opresterud Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Har skiftet til induksjonstopp, og den gamle Bialetti kjelen ble dermed gitt bort til noen som kunne bruke den. Etter 10 mnd. er den dypt savnet. En Bialetti for induksjon koster kjapt noen hundrelapper, og lurer litt på om jeg heller skulle kjøpe en rimelig espressomaskin. Men det må ikke gå over 2000,-, selvom jeg har skjønt at det fra 3500,- først kommer "riktige" maskiner som lager "god" kaffe. Kommer stort sett til å kjøpe ferdig malt espresso, kaffesjappe i bygget jeg har kontor (og har ikke tenkt å slå kaffen dem produserer heller på en multi 10K kroners Italiensk sak). Fant kjapt denne Krups XP4050 på Komplett. Noe i denne gata er interessant. Lenke til kommentar
DJ_Dark Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Er det ikke fordel å ha en som funker helt, enn en som "ca duger"? Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Er det ikke fordel å ha en som funker helt, enn en som "ca duger"? Hehe... Joda Jeg ønsker en som funker helt, men som ikke koster mye penger. Med forståelse for at man dytter i dobbelt så mye tusenlapper, så får man noe som funker ennå bedre enn helt Lenke til kommentar
flippant Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvis du ikke skal kjøpe kvern og en espressomaskin som duger ville jeg anbefalt at du kjøpte en bialettikanne for induksjonstopp, en presskanne og en rimelig kvern til de to. På den måten vil du få mye bedre kaffe enn med en jallamaskin fra Krups. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Hvis du ikke skal kjøpe kvern og en espressomaskin som duger ville jeg anbefalt at du kjøpte en bialettikanne for induksjonstopp, en presskanne og en rimelig kvern til de to. På den måten vil du få mye bedre kaffe enn med en jallamaskin fra Krups. 9320193[/snapback] Skjønner Var forsåvidt fornøyd med den gamle bialetti kannen, bare man brukte rikitg kaffe og hadde riktig temperatur på plata. Men har noen et forslag på hva som er billigste "aksepterbare" espressomaskin, for å erstatte en bialetti kanne? Igjen, målet mitt er ikke å konkurrere med gode kaffesjapper Lenke til kommentar
Barista Bob Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Den du linket til fikk latterlig dårlig av Kaffe.no for å si det mildt. Du kan alltids se litt rundt der. Er ikke alle prisene som er riktige der heller, vår har fått grei score, men var mye billigere når vi kjøpte den. LINK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå