Gå til innhold

Lite og bra kamera rundt 3500, råd?

Anbefalte innlegg

Heisann

Har en dslr (nikon D70) som jeg er veldig fornøyd med, bortsett fra en ting; størrelsen!

Jeg trenger et lite kamera som er lett å ta med seg i alle situasjoner.

Hvilke kamera er det jeg burde se nærmere på? bildekvalitet er selvfølgelig viktigst, deretter burde det ikke være får stort (skal brukes i situasjoner dslr er for stort å ta med seg) og trenger ikke ekstrem zoom eller ekstrem vidvinkel (men vidvinkel er mer fristende).

Lommeboka er desverre ikke større enn max 4000. Er kjempe takknemmelig for alle slags råd og erfaringer jeg kan få av dere. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Med mindre du fortsatt ønsker speilrefleks kan/bør du se på Canon Ixus-serien.

Du får nok et vesentlig mindre muligheter for å stille funksjoner og innstillinger, men bildekvalitet er veldig bra og fysisk størrelse er absolutt godkjent.

Med børstet aluminium/stål får du en solid følelse av kvalitet og varighet for kameraet.

Lenke til kommentar
Jeg vil tro at G7 faller i pris da G9 har blitt introdusert.

Også verdt å merke seg at G9 støtter RAW, det gjør ikke G7 (uten videre i hvert fall, vet ikke om det har kommet hack for det ennå). Det vil nok mange DSLR-eiere sette pris på.

9320373[/snapback]

Spesielt det kommer til å bidra til å gjøre G7 til et soleklart "Best Buy" tilbud om kort tid. Den tradisjonelle kundegruppen har nemlig etterspurt raw hele tiden. Det betyr at for de som ikke har behov for raw vil kunne gjøre et kjempekjøp på restlageret av G7. Det vil nok også dukke opp en hel bråte pent brukte G7 på markedet i løpet av de nærmeste månedene.

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...