forferdelig Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Hei! CPU er nå den største flaskehalsen i systemet mitt, vurderer å kjøpe et helt nytt system eller å begynne med litt klokking. Prosessor AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939, 1MB, BOXED Minne 2 X Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two m Grafikk-kort Asus GeForce 8800 GTS 320 MB Hoved Kort ABIT KN8 ULTRA Strømforsyning Hiper HPU-4M 530Watt PU Skal bestille flere hardisker snart så det er ikke noe i veien for å hive med noe kjøleutstyr i den bestillingen Har også gode ferdigheter og tilgang til rett verktøy så jeg tar på meg alle modifiseringsoppgaver. EDIT: Noen som har klokket denne CPU'n før og kunne ha noen data til meg om hvor mye/lite jeg kan klokke den i tillegg til å beholde stabilitet? Endret 20. august 2007 av forferdelig Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Må vite åssen stepping du har for å kunne gi et overslag over hvor bra den klokker Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Med mindre du er veldig uheldig skal du ihvertfall klare å klokke den til 2600MHz stabilt. Må nok øke spenningen litt vil jeg tro. Lenke til kommentar
Brian Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hvor langt du klarer å klokke den varierer fra cpu til cpu, noen klarer over 3ghz mens andre stopper på 2,5-2,6ghz. Det er bare å begynne å klokke så merker du når det begynner å butte mot, og du må øke spenninga mye for at det skal bli stabilt. Hvis du kan det så er det jo bare å starte. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Min amd 64 3700+ mhz (barton) stoppet på 3000 mhz, ble litt ustabil uansett timings, vcore osv. Lå på rundt 45 grader uten load. Med load stod den på 55 grader. Vannkjølt Lenke til kommentar
forferdelig Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Har lest en del i forumer nå, og de aller fleste anbefaler at en bør ha hjelp på stedet av noen som har drevet med litt klokking fra før. Jeg kommer til å skrive her hvor mye jeg greide og hvilke instillinger jeg brukte. Selvsagt under forutsetning at jeg får en klokkeguru til å gjøre det for meg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Denne guiden kan vel være til god hjelp! Lenke til kommentar
martinbru Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 hadde en 3500+ 2.2ghz greide 2.85ghz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå