Gå til innhold

Mulig Anfield-tur for Diskusjons LFC-supportere?

Hewitt

Anbefalte innlegg

De hadde vel et innslag med han før CL finalen i år?

9324286[/snapback]

Meget mulig. Husker ikke det eksakt, men han har mange ganger vært i mediene, blant annet på Canal+. Ble også kåret til årets supporter for et par år siden av Supporterunionen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ut ifra tilbakemeldingene her, ser det ut til at en tur denne sesongen er uaktuelt. For så vidt like greit, så slipper jeg å spinke og spare. :p Det går mot en tur neste år, og som tidligere sagt virker TIA Travels som det definitivt beste alternativet for oss. Der har vi en morsom og billig tur.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Da blir det bumping. :)

Jeg har snakket så vidt med Tage som styrer TIA Travels, som vi tidligere fant ut var det beste alternativet, om det å ta turen gjennom hans opplegg. Det var ingen problem, det eneste var at vi var nødt til å ha antall reisende og slikt klar til terminlista kommer og sende inn en reservasjon da, vi kunne ikke drøye det lenger. Det betyr at de som eventuelt ønsker å være med, blir nødt til å gi en bekreftelse på dette uten å vite hvilken kamp og dato vi blir å reise. Nå er dette uansett langt frem i tid da, vi kan for eksempel ta en hjemmekamp mot et midt-på-tabellen-lag (Blackburn, Newcastle, Spurs, Reading, etc.) nærmere jul eller etter jul, jeg regner med at de fleste ikke har ting planlagt et godt halvår i forveien?

Det var den saken. Men før den tid må vi uansett finne ut om det er aktuelt å ordne noe slikt? Hvem er det som seriøst kan være med? Vi har en liste på forsiden med et fint antall som har meldt interesse, men nå må vi i så fall ta et steg videre og finne ut hvor mange som faktisk kan. Jeg anser vel et antall på 5+ personer å være nok for å gjennomføre en tur. Hvis det skal bli en reise, så må vi prøve å gå litt mer konkret inn i det nå enn bare "kanskje, hvis, hvordan, omatte".

For de som ikke gidder lese gjennom alt, eller ikke husker hva vi har diskutert, så tar en kjapp gjennomgang av opplegget så langt:

• Vi har vært en liten gruppe som har lekt med tanken på en fellestur til Anfield for LFC-supportere her inne som ønsker det. Det er snakk om å reise som en gruppe til en hjemmekamp på Anfield mot et midt-på-tabellen-lag, eksempelvis som nevnt Newcastle, Reading, Blackburn, etc til neste sesong.
  • En lørdagskamp er vel det mest gunstige. Man kan dra fredag-søndag, for eksempel, eller en dag ekstra. Det kan nok også ordnes omvisning på Anfield dagen etter kamp.
  • Vi vil ta turen gjennom TIA Travels (sjekk link lenger oppe), da det er det greieste alternativet. Vi vil da få kampbillett + opptil 4 overnattinger hos en kjent, norsk Liverpool-supporter for ca. 1700 (det var prisen for standard PL-hjemmekamper denne sesongen, priser kan forandre seg foran neste sesong), som er en meget god pris. Da kommer bare fly utenom.
  • Flyreisen t/r Norge - Liverpool er et lite problem ettersom folk bor overalt i landet. Det har vært ytret ønske om at folk helst skal prøve å komme seg til Torp (Sandefjord) slik at man sammen kan fly direkte til Liverpool med RyanAir, det er også det billigste flyalternativet om man bestiller i grei tid så flybillett vil sannsynligvis ikke bli spesielt dyr (ca. 200-500,- t/r vil jeg tippe hvis vi er ute i god nok tid). Men det innebærer at de som ikke bor i nærheten må komme seg til Sandefjord på et vis, inkludert meg selv. Jeg mener det er den beste måten, men jeg er åpen for innspill. Dersom det er noen som ønsker å komme seg til Liverpool på egenhånd så skal vi helt sikkert greie å ordne det også, men litt av poenget med en fellestur er også det å reise sammen.
  • Totalpris for selve turen (fly, billett, overnatting), ekskludert all bruk i Liverpool, er dermed estimert til å bli ca. 2000-2500,- totalt.
  • Vi har vel kommet frem til at det ikke er nødvendig med en aldersgrense for å være med (diskusjon om det finne et sted langt bak i This is Anfield-tråden), men alle under 18 som vurderer å være med må selvfølgelig først og fremst prate med foreldre om saken først og være sikker på at man faktisk får lov.

Alle innspill og tanker fra de som anser det som aktuelt å reise mottas med stor takk.

Lenke til kommentar

Jeg er med med mindre det ikke kræsjer med noe veldig viktig, noe som er lite sannsynlig da det ikke forekommer så ofte i mitt liv. :p Stemmer for RyanAir fra Torp jeg også, spesielt siden jeg bor 20 min unna. :D Har også en kamerat som helt sikkert er interessert i å være med, vi tenkte selv på en tur over neste år selv, men det må jeg sjekke litt nærmere.

Det morsomste utenom de 3 andre store er jo å dra på Everton, men prisen der er jo nesten lik som United, Chelsea og Arsenal så det er vel uaktuellt. Stemmer for Spurs, Pompey, Villa, Rovers eller Hammers jeg. Sånn for å ta de navna. :p Sikkert kult med en storseier mot Newcastle også. :D

Lenke til kommentar

Jeg tror nok vi må droppe Man Utd, Chelsea, Arsenal eller Everton ja, det vil nok være både dyrt og ikke minst veeeldig vanskelig å få tak i plass for en gruppe, er jo de desidert mest ettertraktede kampene.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Som jeg skreiv i TIA så har jo terminlista nå kommet og hvis vi tenker seriøst på dette burde vi kanskje ikke vente så veldig mye lenger før vi bestemmer oss for kamp og sånt?

Edit: Jeg stemmer for en av disse hjemmekampene:

Portsmouth 29okt

West Ham 29nov

Man City 21feb

Aston Villa 21mars

Blackburn 11april

Newcastle 2mai

Tottenham 24mai

Edit2: Ser nå at det faktisk er utsolgt på de fleste hjemmekampene hos Tage, så da spørs det vel hvor aktuellt dette blir da. Er plass på boltonkampen 26 desember, men det er vel neppe aktuellt for de fleste her.

Endret av ErlendRU
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Daniel 22 år. >Trondheim

viser intresse for tur :)

City eller Villa-kampen tror jeg blir en bra kamp å se.

Har ikke vært på Anfield siden 2005.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar

Nei, jeg vet ikke jeg. Jeg er med om det blir noe, men virker som det er lite aktuelt for de fleste og som Erlend sa så er stort sett alt av kamper hos Tage utsolgt. Vi måtte bestilt med en gang terminlista kom skulle vi fått plasser. Eneste er som sagt Bolton 2. juledag, rimelig uaktuelt regner jeg med, og Sunderland-kampen som ikke er lagt ut enda. Men er jo mulig å dra på Champions League også da, for eksempel i gruppespillet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Ganske sløvt å utelukke 2. juledag spør du meg. Jeg liker i hvert fall å kalle meg supporter og da passer en kamp på Anfield alle dager i året.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Hvorfor passer det dårlig for folk flest?

Vi kan jo uansett vurdere kamper fra CL eller FA Cup.

Lenke til kommentar

Folk må selvsagt svare for seg selv, men jeg tror nok bare at det er mange som ikke vil reise så tett opp mot jul, eller reiser bort i jula fra før. Måtte vel reist fra Norge 1. juledag da. Gjør ikke noe for meg, men i og med at vi vil prøve å få til en gruppetur så krever det at det passer for resten av folkene her. Men den kampen er jo absolutt et alternativ hvis folk kan/vil. Det er bare til å komme med tilbakemeldinger på hva som passer.

CL/FA Cup er selvsagt et spennende alternativ. Spesielt CL hadde vært moro, med kveldskamp. Minuset med det er at det er midt i uka så det krever at man har anledning til å ta seg fri fra skole/jobb.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg får meg uansett Fan Card til neste sesong, så da blir det garantert et par impulsturer. Eller hva sier du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...