Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm, ingen pip fra speaker

Anbefalte innlegg

Ble ferdig i går med min nye pc, fikk installert Vista Home Premium + diverse programmer. Maskinen fungerte fint, men da jeg skulle slå av maskinen og samtidig installere oppdateringer stoppet den på oppdatering 15 av 29 og kom ikke lenger. INgenting skjedde på flere timer så jeg skrudde maskinen av.

Nå får jeg ikke startet opp, det vil si, jeg får skrudd pcn på, viftene+dvd+hdd+lys i tastatur virker, men ingenting vises på skjermen. Jeg hører heller ingen lyd fra kabinett-speakeren når jeg skrur på, det gjorde jeg i går da alt virket( ett lite pip).

Lurer fryktelig på hva som kan være galt :hmm:

Specs:

ASUS p5n32-e sli plus

Corsair hx620w PSU

Intel Q6600 @ 2,4 GHz - lå på 30-34 grader i går kveld

Gainward Geforce 8800 GTS 640mb

2*1gb corsair CL-5

WD 250gb sata

Samsung writemaster DVD brenner

:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Symptomene du beskriver er jeg kjent med, og har alltid varslet problemer med skjermkortet for meg. Dette kan bety at skjermkortet er defekt, strømforskyningen er defekt, eller at det er noe med ledningene/kontaktene mellom strømforsyning og skjermkort.

Åpne opp, sjekk alle plugger inni og utenpå (av og til er løsningen utrolig enkel :p). Clear CMOS som allerede nevnt. Dersom maskinen booter gå rett inn i BIOS. Kortet ditt burde ha BIOS 0702 eller senere (1103 er den gjeldende anbefalte BIOS). I tillegg kan det være for lite spenning på RAM. Sett denne manuellt til 2.1 volt dersom den er lavere på AUTO.

EDIT: OOops! overså "plus" i navnet på hovedkortet. Jeg vet ikke noe om BIOSen for p5n32-e sli plus. Spenningen på RAM burde alikevel være minst 2.1 volt.

Endret av Othmaar
Lenke til kommentar

Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Har prøvd med annen skjerm, svart den og.

Prøvd å ta ut batteriet flere ganger + flytte jumper fra pin 1og2 til 2og3, ingen forandring.

Koblet fra DVD, harddisk, flyttet ram, testet med annet skjermkort, fortsatt svart skjerm.

Byttet pci-e strømkabel og sjekket ledninger, svart skjerm :no:

Kan det være at hovedkortet har sviktet, siden jeg ikke får noe lyd fra speakeren ved oppstart, og jeg fikkk samme svarte skjermen med annet skjermkort?

Og er det at jeg skrudde av pcn da installasjon av vista-oppdateringene frøs seg, som har laget problemet?

Lenke til kommentar
Ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Har prøvd med annen skjerm, svart den og.

Prøvd å ta ut batteriet flere ganger + flytte jumper fra pin 1og2 til 2og3, ingen forandring.

Koblet fra DVD, harddisk, flyttet ram, testet med annet skjermkort, fortsatt svart skjerm.

Byttet pci-e strømkabel og sjekket ledninger, svart skjerm :no:

Kan det være at hovedkortet har sviktet, siden jeg ikke får noe lyd fra speakeren ved oppstart, og jeg fikkk samme svarte skjermen med annet skjermkort?

Og er det at jeg skrudde av pcn da installasjon av vista-oppdateringene frøs seg, som har laget problemet?

9321052[/snapback]

Skumle greier ... dersom alle kontakter sitter som de skal frykter jeg du har defekt HK og/eller CPU :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...