Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er festebrakett bak skiltet lovlig?


A6tdi

Anbefalte innlegg

Hei.

Hadde bilen inne til EU-godkjenning hos snap-drive og de klaget på at mine ekstralys ikke var lovlig montert. :dribble: disse var montert på en festebrakett for to lys fra biltema.

de mente at det var til fare for fotgjengere.

noen som kan gi noen gode argumenter for/mot?

evt andre løsninger....

Vil ikke lage to store hull i fangeren for jeg tar av lyktene på sommeren :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker akuratt den samme selv og kom gjennom kotroll uten komentarer.

Men "føttene" på mine lamper dekker hele den delen av braketten som stikker ut, kansje det er problemet de har hengt seg opp i hos deg?

 

Skarp blottlagt kant som de er redd noen kan subbe borti?

 

Uansett. Med tanke på hvor de sitter så vil jeg si en fotgjenger allerede har et stort problem hvis han blir truffet av lyktebraketten;)

Lenke til kommentar

Og hvis du vil prøve å få det godkjent igjen neste gang går det helt sikkert fint å sette på en gummilist, f.eks dørlist som selges som metervare på bilrekvisitaforhandleren.

 

Når man først blir påkjørt _kan_ utstående skarpe kanter faktisk være det som skiller mellom liv og død..

Lenke til kommentar
Hei.

Hadde bilen inne til EU-godkjenning hos snap-drive og de klaget på at mine ekstralys ikke var lovlig montert. :dribble:  disse var montert på en festebrakett for to lys fra biltema.

de mente at det var til fare for fotgjengere.

noen som kan gi noen gode argumenter for/mot?

evt andre løsninger....

Vil ikke lage to store hull i fangeren for jeg tar av lyktene på sommeren :cool:

9318572[/snapback]

Hvis du kjører med denne uten lyktene om sommeren, er det opplagt at du får mangel på dette. Er rimelig farlig å ha slike ting stikkende ut foran på bilen. Er jo bare å ta av festet også når du fjerne lyktene.

 

Ørjan...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

OT: Hadde en av mine biler på EU-sjekk hos SnapDrive for noen år siden, maken til slurv har jeg ikke opplevd andre steder. "Testen" av hjuloppheng og bremser bestod i å kjøre i 70-80 og kaste bilen fra side til side på småveier med 30-grense fartsdumper gjennom boligfeltene på Nordstrand (i Oslo), mens småbarna var på vei til skolen om morgenen. Bremsetestapparatet på verkstedet var i ustand og demontert, og så ut til å ha vært det en stund. Mekanikeren påstod at det høyre nærlyset skulle være justert høyere enn det venstre, selv om jeg påpekte at lysene var korrekte, og at assymetrien ligger i pære, reflektor og glass. Han justerte deretter lysene feil... Han godkjente bilen på alle punkter (noe den faktisk fortjente, siden den var i god stand), men kontrollen hans ville ikke avslørt feil med mindre hjulene falt av under "testturen".

 

Jeg forstod da hvor lite en EU-sjekk kan være verdt. Jeg har vært med på kontroller både hos Biltilsynet og hos merkeverksted, og det er en helt annen kvalitet på både personell, utstyr og gjennomføring her. Ingen av mine biler skal noengang tilbake til SnapDrive.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...