic sin PX/PV70 sterkt.

Rynket litt på nesen når det var en plasma, men etter å ha lest igjennom alle trådene,testene og omtalene denne tv'en fikk så seilte den rett opp og ved siden av en evnt Samsung.

Avgjørelsen ble tatt da jeg tok turen for å se tv'en med nærmere øyesyn.

Design,bilde og alt er suverent!

Vurderte den sammen med Samsung og Pioneer. Kanskje førstnevnte er ørlite vassere på designet, men Panasonic slår TV'en på bildekvalitet, samt at den er mange tusenlapper billigere.

Så har hatt TV'en nå i ca 1 mnd og blir stadig imponert når jeg ser vanlige TV'sendinger,film,kobler den opp mot pc'en eller spiller Playstation.

- Anbefales på det varmeste!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...