Gå til innhold

Noe fornuftig fra Dagbladet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Veldig enig med de to over her. Jeg jobber i butikk som har en liten postavdeling, og ble kalt rasist en gang jeg nektet å levere ut en rekommandert sending til en mørkhudet person som ikke hadde legitimasjon. Jeg gjorde bare jobben min, men fyren nektet å gi seg, for jeg var visstnok meget så rasistisk. Det gikk 15 minutter og 3 andre kollegaer med samme mening om sendingen som meg før han dro. Sånn halvveis det samme skjedde forøvrig en gang jeg tok en butikktyv.

Rasisme er selvfølgelig veldig trist, og jeg sier heller ikke at alle er sånn som personene i disse tilfellene, men det skjer ofte at folk roper rasist uten grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis en har en dorlig dag på jobben og sier noe bittert til en kunde og han er mørkhudet blir det kalt rasisme, er kunden etnisk norsk kalles det dorlig dag på jobben.

Nekter ikke for at det er en del rasisme i norge i dag, men en del av hverdagsrasismen som folk klager over ligger i grå sonen mellom rasisme og plain dritt kasting.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Rasisme på utesteder tviler jeg på at er ett problem, i allefall i Oslo. Alle som har vert på byen har vell sett at mørkhudede dørvakter ikke akuratt er mangelvare. Men klart mennesker som misslykkes må ha noe å skylde på. Og da kommer selvfølgelig du sutrete antirasistene som ser rasister over alt og slenger seg på. Skal ikke være lett å være hvit lenger.

Lenke til kommentar

Det er litt tragisk at rasismeanklager nesten blir brukt som et virkemiddel av noen. Sier ikke at alle gjør det, eller at det er veldig utbredt, men det skjer.

Synes at når det ikke er mulig å fjerne all tvil om at det ikke er rasisme, burde vi bare gå ut i fra at det ikke er det, og reagere uten "rasisme" i bakhodet.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...