jozwiak Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hei. Lurer på om det er mulig å lage et lite windowsprogram som kan importere data inn i en excelfil uten bruk av andre databaser. Jeg ser for meg at det dukker opp en side der man kan plotte inn forskjellige verdier i forskjellige bokser, også trykke ok. Da importeres disse verdiene inn i bestemte celler i et eksisterende excel dokument, skriver det ut, lagrer filen i et annet navn og lukker filen. Hehe... er dette overhodet mulig? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Ja, ved å bruke Excel som datasource i et hvilket som helst programmeringsspråk. Lenke til kommentar
jozwiak Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Ja, ved å bruke Excel som datasource i et hvilket som helst programmeringsspråk. 9317534[/snapback] Er dette mulig for en som ikke kan noe særlig programmering? I VB eller noe? Er det uhorvelig vanskelig? Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Er dette mulig for en som ikke kan noe særlig programmering? I VB eller noe? Er det uhorvelig vanskelig? 9367574[/snapback] Uten å si at jeg vet om noen så ville jeg tro at det ligger flere eksempler ute på nettet som ville hjelpe deg på god vei. Lenke til kommentar
CronoMan Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Er dette mulig for en som ikke kan noe særlig programmering? I VB eller noe? Er det uhorvelig vanskelig? 9367574[/snapback] Uten å si at jeg vet om noen så ville jeg tro at det ligger flere eksempler ute på nettet som ville hjelpe deg på god vei. 9450686[/snapback] Det enkleste er å bruke CSV (Comma Seperated Values) istedenfor ordentlige excel-filer har jeg merka Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå