Gå til innhold

Hvordan klipper jeg ut enklest i Photoshop CS2?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som forrige post nevner kan magic wand bli litt hakkete, men:

Bruk magic wand og velg det hvite. Deretter går du på selection og velger invert-selection. Da får man alt utenom det hvite, altså sticks. Om du skal ha nytt bilde, velger du Ny -> bilde -> Transperent Bakgrunn og copierer de valgte sticks fra orginalbildet over i det nye med transperent bakgrunn.

Lenke til kommentar

Der hvor du har Layers-paletten (nede i høyre hjørne), så bytter man til Paths. Der kan man nederst i høyre hjørne trykke New Path (eller lignende). Så kan man bruke Pen Tool og trace rundt objektet som skal klippes ut. Når man har tracet ferdig høyreklikker man på pathen nede i Paths-paletten og velger "Make selection". Kort forklart :) Google "Pen Tool selection" hvis dere lurer på noe rundt dette.

Lenke til kommentar
Der hvor du har Layers-paletten (nede i høyre hjørne), så bytter man til Paths. Der kan man nederst i høyre hjørne trykke New Path (eller lignende). Så kan man bruke Pen Tool og trace rundt objektet som skal klippes ut. Når man har tracet ferdig høyreklikker man på pathen nede  i Paths-paletten og velger "Make selection". Kort forklart :) Google "Pen Tool selection" hvis dere lurer på noe rundt dette.

9393322[/snapback]

Ja, men hvordan kan jeg kvitte meg med firkanten som legger seg utenpå? Hvis jeg klipper ut et ovalt bilde, så lagres det jo men et firkanta felt rundt.

Jeg trenger noen ovale bilder til en webside, hvordan løser jeg dette problemet? Vær så snill og hjelp.

Lenke til kommentar
Der hvor du har Layers-paletten (nede i høyre hjørne), så bytter man til Paths. Der kan man nederst i høyre hjørne trykke New Path (eller lignende). Så kan man bruke Pen Tool og trace rundt objektet som skal klippes ut. Når man har tracet ferdig høyreklikker man på pathen nede  i Paths-paletten og velger "Make selection". Kort forklart :) Google "Pen Tool selection" hvis dere lurer på noe rundt dette.

9393322[/snapback]

Ja, men hvordan kan jeg kvitte meg med firkanten som legger seg utenpå? Hvis jeg klipper ut et ovalt bilde, så lagres det jo men et firkanta felt rundt.

Jeg trenger noen ovale bilder til en webside, hvordan løser jeg dette problemet? Vær så snill og hjelp.

9442965[/snapback]

fant d ut selv:-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...