Rescue me Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Jeg har tenkt å kjøpe en ekstern harddisk på 500 gb som jeg skal bruke til musikk, filmer osv. Lurer på to ting. 1. Hvor rask er eksterne harddisker? Er de like raske som vanlige? Går det ann å innstalerere programmer på dem? 2. Hvilken ekstern harddisk på 500 gb bør jeg velge? Maks pris på 1500. Lenke til kommentar
tole Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ekstern harddisk kan være så mangt, men eSATA er nok det kjappeste om du har plugg eller kort på hovedkortet, da får du samme hastighet som om disken stod i maskinen. Hastigheten på USB2-kabinettene varierer ganske bra, men det viktigste synes jeg er garanti-tiden på diskene, og der har Seagate sluppet en serie nå som kanskje er verdt å sjekke ut. http://www.psdata.no/ps.asp?it=132803&pdm=mtext harddisken får egen stasjon og fungerer akkurat som de interne, så det er ikke noe problem å installere programmer på den, men du burde låse fast en bokstav til den, slik at ikke denne endrer seg hvis du f.eks setter inn en thumbdrive eller kortleser f.eks Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Tusen takk for et godt svar . Hva mener du med å låse fast en bokstav til den? Tror jeg kjøper harddisken du linket til når jeg får lønn i slutten av denne måneden . Lenke til kommentar
Eirikii Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ja hvordan låser man fast en bokstav til en ekstern disk? Lenke til kommentar
tole Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Tildelingen av bokstaver i f.eks XP er litt random, så hvis du endrer bokstaven til eksterne harddisken fra f.eks E: til Z: så slipper du at programmene dine som du har installert på den ikke virker fordi en annen enhet tok E: slik at disken din plutselig ble F: istedet. Høyreklikk My Computer -> Manage -> Disk management -> Høyreklikk på eksterndisken -> Change drive letter and paths. Slett den gamle bokstaven og sett den nye til f.eks Z: Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Trenger jeg noen programvare når jeg bruker ekstern harddisk. Kan jeg f eks bare koble den til en pc og overføre filer uten noen form for programvare? Lenke til kommentar
tole Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 ja, så lenge maskinen takler filsystemet, så hvis du snakker om XP og Vista så er det no problemo Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 ja, så lenge maskinen takler filsystemet, så hvis du snakker om XP og Vista så er det no problemo 9318986[/snapback] Tusen takk for svar . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå