Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med ny PC, Geforce 8800 GTS ++

Anbefalte innlegg

Jeg har enttopp fått ny PC, og den virker ustabil i spill. Jeg fikk den bygget og testet der jeg kjøpte den (pcutstyr). Jeg har Asus P5N32-E SLI hovedkort (nForce 680i Chipset), XFX GeForce 8800 GTS 640mb, Intel C2D E6850 og 4 gig minne (Crucial DDR2 Ballistix). For øyeblikket kjører jeg Vista 32 bit, og er klar over at jeg ikke får alt ut av minne.

Men, ved spilling av bl.a Neverwinter Nights 2 fryser PC'en, eller hopper ut av spillet og jeg får en feilmelding. Minnestabilitet har blitt testet og er bra. Dette skjer også med WoW. Den har også hoppet ut av 3DMark06 en gang.

I 3Dmark06 oppnår jeg beskjedne 9700.

Ingenting er klokket, kjøling er OK såvidt jeg kan se, drivere til grafikkort er oppdatert.

Kan dette være Vista? Kan noen komme med forslag over hvilke tester jeg kan kjøre, eller andre ting jeg kan gjøre? Setter stor pris på hjelp, da jeg selvfølgelig ønsker at alt skal funke bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forøvrig har jeg 520 W strømforsyning.

9317899[/snapback]

Har gtx selv, 500w psu.. Med 4 harddisker, ocz vindicator cpu kjøler, 2 vifter, 2 h.d.d avkjølere og litt lys i kabinettet. Ennå funker det fett =) Så det er det ikke.

Så du hadde SLI, faktisk så er en del hk'er av SLI ustabilt. En kompis som hadde SLI kort, bytta med en gang :thumbdown: . Også nå, en annen en som sliter med spill, h.d.d, diverse programmer..

Det med vista har jeg ikke peiling på, kan hende det er bugga.

Lenke til kommentar

Ingenting er klokket, kjøling er OK såvidt jeg kan se, drivere til grafikkort er oppdatert.

9317201[/snapback]

Er ikke beskjedent for et 8800GTS. (Det er et enkelt du har og ikke SLI?) Uansett, helt normal score. Får like over 9000 poeng under XP selv. (E6600+8800GTS).

Forøvrig har jeg 520 W strømforsyning.

Er plenty nok til det oppsettet. (Corsair?)

Ellers har en del folk såvidt meg bekjent opplevd problemer med 680i-baserte kort. Jo, det er mange som ikke opplever det også, og det er jo nødvendigvis ikke der problemet ligger heller.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Jeg har enttopp fått ny PC, og den virker ustabil i spill. Jeg fikk den bygget og testet der jeg kjøpte den (pcutstyr). Jeg har Asus P5N32-E SLI hovedkort (nForce 680i Chipset), XFX GeForce 8800 GTS 640mb, Intel C2D E6850 og 4 gig minne (Crucial DDR2 Ballistix). For øyeblikket kjører jeg Vista 32 bit, og er klar over at jeg ikke får alt ut av minne.

Men, ved spilling av bl.a Neverwinter Nights 2 fryser PC'en, eller hopper ut av spillet og jeg får en feilmelding. Minnestabilitet har blitt testet og er bra. Dette skjer også med WoW. Den har også hoppet ut av 3DMark06 en gang.

Kan dette være Vista? Kan noen komme med forslag over hvilke tester jeg kan kjøre, eller andre ting jeg kan gjøre? Setter stor pris på hjelp, da jeg selvfølgelig ønsker at alt skal funke bra.

9317201[/snapback]

BIOS

Jeg har samme hovedkort. Hovedkortet ditt trenger en relativt ny BIOS. Mitt var ikke stabilt før 0702, men denne er ikke engang tilgjengelig for nedlastning lengre. Nå bruker jeg 1002. De fleste brukere har kjørt 1103 stabilt lenge ifølge flere entusiast fora.

Den siste versjonen er 1203, men denne har USB problemer med enkelte typer mus og keyboards.

Skal selv oppgradere til 1103 når jeg får min nye USB pendrive. Flashing fra windows er visstnok svært risikabelt. USB drive eller floppy er anbefalt.

RAM

Kortet kan levere for lite spenning til RAMen din. På auto leverer den kun 1.89 volt, men de fleste DDR2 800+ modulene skal ha 2.1 eller mer. Still den manuellt inn på 2.1v. Jeg bruker det til mine 4x1GB Corsair Dominator PC8500 (elsker navnet :p) og den er klokket til 1066MZ, 5-5-5-15-2T (ganske standard klokk).

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...