Drillo Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Burde dere ikke bare sagt "Ha det bra, vi snakkes i Himmelen om noen år?" Kanskje dere ikke tror innerst inne? Endret 19. august 2007 av Drillo Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Uansett om man tror på himmelen eller ikke, så er det nok vanskelig å tenke som om man er 19 år og sannsynligvis kommer til å leve i mange, mange år. Man 'sees' ikke så raskt da. Nå tror ikke jeg på himmelen og sånt, jeg prøver bare å se det fra forskjellige sider. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Uansett om man tror på himmelen eller ikke, så er det nok vanskelig å tenke som om man er 19 år og sannsynligvis kommer til å leve i mange, mange år. Man 'sees' ikke så raskt da. Nå tror ikke jeg på himmelen og sånt, jeg prøver bare å se det fra forskjellige sider. 9319181[/snapback] Men de griner jo som om de aldri vil se dem igjen. Og det gjelder ikke bare tenåringer, men også gamle og til og med dødssyke mennesker. Dobbeltmoral! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 det er jo fordi man kommer til å savne de da.. og særlig hvis det er unge mennesker som dør eller barn.. man må jo bare sette en endelig strek for alle drømmene og planene man hadde for denne personen.. fremtiden og livene til de pårørende blir snudd på hodet.. sånt er vanskelig uansett hva man tror på.. personlig tror jeg at vi alle har en forutbestemt dødsdato.. og når vi har gjort det vi ble sendt på jorda for å gjøre, så tar Gud oss vekk fra jorda og opp til Han's rike.. eller hvor vi nå havner hen.. nå kvalifiserer jeg meg ikke godt nok til å kalle meg kristen fikk jeg vite i en annen tråd, men jeg tror på Gud og at vi er Han's barn så tar meg den frihet til å svare her denne gangen ja.. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ville kalle det normalt å vise følelser når noen du er glad i går bort. Man kan ikke bare 'ringe for å snakke' da. Uansett om man vet de kommer til et godt sted eller ei. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 og særlig hvis det er unge mennesker som dør eller barn.. man må jo bare sette en endelig strek for alle drømmene og planene man hadde for denne personen.. personlig tror jeg at vi alle har en forutbestemt dødsdato.. og når vi har gjort det vi ble sendt på jorda for å gjøre, så tar Gud oss vekk fra jorda og opp til Han's rike.. eller hvor vi nå havner hen.. nå kvalifiserer jeg meg ikke godt nok til å kalle meg kristen fikk jeg vite i en annen tråd, men jeg tror på Gud og at vi er Han's barn så tar meg den frihet til å svare her denne gangen ja.. 9319240[/snapback] Så du tror alt som skjer på jorda er bestemt på forhånd (siden dødsdatoen er satt?). Hva er så meninga med livet da, hvis man ikke kan gjøre noe med det? Ikke at jeg tror det er en forutbestemt mening med livet... Forresten er jo barn som dør sikret å komme til himmelen, så hvorfor være trist? Alternativt kunne de jo utviklet seg til ateister/syndere senere i livet, og fått enveisbillett til Helvete. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Ville kalle det normalt å vise følelser når noen du er glad i går bort. Man kan ikke bare 'ringe for å snakke' da. Uansett om man vet de kommer til et godt sted eller ei. 9319242[/snapback] Visst er det normalt. Det er jo naturligvis fordi vi aldri vil se de igjen. Jeg tror alle innerst inne er klar over dette, men at de har et tynt håp om at Bibelen er sann. Det interessante er jo at mange kristne begynner å tvile etter at venner/familie dør i ulykker. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Så du tror alt som skjer på jorda er bestemt på forhånd (siden dødsdatoen er satt?). Hva er så meninga med livet da, hvis man ikke kan gjøre noe med det? Ikke at jeg tror det er en forutbestemt mening med livet... Forresten er jo barn som dør sikret å komme til himmelen, så hvorfor være trist? Alternativt kunne de jo utviklet seg til ateister/syndere senere i livet, og fått enveisbillett til Helvete. 9319259[/snapback] eller kanskje jeg skal si det på en annen måte.. når vi har gjort det vi ble sendt for å gjøre eller Gud mener at det er på tide, så dør vi.. meninga med livet ja,, hadde jeg hatt det svaret så skulle jeg jammen gitt deg det du! forresten, får dere ateister noen grupperabatt på billetten til helvete eller? er jo så mange av dere!! Endret 20. august 2007 av Melisma Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det interessante er jo at mange kristne begynner å tvile etter at venner/familie dør i ulykker. 9319267[/snapback] hvis jeg får stjele innlegget ditt som var til Aidskake litt.. da jeg mistet både min bror og stefar, så begynte ikke jeg og tvile.. troen var like sterk tvers igjennom!! forandret ikke syn på noenting.. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg har mistet venner i sykdom, selvmord og naturlig. Ja, de som hadde det vondt har det bedre nå, uansett hvor de er, men det er da alikevel trist at jeg ikke lenger kan tilbringe tid med de. Syntes det er litt drøyt å si at man ikke kan bli lei seg fordi han tror på himmelen. Lenke til kommentar
Drillo Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Så du tror alt som skjer på jorda er bestemt på forhånd (siden dødsdatoen er satt?). Hva er så meninga med livet da, hvis man ikke kan gjøre noe med det? Ikke at jeg tror det er en forutbestemt mening med livet... Forresten er jo barn som dør sikret å komme til himmelen, så hvorfor være trist? Alternativt kunne de jo utviklet seg til ateister/syndere senere i livet, og fått enveisbillett til Helvete. 9319259[/snapback] eller kanskje jeg skal si det på en annen måte.. når vi har gjort det vi ble sendt for å gjøre eller Gud mener at det er på tide, så dør vi.. meninga med livet ja,, hadde jeg hatt det svaret så skulle jeg jammen gitt deg det du! forresten, får dere ateister noen grupperabatt på billetten til helvete eller? er jo så mange av dere!! 9319280[/snapback] Mange?? Det er faktisk flere ikke-ateister enn ateister i verden Men nei, vi får selvsagt ingen billett i og med at Helvete ikke eksisterer. Men du tror ikke på Helvete, gjør du vel? Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Mange?? Det er faktisk flere ikke-ateister enn ateister i verden Men nei, vi får selvsagt ingen billett i og med at Helvete ikke eksisterer. Men du tror ikke på Helvete, gjør du vel? 9319325[/snapback] nei, jeg tror ikke på helvete nei.. var bare en liten spøk.. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Burde dere ikke bare sagt "Ha det bra, vi snakkes i Himmelen om noen år?" Kanskje dere ikke tror innerst inne? 9319174[/snapback] Det er et veldig godt poeng du kommer med her. Faktumet er at folk er troløse. Ta f.eks damer, dem sminker seg, kjøper dyre klær og annet dill dall. Hvor er troen på det gode menneske hvis man må pynte seg for andre? Faktumet er at vantroen gjenspeiler hele samfunnet. Som sagt, godt poeng du kom med. Lenke til kommentar
aadnk Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Jeg synes for øvrig det er interessant å fundere over alle de ulike rasjonaliseringer troende har for død, pine og ondskap. Hittil har jeg kunne kategorisert dem i følgende unnskyldninger (som ofte overlapper): Den allmektige, alt-elskende Gud er ikke i stand til å bekjempe sin egen skapning Djevelen, som alene er ansvarlig for alt det grusomme her i verden. (Forkastes ofte for å være en barnslig klisjé/metafor). Gud (sikkert i et av sine mer sadistiske øyeblikk) innførte lidelse, smerte og ondskap for å gjøre det mulig å differensiere mellom godhet og ondskap. Mennesker har fri vilje (enda Gud er allvitende) og kan synde mot em maktesløs mann oppe i skyene. Guds uendelige visdom er uransakelig og kan ikke settes spørsmålstegn ved, akkurat som ved andre hellige diktatorer. (Det er ingenting i veien med å meie ned uskyldige og ha det litt gøy nå iblant). Jødene/muslimene/ateistene har skylden! Alle fire punkter kan motbevises med logikk (den siste er ... vel ...). Nei, kristne er noen merkelige vesener. Endret 20. august 2007 av aadnk Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg blir lei meg når jeg drar fra faren min i USA fordi jeg vet at det er flere måneder til neste gang. Tåpelig å trekke frem sorg som et argument mot kristen tro. Savn er savn. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvorfor er dette rettet mot bare de kristne? Alle mennesker i alle trosamfunn gråter over sine døde. Velger å bruke Norrøn Kultur her. Om en god kriger, eller brukbar konge døde, så gråt folket. Hvorfor gråt de? Det var ingen ære i livet, det var ære i død. Ble du gammel, ruinerte du æren din. Døde du i sottseng, mistet du òg æren din, så hvorfor valgte de å savne sine tap? Hvorfor reiste de gedigne falloser med tekster; "Denne steinen er dedikert til Søn, fra far. Tapet var stort, fiendene var mange, slaget var stort". Han døde i ett slag! Tenk, hvilken ære! Han var sikret plass i Valhall, om det så var sengen til frøya, eller blant de bakserte rekkene til Odins tropper, æren var hans, etter døden, ikke livet, men de savnet for det. Savn er en helt naturlig del av mennesket, kan du ikke føle savn, er du ett på sett og vis ett paradoks. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det er et veldig godt poeng du kommer med her. Faktumet er at folk er troløse. Ta f.eks damer, dem sminker seg, kjøper dyre klær og annet dill dall. Hvor er troen på det gode menneske hvis man må pynte seg for andre? Faktumet er at vantroen gjenspeiler hele samfunnet. Som sagt, godt poeng du kom med. 9319414[/snapback] Damer sminker seg for å få menn interessert da.. ingen ting med å ikke se det gode i andre og gjøre.. dette har noe med ytre tiltrekning.. feks. røde lepper er noe man blir tiltrukket av, dermed prøver jentene og forstørre dette via leppestift.. røde kinn er tegn på sunnhet/friskhet, vi prøver å fremheve dette også med sminke.. osv... alt dette handler om å fremheve det som allerede finnes.. silikon, botox.. ang. dette med dyre ting osv, er jo kun for å vise sin velstand (også for å tiltrekke en partner eller fremme misunnelse hos andre, fordi de aller fleste vil bli beundret eller bli sett opp til) det er en del av parringsleken vår.. i dyreriket er det andre regler og leker som gjelder.. når du fikser deg på håret, hvem gjør du det for egentlig? ser du ikke det gode i mennesker du da? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Om man virkelig savner de så mye så er det jo ikke noe problem å drepe seg selv for å få se de igjen da, egentlig kunne vel bare alle drept seg så slapp man mer død for da var alle (de fleste) i himmelen Endret 20. august 2007 av Equerm Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Om man virkelig savner de så mye så er det jo ikke noe problem å drepe seg selv for å få se de igjen da, egentlig kunne vel bare alle drept seg så slapp man å dø flere ganger? 9319936[/snapback] Jeg ville ikke tatt mitt eget liv for å få se igjen de jeg savner, det ville være og misbruke Gud's gave til meg, nemlig livet.. det ville vært en synd i mine øyne.. jeg vil gjøre det jeg kan utrette her på jorda, for så og dø den dagen det skjer.. samtidig som at de som har det så vondt og faktisk tar livet sitt fordi de ikke orker mere, er noe annet igjen,, det ser jeg ikke på som noen synd mot Gud,, hva mener du med å dø flere ganger? Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Beklager, jeg formulerte meg på feil måte, posten er redigert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå