Gå til innhold

[Løst]Lurt på computer city!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg jobber også i bransjen,og blir hver dag overrasket og oppgitt over at folk er hellig overbevist om at det dyreste produktet,er det vi tjener best på,og at uansett hvilken pris vi selger for,så tjener vi penger. NEWSFLASH:Vi lager ikke produktene våre på bakrommet,vi kjøper og BETALER for dem vi også.

Ang. forsikring så har jeg flere kunder i uka som kommer innom med knust skjerm,og lurer på om det er lønnt å reparere,noe det så godt som aldri er. Et grellt eksempel på reiseforsikring;en kompis ødela sin 1 år gamle laptop til 16000. etter fradrag for verdiavskrivning og egenandel,fikk han igjen 3000kr....

I saken til trådstarter hadde jeg ikke solgt en så dyr pc. Når det er sagt;det er ikke de som kjøpte pc til 10000,men til 5000 som kommer og klager etter 2 år,fordi pcen er så vanvittig treg/ikke virker/går i stykker fysisk.

Samme folket ''skulle bare ha den til å betale regninger'',men har etterhvert lagt inn mange nyere programmer og bruker pcen til MYE mer enn de hadde tenkt da de kjøpte den.

Kjøper man en enkel,billig pc risikerer man å være misfornøyd i flere år,kjøper man en dyr pc angrer man til neste lønning kommer,da har man glemt de ekstra pengene,men gleder seg over alt pcen er brukende til.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at dette er drøy, men ville som andre her sier prøvd å løse dette på en fredelig måte med butikken først.

 

Det som irriterer meg mest er disse forsikringene man blir prakket på, selv klarer jeg alltid å si nei, da jeg vet at innboforsikringen dekker det meste, dvs disse spesifikke dekker kanskje mer "idiot" ulykker, men uansett..... 2000kr var MEGET drøy for forsikring på denne, det er jo 20% av verdien på PCen.

9334487[/snapback]

Visste du at innboforsikringer har 40% verdiavskrivning på pc pr år? Pluss egenandel på mellom 2-4000? (Folk flest har IF's superforsikring, den har 4000,- i egenandel).

 

Visste du også at selv om du har utvidet innboforsikring OG reiseforsikring er du ikke dekket mot vannsøl på pcen? Ei heller er du dekket på jobb, på studiested eller på reise til og fra disse.

 

Reiseforsikring dekker deg også kun dersom ytre påvirkning gjør at du mister pcen i gulvet - dvs at du må ha blitt dyttet osv.

 

Bærbare pcer er ekstremt utsatt for skader, det er et av de vanligst skadede produkter i følge forsikringsselskapet vårt. MANGE ødelegger lappisen sin, og blir sittende med sjegget i postkassa. Derfor anbefaler vi en skade og uhellsforsikring som gjør at sjegget blir mindre.

9338150[/snapback]

 

What he said!

 

Har jobbet med service på laptops i over 5 år, og synes at forsikringene er smarte på denne typen produkter. ER utrolig hvor lett det er å søle eller dunke istykker laptop'er.

Lenke til kommentar

Dessuten: Selgerene i SIBA-konsernet jobber ikke på denne typen provisjon. Alle har timesbetalt...

 

For øvrig vil jeg vel gjøre som serviceansvarlig i Sandvika sier; ta med det Bæssmor og maskinen til butikken, fremstill saken OBJEKTIVT, frem legg deg saklig, og forklar hvorfor det har tatt tid før dere kommer tilbake. Mange av disse større kjedene lar kunder returnere maskinene mot et gebyr på f.eks. 600,- for å dekke tiden det tar å klargjøre denne igjen.

 

Vær saklig og fornuftig, så kommer du nok langt hos ComputerCity.

 

Når det gjelder selgeren, har han kanskje noe å lære hva angår salg kontra ettermele og omtale, men ikke ta ut sinne på ham :)

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt lei av dette forskring maset til butikkene. Skulle nesten tro Siba, Computercity, Elkjøp osv. er et forsikringselskap som bare selger eletronikk på si med alt maset sitt. Kan dere ikke la folk være i fred og la dem kjøpe det de hadde tenkt å kjøpe. Hvis det er så "kjekt" med forsikring for folk, hvorfor kan da butikkene/forsikringsselskapene tjene så mye penger på dette ???

Lenke til kommentar
Nå er jeg litt lei av dette forskring maset til butikkene. Skulle nesten tro Siba, Computercity, Elkjøp osv. er et forsikringselskap som bare selger eletronikk på si med alt maset sitt. Kan dere ikke la folk være i fred og la dem kjøpe det de hadde tenkt å kjøpe. Hvis det er så "kjekt" med forsikring for folk, hvorfor kan da butikkene/forsikringsselskapene tjene så mye penger på dette ???

9369984[/snapback]

Det er kjekt for deg å spare, banken din tjener allikevel penger på at du sparer hos de, eller bruker fond osv som de tegner.

 

Tror du innboforsikringselskapet ditt drives på veldedighet og null-inntjent? De store forsikringsselskapene i norge er blant de mest lønnsomme tingene i norge for tiden.

 

Bilforsikring er det grov inntjening på, reiseforsikring likeså osv osv. Det tjenes faktisk penger på alt sammen,

 

Mulig det kommer som en overraskelse, men at man tjener penger på noe betyr ikke at produktet er dårlig.

Lenke til kommentar
Det er kjekt for deg å spare, banken din tjener allikevel penger på at du sparer hos de, eller bruker fond osv som de tegner.

 

Tror du innboforsikringselskapet ditt drives på veldedighet og null-inntjent? De store forsikringsselskapene i norge er blant de mest lønnsomme tingene i norge for tiden.

 

Bilforsikring er det grov inntjening på, reiseforsikring likeså osv osv. Det tjenes faktisk penger på alt sammen,

 

Mulig det kommer som en overraskelse, men at man tjener penger på noe betyr ikke at produktet er dårlig.

9371149[/snapback]

 

Hvis jeg vil ha innboforsikringkontakter jeg selv et forsikringsselskap.

 

Hvis jeg vil ha bilforsikring kontakter jeg selv et forsikringsselskap.

 

Hvis jeg vil ha reiseforsikringkontakter jeg selv et forsikringsselskap.

 

Men hvis jeg vil ha en tv, pc osv. hos en elkjede så kan jeg ikke forlate butikken uten å typisk ha blitt:

 

- Spurt om jeg vil ha forsikring

 

Hvis jeg takker nei:

 

- Blitt forklart hvorfor det er så lurt

 

Hvis jeg fortsatt takker nei:

 

- Fått gjentatt hvor kjekt det er med forsikring

 

Og dette gjentar seg hver eneste gang man skal ha noe i disse butikkene.

 

Er det ikke rart at enkelte lar seg prakke på slike forsikringsprodukter til tross for at de ikke hadde lyst til å kjøpe slike ting til og begynne med ?

Lenke til kommentar

Hadde du hatt noe som helst anelse om hvor mange det er som kommer tilbake til disse forretningene og forventer å få en ny vare uansett skade og årsak ville du forstått hvorfor de er opptatt av forsikringen.

 

Som mange andre har påpekt: den typiske el-kjøp/expert/lefdahl-kunde vet lite om hvor ømfintlige en del av disse produktene er og svært mange tror at hjemforsikringen dekker mer enn den faktisk gjør. De glemmer også de skyhøye egenandelene på hjemforsikringer.

 

Jeg tviler sterkt på at disse forsikringene er noe noen tjener på direkte, snarere tvert i mot. Men: det sparer forretningen for en masse arbeid når skaden først har skjedd og det gjør det klart for kunden hvilken risiko det er og hvilke rettigheter de har hvis de ikke har forsikring. I sum vil en slik forsikring være lønnsom for alle parter, ihvertfall for gjennomsnittskunden hos en av disse kjedene.

Lenke til kommentar
Hadde du hatt noe som helst anelse om hvor mange det er som kommer tilbake til disse forretningene og forventer å få en ny vare uansett skade og årsak ville du forstått hvorfor de er opptatt av forsikringen.

 

Som mange andre har påpekt: den typiske el-kjøp/expert/lefdahl-kunde vet lite om hvor ømfintlige en del av disse produktene er og svært mange tror at hjemforsikringen dekker mer enn den faktisk gjør. De glemmer også de skyhøye egenandelene på hjemforsikringer.

 

Jeg tviler sterkt på at disse forsikringene er noe noen tjener på direkte, snarere tvert i mot. Men: det sparer forretningen for en masse arbeid når skaden først har skjedd og det gjør det klart for kunden hvilken risiko det er og hvilke rettigheter de har hvis de ikke har forsikring. I sum vil en slik forsikring være lønnsom for alle parter, ihvertfall for gjennomsnittskunden hos en av disse kjedene.

9375376[/snapback]

 

Altså er selges slike forsikringer for å være snille mot folk og kun til deres beste ?

Det er heller ingen som tjener vanvittig mye penger ?

 

Jeg tror ikke vi bor i Kardemomeby :!:

Lenke til kommentar

Nå må du lese det jeg skriver da, og ikke det du tror jeg skriver. Alternativet til en slik forsikring er en lang rekke kunder som kommer tilbake med produkter som er ødelagt av en eller annen grunn og alle som har drevet butikk vet at kundebehandling tar tid og koster penger. Hvis kundene i tillegg er misfornøyd (altså ikke får dekket det han trodde han skulle få dekket) er totalkostnaden stor.

 

Slik sett kan et forsikringstilbud lønne seg totalt sett selv om man ikke tjener penger på ordningen i seg selv.

Lenke til kommentar
Hadde du hatt noe som helst anelse om hvor mange det er som kommer tilbake til disse forretningene og forventer å få en ny vare uansett skade og årsak ville du forstått hvorfor de er opptatt av forsikringen.

 

Som mange andre har påpekt: den typiske el-kjøp/expert/lefdahl-kunde vet lite om hvor ømfintlige en del av disse produktene er og svært mange tror at hjemforsikringen dekker mer enn den faktisk gjør. De glemmer også de skyhøye egenandelene på hjemforsikringer.

 

Jeg tviler sterkt på at disse forsikringene er noe noen tjener på direkte, snarere tvert i mot. Men: det sparer forretningen for en masse arbeid når skaden først har skjedd og det gjør det klart for kunden hvilken risiko det er og hvilke rettigheter de har hvis de ikke har forsikring. I sum vil en slik forsikring være lønnsom for alle parter, ihvertfall for gjennomsnittskunden hos en av disse kjedene.

9375376[/snapback]

 

Tenk litt logisk nå. Dersom Elkjøp, Lefdal, Expert osv ikke hadde tjent penger på å selge forsikringer hadde de ikke gjort det :-)

 

I snitt er altså forsikringene de selger en kostnad for kundene. For en vanlig kunde vil det lønne seg å være selvassurandør. Dette har blitt slått fast flere ganger i seriøse tidsskrifter for personlig økonomi. F.eks. Dine Penger.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor noen tegner slike forsikringer. Reklamasjonsretten og innboforsikringen dekker det du trenger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...