Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Volvo 960(?) trenger info

Mekker`n

Anbefalte innlegg

Har fått tilbud om og kjøpe en volvo 960. Eneste jeg vet er at det er bakhjulstrekk og 6 sylindra diesel motor med snurre. Bilen er blå.

Var maaange 2`er feil etter eu, ikke rust og motor er nylig overhalt og den skal visst gå godt. Heller ingen feil på motor/avgass..

Noen som har noen erfaringer?? åssen ser den ut?? deler??

Fikk bare en tlf fra en som skulle selge og ble litt nysjerrig... Får den for en latterlig billig penge og jeg trenger lekebil til vintersesongen :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er en 960 med diesel, har du noe helt spesielt :!:

"Toppmodellen, 960, ble utelukkende levert med seksylindrede bensinmotorer. Den minste hadde et slagvolum på 2,5 liter og en ytelse på 170 hestekreftet, mens tre-literen med 204 hester var sterkeste alternativ."

Tror ikke Volvo har levert noen personbiler med sekssylindred diesel i det hele tatt.

(Sorry. kom akuratt på at de brukte den forferdelige lastebil diesel 6eren ifra VW LT kassevogn en periode, men ikke i 960, bare 740 og muligens 940)

3 literen er en relativt stilig 24 ventils konstruksjon som går godt. Men tror ikke den er særlig økonomisk i drift.

960 er normalt svært godt utstyrt med skinn, klima, alt el. etc.

Hvis du bor nære svenskegrensen får du svært rimelige deler på hoggeren der.

Endret av madonna
Lenke til kommentar

joa denne er det diesel i... er motor fra iveco eller noe sånt. levert orginalt mener eieren. den her gått som taxi så den har runda 400 000(for 2 gang?)

Han som vil selge meg bilen har spurt meg om hjelp før, men jeg har styrt unna. Det var da motoren trengte overhaling og det er diesel.

fant 2 på finn, men de er bensin og automat.

Spekket med utstyr hvertfall

Tror denne er litt spesiell så jeg kliner nok til. selvom det er slakk i ALT og ALT av bremser må byttes+++

Mangler også AC kompressoren..... den er ras ;)

Ellers skulle den være rostfrei og grei nok i lakken, ingen bulker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...