Gå til innhold

Ekstern harddisk på 500 gb. Noen anbefalinger?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe en ekstern harddisk på 500 gb som jeg skal bruke til musikk, filmer osv. Lurer på to ting.

1. Hvor rask er eksterne harddisker? Er de like raske som vanlige? Går det ann å innstalerere programmer på dem?

2. Hvilken ekstern harddisk på 500 gb bør jeg velge? Maks pris på 1500.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ekstern harddisk kan være så mangt, men eSATA er nok det kjappeste om du har plugg eller kort på hovedkortet, da får du samme hastighet som om disken stod i maskinen.

Hastigheten på USB2-kabinettene varierer ganske bra, men det viktigste synes jeg er garanti-tiden på diskene, og der har Seagate sluppet en serie nå som kanskje er verdt å sjekke ut.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=132803&pdm=mtext

harddisken får egen stasjon og fungerer akkurat som de interne, så det er ikke noe problem å installere programmer på den, men du burde låse fast en bokstav til den, slik at ikke denne endrer seg hvis du f.eks setter inn en thumbdrive eller kortleser f.eks

Lenke til kommentar

Tildelingen av bokstaver i f.eks XP er litt random, så hvis du endrer bokstaven til eksterne harddisken fra f.eks E: til Z: så slipper du at programmene dine som du har installert på den ikke virker fordi en annen enhet tok E: slik at disken din plutselig ble F: istedet.

Høyreklikk My Computer -> Manage -> Disk management -> Høyreklikk på eksterndisken -> Change drive letter and paths.

Slett den gamle bokstaven og sett den nye til f.eks Z:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...