Gå til innhold

Myke lepper - Hvordan?


Anbefalte innlegg

Mentholathum, Rosebud og Vaselin!

Trur kanskje ikkje at du blir avhengig av lypsyl om du berre bruka det når du trenger det ..

Eg må innrømme at eg er avhengig, blir tørr på leppene om eg går 2-3 daga uten lypsyl eller vaselin etc, men man blir ikkje avhengig så lett at man ikkje kan bruke lypsyl.

Bruk det med måte, er ikkje spesielt deilig med lyspyl flak /klompa på leppene heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker Dermica, funker ganske bra det. Gjør ihvertfall leppene myke :p

 

Noen som vet hvor man får kjøpt Lip Relief av Blistex i Follo Område? :p

 

Apoteket og et par Rimi-butikker har den.

Fikk tak i den på Apotek 1 i Ski. 34 spenn for en så bra leppomade, er knallbra!

Lenke til kommentar

Dess mindre ting du bruker, jo bedre fikser kroppen seg selv. Det er kanskje litt ubehagelig i begynnelsen etter at du har brukt diverse preparater i lang tid, men det hjelper greit å bare fukte leppene og ha væskebalansen i orden, så vil alt fikse seg selv til slutt.

Alle slags mulige kosmetikkpreparater leder inn i en evig ond sirkel, så hvis du aldri begynner med det er det det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg brukte 160kr på en fancy greie på en slik parfymebutikk, syntes jeg ikke var noe tess. Kjøpte meg så noe fra Lip Care. Classic heter den bare. Trenger ikke bruke den mange ganger per dag, lukter digg (vanilje) og koster bare 10kr (kjøpte på Europris, vet ikke hvor den selges ellers).

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Tips til de som ikke er urolige: Før du legger deg for å sove, kliner du på med en krem (Atrix, fungerer SUPERT) og så trekker det inn - om du er tørr, og mykner leppene ;-* :new_woot::thumbup:

 

Hvis du har dårlig tid derimot;

3 : Skrubb hardt med tannbørsten din i 2-3 min.

2 : Bland olje & sukker og masser i ca 3 min.

3 : Ta på en tykk lipgloss, honning fungerer også ! :love:

Endret av Maaikaa
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Huff.

 

Rosebud er helt likt som vaselin, bare at den har farge. Og det er IKKE BRA for leppene. Dere må sjekke ingredienslisten! En god leppepomade inneholder IKKE: lanolin, vaselin, paraffin oil, mineral oil, parafin, petrolatum, petrolatum, paraffinum liquidum, sodium lauryl sulfate, parabener, methyl-, ethyl-, propyl-, butylparaben eller parfyme!!

 

Grunnen til at dere må smøre på hyppig, er fordi mineraloljen ikke trekker seg inn i leppene, men bare ligger på overflaten. Ved å bruke en GOD leppepomade vil leppepomaden trekkes inn i leppene og gjøre så de ikke blir tørre igjen. De gode leppepomadene er derfor ikke avhengighetsskapende.

 

EOS er en slik leppepomade, samt den fra Decléor, Dermalogica og MD formulations. De koster likevel mer enn en lypsyl, men de funker, og man blir ikke nødt til å kjøpe ny hele tiden.

Lenke til kommentar

Enig med Eplefe og gjengen, å ha væskebalansen i orden er det beste. Dessuten slipper man å kline seg inn én gang i timen. Hvis man er veldig plaget med tørre lepper kan man også smøre et tynt lag olivenolje på leppene før man legger seg, da er de myke og fine når man står opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...