Gå til innhold

Virus på X360 gjennom falske friend requests


XtaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
haha, dei opnar slik:
First off, THIS IS A RUMOR. And we are in no way Sony fanboys.
Done deal.

 

Akkurat som når folk opnar med å seie, "merk deg at eg IKKJE er rasist."

9319742[/snapback]

 

haha ja stemmer.

 

Btw, har bare hatt xbox i 2-3 dager, plutselig igår fikk jeg friendrequest av en fyr jeg aldri har spillt med, helt ukjennt amerikansk navn også :hmm: Takket nei jeg, bare for å være på den sikkre siden :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis noen klarer spre ett virus så er det på kanten til å være gode nyheter spør du meg.. For da har de funnet en måte å få kjørt usignert kode på og VOILA så kan vi kjøre homebrew på 360 :w00t:

 

Så hvis ikke man har oppdatert boxen sin på laaang tid(dvs man har en box som kan kjøre usignert kode pga exploits i kernel) så tviler jeg ekstremt sterkt på at dette stemmer. Da hadde vi nok hørt om det fra modde-miljøet for lang lang tid siden. Det er vel sjelden at virus-utviklere var de som fant opp kruttet. De er derimot flinke til å bruke andres verk til å gjøre skade.

 

 

Edit: Har man en box som enda har mulighet for kernel-exploits så kommer man vel ikke inn på Live og ergo får man ikke virus... DOH

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

det er jo ikke noe overraskelse at det kommer virus på 360. så lenge det er kobla opp mot et nettverk, vil det alltid være noen som prøver seg. de er jo redde for at det skal komme virus på mobiler også hvis man laster ned fra wap/ internett.

 

hvis det kommer noe serriøse vrus til xbox, får man sikkert kjøpt et antivirus program oxo, men jeg tror nok ikke det skulle være aktuelt ennå:p

Lenke til kommentar

Ikke noe virus på 360...

 

    “I do apologize for the inconvenience. I understand that you are concern with regards to virus on Xbox Live that may affect your Xbox 360 console. This not possible, First your Xbox console is not a closed computer. Very little code is shared between the Xbox console and computers. Therefore, attacks that infect computers will generally not affect your Xbox.

 

    Second, your Xbox only receives an IP address when connected to Xbox Live. Otherwise, it does not have an IP address, even if the cable is plugged in. That cable is turned on under only two circumstances: one occurs when you actively play Xbox Live; and the other occurs during System Link play. For System Link play, your Xbox does not actually use an IP address.

 

 

    Third, at no time does your Xbox actually “listen” to any incoming connections on a nonsecure IP port. It is impossible for a virus to attack an Xbox on an IP address if the Xbox is not listening to an incoming connection.”

 

http://torquedorks.com/2007/08/20/official...ble-on-the-360/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...