Gå til innhold

Apple´s Airport Extreme

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du bare skal ha WLAN så er D-Linken best, den har også bedre rekkevidde en airport extreme. Men Airport Extreme har en del andre funksjoner som kan være hendige, f.eks så kan du bruke den som basestasjon for andre Airport bokser, du kan koble til en harddisk (USB) for å få den på nettverket og slike ting :)

Men skal du bare ha WLAN så kjøp D-linken

Lenke til kommentar

Apple http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_...routere/35244/3

D-Link http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_...dir-655/38570/1

Ytelse D-link i forhold til Apples router http://www.hardware.no/tester/nettverk_og_...dir-655/38570/3

så kan du se selv hva du tenker.

EDIT: La igjennom testen, og denne viser at D-linken har bedre ytelse på alle punkter, noe av grunnen til bedre ytelse gjennom routeren skyldes nok en del at apple har 100 Mbit porter mot 1000 Mbit på D-link 655.

D-linken ser ut til og være det beste valget, vis du ikke skal ha basestasjonen oppå en mac mini eller apple tv, da apple sin basestasjon har samme form;) (apple har også bare 3*100Mbit LAN mot 4*1000Mbit Lan på D-linken)

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

Det står mellom Apple og D-link med meg. Har ikkje peiling på nettverk, så veit ikkje heilt kva eg skal velje :( . Å ha god rekkevidde i heile huset er i alle fall veldig viktig. No får eg nesten ikkje signal når rommet mitt er rett over routeren... Får kanskje rabatt på D-linken, så den bli endel billigare enn Apple sin, men er fortsatt usikker.

Erlend

Lenke til kommentar

Sjekk : Finder -> Programmer -> Verktøy -> Nettverksverktøy -> Info -> Velg et nettverksgrensesnitt -> nettverksgrensesnitt (en1) ; Nederst står det : Wireless Network Adapter (802.11 a/b/g/n). Dersom /n mangler må du aktivere. Dersom det ikkje står der, kan du sende meg ein pm :)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
desktophx2.png

Erlend

Endret av VolcomStone
Lenke til kommentar

Jeg hadde også valget mellom Apple Airport Extreme og D-Link, og endte opp med sistnenvte. Fungerer som fy og er meget stabil. Videre setter jeg pris på D-Links web-grensesnitt, noe Apple ikke tilbyr. Det å være låst til å kjøre et program på enten Mac eller Windows for å åpne en port er litt teit, synes jeg. Mye lettere å bare taste inn 192.168.0.1 i hvilken som helst nettlesere og gjøre alt der.

Lenke til kommentar
Jeg hadde også valget mellom Apple Airport Extreme og D-Link, og endte opp med sistnenvte. Fungerer som fy og er meget stabil. Videre setter jeg pris på D-Links web-grensesnitt, noe Apple ikke tilbyr. Det å være låst til å kjøre et program på enten Mac eller Windows for å åpne en port er litt teit, synes jeg. Mye lettere å bare taste inn 192.168.0.1 i hvilken som helst nettlesere og gjøre alt der.

9337531[/snapback]

Hm, nja, smaken er som baken. Jeg digger programmet som følger med, det er så lett å åpne porter at det er helt dumt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...