_Daniel_ Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Leste litt tidligre i tråden at du skal kjøpe en nitro bil med roto start.. Råder deg på det sterkeste å kjøpe tråd-start istede for rotostart.. Har en HPI RTR 3 Evo T-15 motor med rotostart orginalt.. Fy **** så forbanna man blir på den starteren.. Kompisen min kjøpte en HPI bil 1 mnd etter meg ( 3 år siden tror jeg ), samme motor og med roto.. Begge roto'starterne har gått til helvette.. Så idag, dro vi begge til Mikronor på Økern i Oslo og kjøpte snor start begge to.. Det er en FRYD og ha det istede for de jævla rotostarterne.. Snor Start = Gammel og god oppfinnelse som knuser den nyere, men dårligre "rotostarteren" Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Har ikke hatt noen problemer med min egen Rotostart, annet enn at den er stor og tung å drasse med seg. Også må du så klart huske å lade batteriet før du skal kjøre. Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Leste litt tidligre i tråden at du skal kjøpe en nitro bil med roto start.. Råder deg på det sterkeste å kjøpe tråd-start istede for rotostart.. Har en HPI RTR 3 Evo T-15 motor med rotostart orginalt.. Fy **** så forbanna man blir på den starteren.. Kompisen min kjøpte en HPI bil 1 mnd etter meg ( 3 år siden tror jeg ), samme motor og med roto.. Begge roto'starterne har gått til helvette.. Så idag, dro vi begge til Mikronor på Økern i Oslo og kjøpte snor start begge to.. Det er en FRYD og ha det istede for de jævla rotostarterne.. Snor Start = Gammel og god oppfinnelse som knuser den nyere, men dårligre "rotostarteren" 9354073[/snapback] Tja, jeg er ikke enig, og bare vent til snora kiler seg eller ryker, da banner du nok like mye over snorstarten. Jeg og brodern har hver vår savagex med rotorstart, fungerer helt supert, det blir litt ekstra å drasse med seg når man er ute å kjøre, men går som oftest greit å få med seg i tillegg til en liten bensinkanne og tennplugg. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Tja, jeg er ikke enig, og bare vent til snora kiler seg eller ryker, da banner du nok like mye over snorstarten. Jeg og brodern har hver vår savagex med rotorstart, fungerer helt supert, det blir litt ekstra å drasse med seg når man er ute å kjøre, men går som oftest greit å få med seg i tillegg til en liten bensinkanne og tennplugg. 9356683[/snapback] Jeje... Smak og behag.. Vi har møtt den dårlig siden med rotostart, og den suger.. Tråd ftw=D Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 (endret) jeg fikk ny bil i dag...!! jippi..(etter en lang uke fikk jeg bestemt meg) men fean, på bestemors selvskap (stolt som jeg var) viste jeg den fram.. og etter 2 min tar en liten gutt og vrir forhjulet til servo saveren (tror det er det den heter.. er den med 6 hull i) knekker... ( inni hodet til gutten var det vell noe rart som foregikk han var jo 9 1/2) fikk ganske lyst til og gjøre det samme med nakken hans... lol. men på grunn av det får ikke kjørt den inn før mandag eller noe sånt til ny del kommer i posten.. heldig vis en snill mor som betaler utgiftene (90 kr) viss noen lurer så er tundertiger mta4 (fra miniracing.no).. med snor/drill start. men lurer på om det er viktig og smøre dempere og hjul hvær gang jeg har kjørt med den... og hva slags olje er det lurt og gjøre det med??... fikk filter olje av forhandleren (eller kjøpte da) må filteret smøres hvær gang?? Endret 25. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Luftfilteret må ikke smøres hver gang nei, men om du kjører på en grusplass eller lignende, så kan det være lurt å kikke på filteret av of til og se at det ikke er altfor skittent. Demperne har jeg aldri vasket, men tror ikke det er noen dum idè og passe på at de kan vandre(trekke seg sammen og utvide seg) etter hver gang du har brukt bilen. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Gratulerer! Dempere skal ikke smøres, annet at du må bytte oljen av og til. Luftfilterolje skifter du som regel når du rensker filteret, eller kjøper nytt. Ta ut svampen, hell på luftfilterolje/fuel (du kan også bruke fuel), også klem ut av så mye at det ikke lenger drypper fra det. Red.: Ozelot beat me to it. Endret 26. august 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 i bruksanvisningen sto det att det var smart og ta filteret i en liten pose.. ta nokk olje oppi og liksom masere det inn i felteret... er det smart eller er det bare for og ikke få olje på fingerne? vennen min drev og spayet en slaks olje spray på alt som var å spraye på omtrent.. (hjul ++ alt som bevegde på seg/roterte) er det ikke noe vits..?? eller er det bare sånt man gjør før man setter den inn for vinteren?? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 i bruksanvisningen sto det att det var smart og ta filteret i en liten pose.. ta nokk olje oppi og liksom masere det inn i felteret... er det smart eller er det bare for og ikke få olje på fingerne? 9365057[/snapback] Både og:\ Enklere å få olje i hele filteret samt du slipper å vaske deg etterpå. vennen min drev og spayet en slaks olje spray på alt som var å spraye på omtrent.. (hjul ++ alt som bevegde på seg/roterte)er det ikke noe vits..?? eller er det bare sånt man gjør før man setter den inn for vinteren?? 9365057[/snapback] Oljen smører og hjelper til slik at ting varer lenger. Jeg har aldri gjort det selv(bare brukt trykkluft på den for å gjøre den litt renere). Kan være greit om du har kjørt en del, eller om du har vasket den. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 (endret) han på miniracer sa att det var hans feil att servo saveren knakk.... han hadde satt festet (på servo saveren) til styringen på feil sted.. vilken skall den stå på? hvilken av de 6 hullene.. ozelot du hadde vell sånn bil. kan du ta en titt på den.. da den knakk sto den innerst i midten.. det er en mta4 Endret 27. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Har du mulighet for å legge ut et bilde? Klarer ikke helt å skjønne hva det er snakk om. Servosaveren tror du skal slite med å knekke hvis du er 9 år, men hvis det er servohornet(det som sitter oppå servoen) så kan det godt være. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 det er den oppå servoen jeg snakker om.. med 6 hull i som den stangen er festet i.. har ikke noen belder ennå men kan kansje få orna noe på torsdag.... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) det er den oppå servoen jeg snakker om.. med 6 hull i som den stangen er festet i..har ikke noen belder ennå men kan kansje få orna noe på torsdag.... 9368647[/snapback] Ah da så. Da er det servohornet Antar det er dette du trenger. edit: rettelse: Sendte en mail under til Minitacing og fikk dette svaret: Den du har linket til er en servoredder.Den har en fjærmekanisme som gjør at sevodrevene ikke skal ødelegges ved krasj (hjelper også for styrestag ol.). Et servohorn er en fast arm uten noen form for fjæring. Du kan også bruke en option styremekanisme med innbygget servoredder. Da kan du bytte ut den originale servoredderen med et fast servohorn. Jeg er utsolgt for servoreddere, men venter ny levering mandag om en uke. Mvh. Thomas Faale Endret 27. august 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 hva sier dere om at vi (jeg) gjør om dette emne til: tråden om rc BILER!! vor vi kan vise/diskutere ting man lurer på? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Uaktuelt for min del. Vi har allerede "Den store RC-tråden" hvor alt av RC blir diskutert. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 jeg synes det er mest fly der.... men bare spør hva folk synes egentlig... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Enig med Cutthroat Bill. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 ble vell enig jeg og når jeg så på det emne.... lol Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 og forresten... bilen min ville ikke starte i sta... kjørte inn i gjerdet under innkjøring (kjørte på veien og skvatt litt når en bil pluttselig kom..).. mens jeg ennå gassa litt, den slokna som om man skulle ha blåst ut en fyrstikk... og etter fikk jeg ikke starta den... det er sånn att det virker som om den ikke tenner.. men den gjør nokk det. i starten (rett etter)starta den noen ganger men stoppa før jeg kunne si, yess! og nå har jeg brukt drill og dratt i snorstartern helt til bloet rant(eller kan si jeg gikk lei før det).. håper att det er gløderen som hadde gått tom for batt, og at det starter som en drøm imorgen når den er ladet ferdig.. men det kan jo virke usannsynelig etter som jeg ladet gløderen og brukte den. jo. ja. agnske mye, men alikevel ikke nokk til att den skulle gå tom... det var jo ikke sånn at jeg pompa fuelen gjenom,, men det kom litt ut av potta.. den ville ikke holde den igang selv etter vert bare min snurring som ja.. vel du skjønner vell ... kansje Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Som du sier så kan det være gløderen som er tom da man ofte bruker den mer enn normalt under innkjøringen. Skulle det ikke hjelpe å lade den, så drypp noen dråper med fuel inni i forgasseren der luftfilteret sitter. Luftfilteret må selvsagt fjernes først. Dra noen ganger i snoren, også koble til gløderen for å starte. Dette pleier som regel å hjelpe. Ellers så kan det nevnes at motoren kan virke noe ustabil under innkjøringen. Endret 28. august 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå