CalleKanin Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) jeg har veldig lyst til å kjøpe en rc bil til å ha på gården.. så jeg har lyst på en røff terreng bil som tåler mye med bra bakkeklaring... hvet noen om noen bra modeller som er under 5000... og er bensin eller el best for meg som nybegynner.. jeg har lyst til og ha den billigste opplevelsen mulig og lurer på hva jeg burde ha.. jeg lurer hveldig på om jeg skall kjøpe mad truck på http://elektrofun.no.. det virker som en el bil som er bra.. er den det? plz gi meg tips og råd Endret 29. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hvis du skal ha to biler som er liek raske, så vil jeg tippe at en elbil er dyrere i innkjøp, mens en nitro-bil er dyrere å kjøre. Ser også en stor fordel med å ha elbil, da du bare trenger å slå på on-knappen og så kan du kjør(mens en nitrobil trenger innkjøring med påfølgende justering som kan være litt tricky hvis du er nybegynner). Elbil trenger dessuten så og si ingenting vedlikehold(tror jeg), mens en nitrobil trenger dette. Også har du den fordelen at du kan kjøpe med elbil på søndager uten å plage vettet av naboen Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) takk for tips og råd.. jeg tror nokk kansje jeg tar den "mad truck" på http://elektrofun.no den er billig og mer en rask nokk for meg... plz ta en titt på den.. den greier vel grus vei/ganske flat skog.. har kansje tenkt til og lage en bane (trampe kjørbart flatt) utpå jorde tror du det vill gå?? den med att den er stillegående er jo fordel for nabogården som driver stall og dyrlege.. jeg vet ikke hvor plaget de blir av det... helt topp att du svarte Endret 20. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg har atm en Buggy Nitro R\C bil, Går som en drøm akselrer sykt fort, 70 med en gang, litt vanskelig for en nybegynner, men hatt den 2 år så klarer å kontrollere den nå ^^,Den kostet da 3000,- Brukt 20 min,, av en liten gutt som hadde fått den i presang av sin bestefar, men den fikk ikke gutten til å kontrolere og syntest ikke det var noe gøy, så de leverte den inn igjen. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 takk for tips og råd.. jeg tror nokk kansje jeg tar den "mad truck" på http://elektrofun.no den er billig og mer en rask nokk for meg... *bla bla* 9323723[/snapback] Den mad trucken så bra ut, og for en nybegynner, Perfekt, 50kmh er mer enn nok, og som Ozelot sa, elbil er enklere og holde ved like Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Postet i dag, 19:24 " Jeg har atm en Buggy Nitro R\C bil, Går som en drøm akselrer sykt fort, 70 med en gang, litt vanskelig for en nybegynner, men hatt den 2 år så klarer å kontrollere den nå ^^,Den kostet da 3000,- Brukt 20 min,, av en liten gutt som hadde fått den i presang av sin bestefar, men den fikk ikke gutten til å kontrolere og syntest ikke det var noe gøy, så de leverte den inn igjen. " digg å få den så billig da i helt fin stand eller kræsjet den gutten den på de lille 20 minuttene? :!: ... Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 Den mad trucken så bra ut, og for en nybegynner, Perfekt, 50kmh er mer enn nok, og som Ozelot sa, elbil er enklere og holde ved like" (og hvordan slutter man en qvote?) det blir nokk den (mad truck) til slutt men lurer litt ennå.. får vel råd om en uke eller to når jeg endelig får kort på kontoen min. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Han kræsjet den ikke nei, helt fin stand og alt, eneste det at han var veldig dårlig og klippe plastikken utenpå da, Når han fikk den måtte han klippe selv og siden han ikke var mer enn 9-10 klipte han ikke så veldig nøye, alt for store hull spør du meg ^^. Fikk den egentlig ganske billig ja Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Hvordan slutter man en quote..Slik [quote]<det du skal si>[/quote] Endret 20. august 2007 av Martiin Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 ok skall du kjøpe ett nytt shell (eller hva det skallet utapå heter) eller er ikke det no vits?... kansje bare og kaste penger i dass... Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Jeg bruker "Shellet" 75% av tiden bare, fordi jeg er lat Og vist jeg skulle gå tom for bensin\stoppe er det bare å fylle på igjen og starte den opp. Endret 20. august 2007 av Martiin Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 (endret) Jeg bruker "Shellet" 75% av tiden bare, fordi jeg er lat Og vist jeg skulle gå tom for bensin\stoppe er det bare å fylle på igjen og starte den opp. 9324124[/snapback] jaja da var det ett veldig bra kjøp i allefall.. (jeg hvet jo ikke hva den kostet ny bare antar med beste vilje ) (lol ) Endret 20. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 og hva koster egenlig bensinen eller nitroen eller... likesom ja... u know? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 og hva koster egenlig bensinen eller nitroen eller... likesom ja... u know? 9324601[/snapback] Ca 365,- for 3,8 liter. Dyr morro med andre ord. Lenke til kommentar
Cutthroat Bill Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg bruker "Shellet" 75% av tiden bare, fordi jeg er lat Og vist jeg skulle gå tom for bensin\stoppe er det bare å fylle på igjen og starte den opp. 9324124[/snapback] Du kan jo bare kutte hull i karosseriet der hvor lokket til tanken ligger, også feste ett par strips på lokket. Da slipper du å måtte ta av karosseriet når du skal fylle. Dessuten gir karosseriet en viss beskyttelse, så det er lurt å kjøre med. Jeg ser uansett ikke poenget i å kjøre uten da man fullstendig mister følelsen at det er en RC-bil man kjører. Lenke til kommentar
Nyttnavn2013 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Joda, men som jeg sa, lat Edit:Leif, På den lille linja der Endret 21. august 2007 av Martiin Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) nå har vennen min overtalt meg til og kjøpe en bensin/nitro bil etter som det var det jeg hadde mest lyst på innerst inne ... han skall hjelpe meg med innkjøring og ting jeg sliter med... men jeg hvet fortsatt ikke vilket merke jeg skall kjøpe nitro bil av... kan vi ikke ta en vote eller no for og finne best merke til terreng bil.. vennen min anbefalte hpi savage x ( http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=859&lang=en ) den virker kjempe fin... men hvet noen om noe bedre... det jeg trenger er god nokk bakke klaring og att den ikke stailer eller velter veldig lett som savage 4.6 ser ut som gjør........?? jeg begynner og bli veldig lei av og vente på hva jeg skall kjøpe har så lyst til og tøffe rund med.... osv Endret 21. august 2007 av CalleKanin Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Skal du ha noe som er lett å skru på? Revers? Mulighet for både rotostart og snortstart? (to måter å starte den på) Lenke til kommentar
CalleKanin Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 jeg skall vell bare ha roto start ( det er vell ikke vits med mer? eller? ) og revers sa kameraten min at senket hastigheten ( hvor mye da har det noe og si)men det er jo praktisk i visse situasjoner. viss det ikke senker mye så kan jeg vell kjøpe det extra senere.. og helst lett og skru på ja.. men det tror jeg går bra.. på den bilen 2 post siden var det jo noe av det de forbedret på siden forje modell poenget at den skulle være lettere og skru på (virket det som) og de senket motoren og tanken 5 mm son at den skulle bli mere stabil... jeg syntes den var fin den men jeg vill egenlig vite om det er ett dumt valg eller noe sånt også.. ( ikke veldig viktig ) Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Bare husk at vennen din sikkert før eller siden får nok av å komme til unnsetning når du har problemer, og innen den tid kommer bør du ha lært deg en god del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå