EssspeN Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 De som har moddet wii kan nå bruke wiien sin som DVD spiller. Dette måtte jo komme før eller senere! http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=19907 Har ikke testet det selv, men hvis noen har testa det kom gjerne med feedback. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Da kan en diskusjon legges flat. Det er nå bevist at Wii kan spille av DVD filmer, bare med de rette programmene til stede. Spørsmålet er, vil Nintendo gi dette ut som en Software oppdatering over tid eller blir dette forbeholdt til dem som har modda Wiien. Spennende hva de klarer å gjøre de der modderne Lenke til kommentar
mp_man Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) ikke akkurat en enkel måte å gjøre det på men, nå vet vi at det er mulig! det er flott. Så hvis Nintendo viser seg og gi ut en Wii 2 med dvd film kompatiblitet så vet vi at vi bare får en software oppdatert Wii. Endret 19. august 2007 av mp_man Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 ikke akkurat en enkel måte å gjøre det på men, nå vet vi at det er mulig! det er flott. Så hvis Nintendo viser seg og gi ut en Wii 2 med dvd film kompatiblitet så vet vi at vi bare får en software oppdatert Wii. 9317654[/snapback] HVa skal vi med det? Har Pioneer dvdspiller med hdmi og progressive scan.. Hakket bedre Lenke til kommentar
kilik Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Dette er faktisk ikke et Wii-program, men et GC-program. Med andre ord kan også GC spille DVD-filmer med diverse modifikasjoner. Hovedgrunnen til at Nintendo ikke støtter dette i konsollen er nok at de må betale lisens for DVD-formatet for hver konsoll de selger. Men dette vil i alle fall si at det er lett for Nintendo å implementere dette, enten via en patch (mot betaling) eller en nyere versjon av konsollen (for eksempel en multimediaversjon med innebygd harddisk, HDMI og hele pakka). Endret 19. august 2007 av kilik Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hmm... ser for meg at en DVD kanal kan bli tilgjengelig i Wii Shop... dette hadde jo vært den beste måten å gjøre det på spør du meg... Lenke til kommentar
Runepune Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Nå ser jeg det er en del som tror at dette kanskje ikke er så sunt for laseren i Wii. Mtp at den ikke er laget for å lese data kontinuerlig i halvannen time. Lenke til kommentar
SebastiAnn Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Hvis du laster ned fra den offisielle siden så står dette under Attention! The use of DVD PLAYER Software for GC MODE can cause harm to your laser in the long run. Apparently the wii lens isn't made for continuous loading, and using that app (on DVD5 or DVD9) will; cause the lens to deteriorate quickly over time. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Spør du meg er det faktisk helt banalt at Wii ikke hadde dette fra starten av. Hvis det faktisk er slik at det kun er en software update som gjør slik at man kan spille av DVD. Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Spør du meg er det faktisk helt banalt at Wii ikke hadde dette fra starten av. Hvis det faktisk er slik at det kun er en software update som gjør slik at man kan spille av DVD. 9319998[/snapback] Som allerede nevnt i tråden så taper nok Nintendo mye penger på å bruke Wii som dvd- spiller. Før Wii ble lansert så var de nok redde for at konsollen skulle gå i glemmeboka, akkurat som Gamecube. (Alt er relativt). Så de ville vel neppe punge ut så mange millioner ekstra bare for å få støtte for dvd- avspilling. Ingen kilde, det er bare min personlige mening og tankegang. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Det kan du si, men ut ifra hva jeg har forstått ligger DVD-teknologien i Wii'en fra dag 1. Sånn sett må de vel egentlig ikke punge ut så mange millioner ekstra bare for å få støtte for dvd- avspilling. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Alt er ikke bare positivt ***IMPORTANT*** The use of DVD PLAYER Software for GC MODE can cause harm to your laser in the long run. Apparently the wii lens isn't made for continuous loading, and using that app (on DVD5 or DVD9) will; cause the lens to deteriorate quickly over time. greets Imponerende at de har fått det til såklart, men det er så mye du må gjøre for å få det til. Mye lettere å gå til butikken og kjøpe en DVD-spiller til 200kr. Lenke til kommentar
Darth MToffy Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Det kan du si, men ut ifra hva jeg har forstått ligger DVD-teknologien i Wii'en fra dag 1. Sånn sett må de vel egentlig ikke punge ut så mange millioner ekstra bare for å få støtte for dvd- avspilling. 9322131[/snapback] Legg til 1kr(fiktivt beløp) for dvd-lisens for hver Wii og det er allerede rundt 10mill kroner spart for nintendo på en feature som de fleste allerede har dekket av en annen maskin. Ikke tilfeldig at f.eks Xbox1 ikke hadde aktivert dvd-avspilling som default. Der måtte man kjøpe fjernkontroll(medfølgende lisens) for å se dvd-filmer. Jeg vet ikke hva lisensbeløpet er for noe men har en følelse av at det er mer enn 1kr per spiller. Så når man regner inn det eventyrlige salget til Wii så er det ganske åpenbart at det er penger å spare her. Endret 20. august 2007 av Darth MToffy Lenke til kommentar
lobfredd Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kan man ødelegge laseren til wiien med det prog.? Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Kan man ødelegge laseren til wiien med det prog.? 9332953[/snapback] ja... Du ødelegger også laseren til wii ved å spille brente spill ved hjelp av en chip har jeg hørt. Men siden dvd filmer surrer og går hele tiden så er det kanskje mer ødeleggende? aner ikke... Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det er vel ikke bare lisens som koster. De måtte antageligvis brukt en laserlinse som var mer egnet til kontinuerlig avspilling og det ville ha kostet mer. Men det hadde ikke blitt så mye ekstra per konsoll. Men hvis de beregnet å selg 20 mill konsoller så hadde dette blitt en del penger i det store løp. Tipper det er sånn Ninty har tenkt. Greit for meg at Wii ikke har DVD-funksjon. Etter at jeg kjøpte PS3, så har jeg lagt den gamle DVD-spilleren på loftet. Men hvis jeg skulle ha tatt med Wii'en på hytta, så hadde det vært fint med DVD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå