Mollekanin Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Har en maskin som gir meg bilde under boot men når den går inn i os blir skjermen svart, går bare til dvalemodus. Dette gjør den både i windows og linux. Jeg kommer meg inn i windows i sikkerhetsmodus og kan fint bruke de ikke grafiske desktoppene i ubuntu. Jeg hadde ikke kjørt noen oppdateringer før dette skjedde. Alt var normalt dagen før maskinen "knelet" så kan ikke tenke meg det har noe med drivere og gjøre. Noen som vet hva problemet kan være? Edit: Omformulering.. Endret 20. august 2007 av Mollekanin Lenke til kommentar
Mr_Motsatt Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hva skjer hvis du booter fra ubuntu cd'en? Skjer det samme da og? Siden det er i begge os kan det høres ut som ett hardware problem, nærmere bestemt skjermkortet. Kunne vært verdt å kjøre noe diagnose programmer. Hva maskinvare har du? Lenke til kommentar
Mollekanin Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Hva skjer hvis du booter fra ubuntu cd'en? Skjer det samme da og? Siden det er i begge os kan det høres ut som ett hardware problem, nærmere bestemt skjermkortet. Kunne vært verdt å kjøre noe diagnose programmer. Hva maskinvare har du? 9324474[/snapback] Om jeg booter fra ubuntu cd'en funker det fint. Så tanken på hardwarefeil gjør meg mistenksom. Det er et xfx geforce 6800 ultra kort som jeg har installert en auquagrafx vannavkjøler på. Har fungert uten problemer frem til nå i nesten tre år før den bare sa hade over en reboot.. Triste greier... Ellers har jeg et msi hovedkort med en amd athlon 64 3800 s939, 2 gig med kingston ram, et creative sb audigy 2 zs, en pioneer dvr-108 dvd-brenner, to maxtor harddisker jeg ikke liker maxline 3 tror jeg på 300gig og en samsung disk jeg elsker på 500gig. Livskraften til dette kommer fra en tagan psu på 48ow.. Lenke til kommentar
astros Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 det samme skete for mig idag,jeg måtte gå i sikkerhetsmodus og slette skjerm driver. og så installer de på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå