optun Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hei! Jeg lurte på hvordan jeg kan få en .exe fil til å kjøre når jeg starter en annen? Finnes det et enkelt program for dette? Eller må alt kodes på egenhånd? Vet ikke om jeg klarte å formulere meg helt rett, men håper noen kan svare på dette. Tusne takk Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hmm... du må vel ha et program som overvåker "process-manager" og starter det du vil hvis "den" du snakker om er startet. Kanskje det er mulig å patche programmet, slik at det starter den andre filen også. Denne burde postes i programvare egentlig da. Lenke til kommentar
backup Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) På windows, her har du et vbs-script som hvert 5 sekund overvåker prosesslisten i taskmanager. Hvis notpad.exe er der, men ikke pgm.exe, så starter scriptet opp pgm.exe. Hvis notepad.exe avsluttes, så forblir pgm.exe aktiv. I scriptet, bytt ut notepad.exe og pgm.exe med det du vil (husk riktige adresser), lagre det med filetternavnet vbs, dobbelklikk ikonet, start opp det du har satt inn i stedet for notepad.exe, og du ser hvordan scriptet funker! Du kan også selvsagt endre 5 sekunder til hva du vil, men husk tiden regnes slik at 1000 betyr 1 sekund. Overvåkingsscriptet kan du stoppe ved å gå inn på prosesslisten i taskmanager. Der stopper du wscript.exe. strComputer = "." sw1 = 0 : sw2 = 0 Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" _ & "{impersonationLevel=impersonate}!\\" _ & strComputer & "\root\cimv2") do Set colProcess = objWMIService.ExecQuery _ ("Select * from Win32_Process") For Each objProcess in colProcess If objProcess.Name = "pgm.exe" Then sw1 = 1 If objProcess.Name = "notepad.exe" Then sw2 = 1 Next If sw1 = 0 And sw2 = 1 Then Set oShell = WScript.CreateObject ("WSCript.shell") oShell.run """C:\Documents and Settings\Eier\Mine dokumenter\mappe2/pgm.exe""" End if wscript.sleep 5000 sw1 = 0 : sw2 = 0 loop Endret 20. august 2007 av backup Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå