Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Gode råd søkes - be henne ut eller ikke?

Gjest Gjest_Mann22_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mann22_*

Heisann.

De siste 5 eller så dagene har jeg snakka en god del med ei jente på samme alder som meg (22 år). Vi går på skole sammen, og det var også derifra jeg ble kjent med henne. Tross den korte tiden jeg har kjent henne, har begynt å like henne veldig godt, og kunne tenke meg å "ta sjansen" litt.

Det er bare en ting: Jeg er ufattelig nervøs fordi jeg har aldri (ja, faktisk aldri) bedt ei jente ut, noen gang, og om alt går bra, vil hun også være min aller første kjæreste. Men hva om hun sier nei, og unngår meg etterpå? Jeg tviler egentlig veldig på det siste, men sjansen er der. Sjansen for at hun sier nei er selvfølgelig også til stede, men selv om det kommer til å svi litt, så skal jeg overleve akkurat den biten tror jeg... Men jeg har absolutt ikke lyst til å skremme henne helt vekk, spesielt siden vi kommer til å møte hverandre daglig ifb. med skolen.

Så.. jeg er egentlig ute etter noen gode råd:

- Bør jeg i det hele tatt ta sjansen her? Hva ville dere gjort? Jeg tror jeg kommer til å angre hvis jeg IKKE gjør det, men jeg vil virkelig ikke skremme henne vekk...

- Hvis ja på det forrige spørsmålet, HVORDAN bør jeg spørre henne? Jeg er interessert i å la henne vite at jeg ber henne ut på litt mer enn en "vennemiddag", samtidig som at jeg ikke vil virke altfor pågående...

- Til slutt, er det noen som har noen gode forslag til steder å be ut ei jente til? "Tradisjonen" er vel restaurant, men er også ute etter alternativer, gjerne noen litt originale om de finnes. Holder forøvrig til i Trondheim om det kan hjelpe noe.

Jeg håper noen har noen gode råd/tips. De mottas med stor takk. :)

Også andre tips/råd til en stakkars "nybegynner" innen dette feltet tas godt imot.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mann22_*
kan jo bare gjøre det enkelt og spørre om ho blir med på en kopp kaffe eller lignende etter skolen... da viser du litt interesse uten og være pågående :)

9317655[/snapback]

Det er jo alltids èn mulighet... det enkle er ofte det beste. Allikevel, jeg har egentlig lyst til å gjøre litt mer, slik at jeg kan være helt sikker på at hun uhh.. får budskapet. :p

Hun er ei veldig fornuftig jente (ihvertfall er det det jeg har fått inntrykk av), så jeg tror egentlig ikke det er noe stort problem... men jeg er fortsatt litt usikker, både på meg selv og hva hun føler.

Lenke til kommentar

Dette er lettere for deg på 22 enn for meg på 16...

Har vurdert det samme selv, å be ut ei jente, men å be henne på kaffe blir for dumt, kino blir for høytidlig, og vi bor for langt ifra hverandre at en liten gåtur blir for dumt.

Hadde jeg vært deg ville jeg spurt henne om hun "ville finne på noen en dag, kanskje stikke på en cafe eller kino"

Spør som en venn, og se hva hun sier...

Lenke til kommentar

Nei kino er kjedelig, lite som kan skje. Ta henne med ut å spise som du selv sier! Kina resturant er billig og godt, finn et sted der det er litt "action", altså no spennende. Før du ber hu med ut kan du vel gjøre som espen pai sier; be henne ut på kaffe etter skolen. Så kan du avslutte kaffe date'n med no a la slikt: wow hadde ikke trodd at det skulle bli så artig å drikke kaffe, trives virkelig med ditt selskap. Bli med ut imorra da. Eller blir det litt for cheesy? :p

Det sies at mat stimulerer nytelsen i hjernen ca 1/3 av det en dose kokain gjør. Så mat er et bra valg. Mulig jeg tar feil det med nytlese-greia.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Mann22_*

Takk for ideene. Tror jeg spesielt kommer til å følge den med kaffe først->be ut etterpå.

Takk folkens. :) By all means, keep them coming. :p

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Mann22_*

Ok.. i dag ringte jeg henne for å spørre om hun ville møtes i morgen for en kaffe e.l. etter skolen, og hun sa ja. Så det er kanskje et håp? :)

(Ps. alle gode tips av alle slag er velkomne!)

Lenke til kommentar

Tja, du skulle heller spurt etter skolen. Du legger noe press på henne når du ringer og ber med henne ut. Men det var bare kaffe da så det er ikke allverden. Kvinner liker å bli forført på stedet, altså at dine handlinger ikke virker planlagt, at du lever i øyeblikket (Var det riktig sagt?). Dette viser også at du ikke er så "needy", du har bedre ting å gjøre enn møte henne. Dette virker kanskje litt slemt men sånn er det bare.

Etter kaffen kan du si det jeg sa tidligere. Da virker det som om du ikke hadde det i baktanken.

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Mann22_*

Faen i helvete, hun sa nei... virkelig ikke sikker på hva jeg skal gjøre lenger...

Aldri vært så skuffa noen gang... jeg visste det var en mulighet for at dette ble tilfellet, men faen.

Heldigvis tok hu det greit, takka for tilbudet og ga meg en liten klem før vi skilte lag..

Lenke til kommentar
Faen i helvete, hun sa nei... virkelig ikke sikker på hva jeg skal gjøre lenger...

Aldri vært så skuffa noen gang... jeg visste det var en mulighet for at dette ble tilfellet, men faen.

Heldigvis tok hu det greit, takka for tilbudet og ga meg en liten klem før vi skilte lag..

9333876[/snapback]

Kun 3 milliarder andre biter før puslespillet er ferdig ..

Jeg har aldri vært så skuffa den gangen jeg gjorde det slutt med min store kjærlighet, likevel ble jeg lykkelig senere i livet! Det er nå du har fått blod på tann, og burde bruke denne modige handlingen som et symbol på at du virkelig tør!

Om alle skulle like deg tilbake, da hadde livet vært enkelt. Desverre er det ikke i nærheten av å være slik - noe som er like greit :)

Så gjør som meg, se det positive i alt. Det negative kan du bruke til å bli bedre (ta lærdom), og det positive kan du bruke til å styrke deg.

Lenke til kommentar

9333876[/snapback]

Hun sa ja foerst og saa nei? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ta heller å gjør noe litt mer spontant. Rett etter skolen eller no. Spør om hun blir med ned til sentrum eller hva søren. Kjøp no klær, kaffe, noe å spise eller tilsvarende. Det viktigste er vel bare å få prata litt, istedefor at det er så høytidelig som å kalle det en date. Litt mer casual å bare stikke til sentrum for å bli bedre kjent. :)

Lenke til kommentar
Gjest Gjest_Mann22_*
Hun sa ja foerst og saa nei?  :dontgetit:

9335224[/snapback]

Ja til kaffe, nei til noe videre...

Killerquo, jeg skal ihvertfall gjøre det til neste gang... det som ikke dreper en, blir en sterkere av sies det, jeg får håpe det er sant.

Var forresten en helt forjævlig dag i dag, har virkelig ikke motivasjon til noe for øyeblikket... men det går vel over snart håper jeg. Har ihvertfall som sagt fått litt, om bare veldig lite, erfaring på området...

Takk uansett folkens. Veldig ålreit at noen prøvde å hjelpe, selv om jeg ikke helt fikk noe i mål.

Lenke til kommentar

la meg være den første til å gratulere deg :) denne lille hendelsen er ikke noen fiasko,men et kjempesprang i riktig retning,fra å aldri ha turt å spørre noen ut,til å faktisk være på din første minidate :thumbup::thumbup:

du regner ikke med å danse like bra som de som har dansa i 5 år første gangen du er på et dansekurs vel?

eller spille tekken like bra som de som har sitti i 100vis av timer og spilt det,første gangen du prøver det?

sosiale evner er noe som må trenes opp på samme måte som alle andre evner. jeg sier ikke at du ikke har sosiale antenner,men du sier jo selv at du har lite erfaring med jenter,så da kan du ikke regne med å gjøre alt perfekt første gangen. eller hur?

bare tenk igjennom hva som skjedde,hva du gjorde feil og hva du gjorde riktig,hva du burde gjort istedet, og ha det i bakhodet til neste date,så er du ett skritt nærmere en kjæreste :)

lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...