Cutthroat Bill Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Så å si alle monstertrucker vil kante rimelig fort, så hvis dette er ett problem så bør du velge en annen type bil. Truggy eller buggy, for eksempel. Tror heller ikke det er så mange monstertrucker som slår Savage-bilene. Har den nyeste RTR-Savagen selv, og er meget fornøyd. Eneste problemet med den er at den ikke er så veldig lett å skru på, også er revers-modulen som man kan kjøpe utenom rimelig dårlig. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 innen den tid kommer bør du ha lært deg en god del. 9331806[/snapback] jeg tenkete mer på og ta med bilen til han, men mente du før han har gått lei har jeg lert en del?? jeg skjønte ikke det der helt Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Har den nyeste RTR-Savagen selv, og er meget fornøyd. 9331830[/snapback] er det savage 4.6 eller?? men det går vell bare med litt trening og ikke velte alt for mye?? og reversen det er jo ikke alt for viktig.. men var den dårlig treg eller skrøpelig/dårlig?? Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har den nyeste RTR-Savagen selv, og er meget fornøyd. 9331830[/snapback] er det savage 4.6 eller?? men det går vell bare med litt trening og ikke velte alt for mye?? og reversen det er jo ikke alt for viktig.. men var den dårlig treg eller skrøpelig/dårlig?? 9331880[/snapback] Ikke helt. Fult navn er Savage X 4.6 RTR. Denne er litt lavere enn de tidligere Savage-bilene, og kanter derfor ikke fult så fort. Men er grepet tilstrekkelig, så skal de lite til før den kanter uansett. Asfalt og gress, for eksempel. Jada, ingen problem å lære seg å kjøre monstertruck. Egentlig så er det bare å være forsiktig i svingene. Reversen var skrøpelig. Jeg knuste ett av drevene selv om jeg kjørte slik som det var beskrevet i manualen. Denne skal jeg snart sende inn, faktisk. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) det var den savege x 4.6 rtr jeg mente er den lavere en savage x rtr eller? og er det ingen andre typer reverser som passer som ikke er så skrøpelig? EDIT:siste spørsmalet.. Endret 21. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Alle "X-bilene" har samme chassis, og er like høye. Redigert: Såvidt jeg vet finnes det kun 1 revers til Savage-bilene. Men man skal aldri se bort i fra at andre produsenter har laget revers til den. Det er også mulig jeg bare fikk en defekt revers, og var litt uheldig. Endret 21. august 2007 av Cutthroat Bill Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 jeg skall vell bare ha roto start ( det er vell ikke vits med mer? eller? ) 9331797[/snapback] rotostart: du kan bruke en vanlig drill til å starte bilen din. snorstart: her må du dra i snoren til bilen starter. Fordelene her, er at du slipper å drasse på drillen hvis du skal starte bilen. Ulempene, er at hvis du ikke har vært flink med innkjøring, så kommer du til å dra ganske ofte, og det går da på bekostning av huden mellom fingrene.(her snakker vi egen erfaring..hehe) og revers sa kameraten min at senket hastigheten ( hvor mye da har det noe og si)men det er jo praktisk i visse situasjoner. viss det ikke senker mye så kan jeg vell kjøpe det extra senere.. og helst lett og skru på ja.. men det tror jeg går bra.. 9331797[/snapback] På enkelte biler så kommer dette originalt (f.eks. denne) bilen jeg linket til, er forøvrig meget lett å skru på i forhold til savage 25le(en litt eldre modell enn den du viste til). på den bilen 2 post siden var det jo noe av det de forbedret på siden forje modell poenget at den skulle være lettere og skru på (virket det som) og de senket motoren og tanken 5 mm son at den skulle bli mere stabil... jeg syntes den var fin den men jeg vill egenlig vite om det er ett dumt valg eller noe sånt også.. ( ikke veldig viktig ) 9331797[/snapback] Betse av alt, ville nok vært en elbil å begnne med. Kjøpe en billig en(men god, med god deletilgang) for så å oppgradere den med børsteløs motor(mer fart) og LiPo-batterier(mer kjøretid). Savage i seg selv er ikke et dumt merke, og det finnes masse deler til den om du skulle være uheldig og ødelegge noe(noe du kommer til å gjøre) Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) På enkelte biler så kommer dette originalt (f.eks. denne)bilen jeg linket til, er forøvrig meget lett å skru på i forhold til savage 25le(en litt eldre modell enn den du viste til). Savage i seg selv er ikke et dumt merke, og det finnes masse deler til den om du skulle være uheldig og ødelegge noe(noe du kommer til å gjøre) 9332040[/snapback] den bilen du linket til var jo ganske noe jeg hadde tenkt meg, men jeg liker allikevell savage bedre.. men er det lett og finne deler til denn og? jeg er en fyr som liker og mekke litt på ting og gjerne tar en utfordring.. så jeg tenkte med hjelp av denne "vennen" jeg har referert til. han har jo savage 25 så han hvet jo en del om den bilen... Endret 21. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 den bilen du linket til var jo ganske noe jeg hadde tenkt meg, men jeg liker allikevell savage bedre.. men er det lett og finne deler til denn og? 9332129[/snapback] Den butikken selger alle deler du ønsker til den(dvs, den kan skaffe alle originale deler til den + litt til). Kjøpte en motor fra han som har denne butikken , og jeg servicen er utrolig bra! Og en annen ting: MTA-en er ikke så mye veltepetter som Savage'en Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) synes du jeg burde ta mta en du linket til eller savage x rtr?? savage er jo litt ja eller...... den vennen min har jo ikke allverdens kunnskaper om sånne mta er ikke om savage heller men han kan jo mest om bilen sin (savage)... jeg ble egenlig veldig usikker på hva jeg skall velge nå... savage..mta...savage...mta... men jeg bor jo på går og har lyst til å kjøre terreng i skogen rundt tomta men jeg bor også i oslo (norstrand)(skilte forreldre viss dere lurer) og funker den bilen like bra på asfalt tror du.. og vilken størrelse er den? jeg har liksom mest lyst på 1\8 men der står det bare i cm... og skulle gjerne ha sett noen bilder av innsiden før jeg kjøpte den.. Endret 21. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Den er 1/8 som Savage også er. Video1 Video2 Sandtak! Og når jeg tenker på det, så blir det ofte nevnt at MTA'en er en killer i sandtak! Bilder fant jeg lite av, men kan se om jeg stikker ned i boden og tar noen bilder av min MTA og sette den ved siden av Savagen jeg også har. Bare så du ikke begynner å lure på de videoene: MGT og MTA-4 er sammen bilen, det er bare forskellig produsent(den ene kjøpte opp den andre eller noe slikt, husker ikke). Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Den er 1/8 som Savage også er.Og når jeg tenker på det, så blir det ofte nevnt at MTA'en er en killer i sandtak! Bilder fant jeg lite av, men kan se om jeg stikker ned i boden og tar noen bilder av min MTA og sette den ved siden av Savagen jeg også har. 9333296[/snapback] det virket drit bra i sandtak men vor finner jeg det... vet om noen men der er det for lite og bratt til å kjøre og som reger en bit av skogbunnen som stukker ut over kanten men det hadde vert digg om du tok noen bilder av den og er det veldig anderledes inni en i en savage.. eller er dingsene bare satt forskjellige steder? helt topp vis du gadd og ta noen bilder!! det går vel og fjerne flagget bak enkelt?? eller bare klipper jeg den av...syntes det ikke passet helt men går det og få sånn når bilen går ut av rekkevidde så stopper den til den bilen.. vennen min sier at når den går ut av rekkevidde bare fortsetter den.... eller kjører i full fart eller no...?? Edit: fant en fail safe på sidenn bilen var på er det det vennen min tenker på tror du... står ikke no om hva den gjør på siden.... Endret 22. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Gikk tom for strøm, så ble bare full-fart-bilder. Endret 22. august 2007 av Ozelot Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) hvet du om noen svar på forrige innlegget mitt? helst vite svar på den siste.. flott att du gadd og ta noen bilder.... jeg tror jeg kommer til og kjøpe den... men det velte buret(for og si det sånn) den bøylen liksom den så spinkel ut... er den det? håper jeg ikke er for innpåsliten Endret 22. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 men går det og få sånn når bilen går ut av rekkevidde så stopper den til den bilen.. vennen min sier at når den går ut av rekkevidde bare fortsetter den.... eller kjører i full fart eller no...?? 9334538[/snapback] Det kalles feilsafe, og kan fås til alle biler. Bruker det ikke selv, da jeg alltig har kjørt på grsverk og plasser der det ikke er andre folk(utenom de andre som kjører). Bøylen er kanskje litt spinkel ja, men har ikke kjørt nok med MTA'en til at denne skaper noe problem for meg. Pleier som oftest å ha på karosseriet, og det tar det meste av støyten. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Elektronisk fail-safe i micro størrelse vekt kun 3gr. (direkte sitat fra siden kansje skrivefeil eller no)(den lå på deler 1:8 diverse) denne fant jeg på siden er det det hann mener? og trenger jeg en temperatur måler..? tenkte siden jeg var nybegynner att jeg ikke vet helt hvor hvarm den er bare ved å kjenne på den..... Endret 23. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
lain Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Er en sånn en du trenger ja, den vil sitte så den slår på bremsen om du mister radiokontakt med bilen. Om du får hjelp til innkjøring osv, er det etter min mening lite poeng med temp måler. Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 (endret) bruker den eget batteri sånn viss bilen går tom så slår den på bresene da også.... (eller lol da går vell ikke motoren mer)eller gjør den det? den triller i alle fall i nedover bakker... Endret 24. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
lain Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Den vil slå på bremsene når det starter å bli dårlig med strøm på bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå