Gå til innhold

justering av syncmaster 204B

venomzorg

Anbefalte innlegg

har to stk av lik skjerm som kjøres ved siden av hverandre på et gf 6600 skjermkort. en på analog en på digital.

funker greit men oppdaget noe rart i dag når jeg så på bilder med windows photo gallery. på den skjermen som er analog så er bakgrunnen bak bildene kritthvite, men på den digitale er de mer krem og brun fargede. har sjekket alle instillinger på skjermene men det ser likt ut for meg. ellers har jeg heller ikke merket noen forskjeller i farger. og de fleste andre hvite ting er like hvite på begge skjermene. noen som har tips?

se vedlagt bilde (prnt screen når bildet er delt over skjermene)

post-8077-1187564936_thumb.jpg

Endret av venomzorg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden fargeforskjellene blir med på printscreen betyr dette at disse fargeforskjellene er til stedet alt i bufferen på skjermkortet. Det er ikke skjermen det er noe i veien med, men mest sannsynlig programvare. Jeg regner også med at fargene byttes om dersom du bytter om kablene til skjermene (at fargefeilen forblir på den tilkoblet digital), slik at vi kan fullstendig utelukke skjerm-kalibrering som feilen?

Du kan sjekke om det er forskjellige fargeprofiler for de ulike skjermene i kontrollpanelet for skjermkortet (nVidia Control Panel). Du kan også prøve å gjøre en full reset av alle fargeinnstillinger du finner i kontrollpanelet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...