Wishb0ne Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er rimelig fjern her, tenkte meg noe billig men greit? Pleier kablene å komme med plugg eller fikser man dette selv? Og er fortsatt høytalerkabler sånne med løs kobbertråd som man tvister på enden ? Lenke til kommentar
just_me Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er rimelig fjern her, tenkte meg noe billig men greit? Pleier kablene å komme med plugg eller fikser man dette selv? Og er fortsatt høytalerkabler sånne med løs kobbertråd som man tvister på enden ? 9318600[/snapback] de fleste er uten "kontakter" link til den kablen du skal ha? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Du kan få kjøpt begge deler. Fordelen med de uten plugger er at du står friere med tanke på lengde. Fordelen med de som har påsatte plugger er at overgangen ofte er mer skjermet,og resultatet blir ofte bedre enn om du skulle gjort det selv. Ulempen er at de fleste med plugger påsatt på fabrikken er ekstremt dyre. Noen gode kabler er: QED Orginal - 35kr per meter. QED Silver Anniversary - 75kr per meter. Plugger kan du enkelt sette på selv, Dali Banana Standard er noen helt greie bananplugger som du enkelt monterer selv. Er du mer glad i spader, så har Dali noen greie spader til en overkommelig pris. De jeg har linket til kommer som set med 4 stykker, så du trenger to stykker til to høyttalere dersom du skal ha plugg\spade i begge enger av kabelen. Hva slags høyttalere er det snakk om forresten? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvis du skal ha billig og bra greier dra på biltema å kjøp deres høyttalerkabler. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 hva er forskjellen på disse pluggene da ? banan/spade.. Er ganske billige høytalere så trur jeg går for noe biltema greier ja Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Å, du har kabel allerede? Plugger og spader går ut på det samme, de skal hindre slitasje på kabelen. Pluggene stikker ut et lite stykke bak, så hvis du har ting som står kloss intil veggen, så bør du bruke spader eller løs kabel. Biltema har nok garantert noen bananplugger, og de gjør sikkert jobben de også. Sidene deres funker ikke i Opera, så jeg gidder ikke stresse med å bytte nettleser for å finne noe du enkelt kan søke etter Bare søk "bananplugg" så finner du hvis de har. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Nei tenker jeg kjøper kabel på biltema regner med de har noe billig der... finner ikke noe på web, men sikkert jeg som er dårlig og lete Bananplugger klarte jeg hvertfall å finne til en fin pris Og så lurer jeg på om det er verdt å bruke 300kr på spikes til mine f6.. blir det store forskjellen ? Spikes Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Sikkert ikke allverdens forskjell, men til "bare" 300kr, så er det vel verd å prøve. Hvis du ikke sliter med uklarheter i nedre mellomtone og basområde, så er det ikke sikkert du har noe igjen for å kjøpe spikes. Det koster sikker 15-20kr meteren, så jeg vil på det sterkeste anbefale deg å legge i de få ekstra kronene det koster for QED Orginal kabelen! Den er laget med hensikt å føre lydsignaler med minst mulig forvrengning, ikke som kabelen du får på Biltema, som er ment for å lede strøm til lamper. Nei, 15-20kr meteren ekstra er ingenting i forhold til hva du får igjen for det. Vet ikke hvor mange meter du trenger, men 6m skulle holde tilsammen. Og forskjellen prismessig blir da fra 90-120kr. 100kr ekstra for bedre lyd er da fint lite når du tenker hva du har igjen for det. Er 35kr meteren for drøyt, så har du alltids Dali White Wave til 20kr meteren, noe som er ubetydelig mer enn det du får på Biltema. Bananpluggene koster 27kr, det er 3 kroner mindre enn Argon 5452, som kanskje ikke er merkbart bedre. Poenget er at du ikke sparer mye på å kjøpe jall. 24kr billigere bare. Møter du opp på Hi-Fi Klubben og spør om kabel, så får du ikke 6m nøyaktig, du får val kanskje 6 favner eller noe, som er nesten 9m. Så du kan slippe unna ganske billig. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 hmm tar og sjekker hva det koster på biltema jeg da... Men blir vel endel mer enn 6 meter på et surroundanlegg? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Ja, tenkte stereo. Da kan det fort bli noen kroner ja, men jeg ville kjøpt Dali White Wave til 20kr meteren fremfor Biltema kabel til 15kr. Det er 50kr forskjell per 10 meter. Men gjør hva du vil Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 trur jeg går for dali opplegget da men bananpluggene tar jeg på biltema var foresten 2 stk for 27 så er endel billigere for noe som sikkert er tilnærmet likebra Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kan bli bra, tror ikke det er noe serlig forskjell på pluggene og da kan Biltema være greit. Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) hvordan skal bananpluggene settes på ? er jo ulle både i skruen og på siden.. vil tro den skal på siden slik at den kommer i klem? eller inn bakfra og ut på siden? Edit(Alle vet jo at bakfra er tingen) Endret 21. august 2007 av Wishb0ne Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hehe, kabelen skal inn fra siden. Hullet bak er vel der for at du kan stikke pluggene opp i hverandre Lenke til kommentar
Wishb0ne Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 men om jeg stikker den bakfra og dra den ut i siden (nasty) så vil det jo se mye bedre ut uansett hva som er meningen.. jeg kommer hvertfall til å gjøre det.. Uansett nå er den i siden og må si meg meget fornøyd med både f6 og kablene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå