litami Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har fått litt dilla på macrobilder og siden det er blomster jeg driver med, er det fort at det blir det som blir knipsa. Men jeg har ikke helt funnet ut hvordan de beste bildene blir til, det er bare hell og etterpå kan jeg ikke helt huske hvordan jeg gjorde det Men jeg lurer på, vil det bli lettere å ta fine macro bilder om jeg kjøper en macrolinse? her er litt av det jeg har knipset i dag. Photo Properties summary details Make SONY Model DSC-F828 Aperture Value f/8 Color Space sRGB Exposure Bias Value -2 EV Exposure Program Program Flash Red Eye, Compulsory Flash, Return light detected Focal Length 14 mm ISO 100 Metering Mode Spot Shutter Speed Value 1/500 sec Date/Time Sun 19 Aug 2007 04:40:48 PM CEST Photo Properties summary details Make SONY Model DSC-F828 Aperture Value f/4 Color Space sRGB Exposure Bias Value -2 EV Exposure Program Shutter Priority Flash Red Eye, Compulsory Flash, Return light detected Focal Length 14.9 mm ISO 100 Metering Mode Spot Shutter Speed Value 1/2000 sec Date/Time Sun 19 Aug 2007 04:44:10 PM CEST Lenke til kommentar
Cookiebird Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Var ekstremt mye støy for å vært tatt med 100iso! Ellers ville du nok kunne klare å ta litt bedre bilder med en skikkelig macrolinse, ja. Som du kanskje ser, virker det siste av de to bildene litt uskarpt ut, dette kunne du nok klart å få sylskarpt hadde du hatt en macrolinse. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 hmm, hva er det som gjør at det blir så utrolig mye støy? Ellers synes jeg ikke de ble noe serlig for å være ærlig. De var uskarpe og ikke så utrolig interessante, å støyen har jeg allerede nevnt. Men det kan bli noe hvis du fikser på skarpheten og støyen. En macrolinse er annbefalt hvis macro er ditt hovedfelt. Lenke til kommentar
litami Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Ok takk for svar. da får jeg ønske meg macro linse og så får jeg bare knipse i vei og øve meg og lære kameraet og kjenne. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Finnes vel ikke noe macro linse til DSC-F828 som er et super zoom kamera, mulig du kan få tak i et close-up filter, men det vil igjen redusere dybdskarpheten.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå