Gå til innhold

bra spille pc? Kan noen godkjenne?Takk

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen:)

Da har jeg lest rundt her på HW og funnet ut hva jeg vil ha.

Eneste problemet er at jeg vet jo ikke om delene går bra sammen, så da fikk jeg beskjed om og spørre dere godt folk her på HW.

Jeg vet kabinettet er litt dyrt, men likte det veldig godt og kommer med dobbel GPU til harddisker jeg skal ha senere og ett nytt kort i sli om ett års tid.

Pcen kjøpes fra amentio 20/08/2007, så håper på rask og fin hjelp:D

Her er linken:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=53324.

Ida

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der duger et par år ja =)

Ville nå kanskje byttet ut raptor-disken med en vanlig western digital caviar med mer gb.

Men så er det nå P35 hovedkort ute nå, + DDR3 ram som er det nyeste =)

Endret av qeamer
Lenke til kommentar

Det der skal bare være en system disk. Har en del eksterne disker vedsiden av:D

Har lest om ddr3, tydligvis sånn som det ligger ann nå er det ikke mye og hente inn på det i forhold til ddr2.Hvis ikke jeg har gått glipp av noe alvorlig vesentlig:P

Lenke til kommentar
Det der skal bare være en system disk. Har en del eksterne disker vedsiden av:D

Har lest om ddr3, tydligvis sånn som det ligger ann nå er det ikke mye og hente inn på det i forhold til ddr2.Hvis ikke jeg har gått glipp av noe alvorlig vesentlig:P

9319341[/snapback]

Okai =)

Nei, ddr3 er ikke så mye mer men.. P35 hovedkort hadde vært kanskje fint og da (du får ddr2 på det).

Lenke til kommentar
Det jeg ikke fant på p35 kortene var støtte for SLI, fant bare crossfire, og det får jeg særlig lite bruk for?:p

9319352[/snapback]

Har diskutert SLI en del på hk, ustabilt :p Ivertfall 2 tilfeller med noen kompiser her nå som har bytta.. Programmer, spill, h.d.d'er bugger seg rett og slett. Sier ikke at det skjer med alle, men det er liksom 2/2 tilfeller med SLI folk jeg kjenner.

Den ene har formatert en utallige ganger før vi skifta h.d.d, gikk en dag faktisk før det skjedde igjen.

Lenke til kommentar
Det jeg ikke fant på p35 kortene var støtte for SLI, fant bare crossfire, og det får jeg særlig lite bruk for?:p

9319352[/snapback]

Har diskutert SLI en del på hk, ustabilt :p Ivertfall 2 tilfeller med noen kompiser her nå som har bytta.. Programmer, spill, h.d.d'er bugger seg rett og slett. Sier ikke at det skjer med alle, men det er liksom 2/2 tilfeller med SLI folk jeg kjenner.

Den ene har formatert en utallige ganger før vi skifta h.d.d, gikk en dag faktisk før det skjedde igjen.

9319357[/snapback]

Har dette da noe mainly med eldre hovedkort og gjøre eller bare SLI funksjonen?

Lenke til kommentar
Har dette da noe mainly med eldre hovedkort og gjøre eller bare SLI funksjonen?

9319375[/snapback]

Ivertfall, det første SLI kortet som ble bytta var ikke akkuratt så gammelt, husker ikke hvilket det var men. Det andre er vel 2 år elns, er ikke sikker men satser på SLI funksjonen, faktisk når jeg tenker meg om. Haha, en som hadde 2 sli geforce kort som kjørte veldig ustabilt, så han tok ut 1 kort.. Kjørte mye bedre

Vil ikke krangle om det her egentlig, SLI er laget for å fungere. Men jeg har mine tvil imot noen ganger.

Lenke til kommentar

Ville bytta ut raptoren med en av de nye terradiskene. Disse er vel så gode som raptor ytelsessmessig på mange områder, du får mye mere plass, mindre støy og de er ikke mye dyrere.

Jeg ville også venta til 9800GTX kommer på markedet som ikke er lenge til, men det er meg ;)

Lenke til kommentar
Ville bytta ut raptoren med en av de nye terradiskene. Disse er vel så gode som raptor ytelsessmessig på mange områder, du får mye mere plass, mindre støy og de er ikke mye dyrere.

Jeg ville også venta til 9800GTX kommer på markedet som ikke er lenge til, men det er meg ;)

9319410[/snapback]

Takk for svaret :) Men sånn ellers, ser ting ut til og gå fint sammen?

Lenke til kommentar
Etter det jeg kan se, så kjører ASUS Blitz Extreme hovedkortet bare DDR3 RAM, mens den du har valgt ut er DDR2.

Så da må du ned til 2GB ram for ikke å ruinere deg er jeg redd.

Corsair sine 1333Mhz er de billigste jeg fant i prisguiden.

9319437[/snapback]

Oi oi oi, se der ja :) takk, da må jeg finne et anna hovedkort som støtter alt det andre:P

Merker jeg stor forskjell på dette:

ddr2 1066mhz

ddr2 800mhz

For prisen er jo alvorlig redusert:D

Forslag?

Endret av mini_ida
Lenke til kommentar
Oi oi oi, se der ja :) takk, da må jeg finne et anna hovedkort som støtter alt det andre:P

Merker jeg stor forskjell på dette:

ddr2 1066mhz

ddr2  800mhz

For prisen er jo alvorlig redusert:D

Forslag?

9319462[/snapback]

Vil anbefale Crucial BallistiX PC8500. BallistiX brikkene til Crucial er av høy kvalitet og er gode overklokkingsbrikker.

Og ang. kabinettet ditt ville jeg anbefale et Coolermaster Stacker kabinett av no slag, med separat PSU.

Jeg kjenner en som har et Antec kabinett og kvalitetsfølelesen er ikke den sterkeste kan du si.

Mitt coolermaster kabinett har god plass til 2 PSUer, så det er bare å kjøpe en ekstra senere sammen med det andre skjermkortet når den tida kommer, så sparer du litt inn på det nå.

Med tanke på at om et år så er det kommet veldig mye nytt på hw markedet, så er det min anbefaling ihvertfall :)

Mye penger i et virkelig solid kabinett, og det varer i 10 år!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...