Gå til innhold

grønne streker langs skjermen.

jorgenhm

Anbefalte innlegg

Hei.

Har prøvd å legge dette inn i tråden om Dell 2407WFP, men fikk ikke svar der.

Virker på meg som dette er et software problem(evt. skjermkort) og ikke noe direkte knyttet til skjermen.

Min opprinnelige post med vedlegg:

Hei.

Hatt denne skjermen i et par måneder nå.

Kjempe fornøyd. Skjermen er flott til både PC(HD video) og xbox360.

Men har merket noe litt rart. Vet ikke om det er skjermkortet eller skjermen sin feil. Har ikke brukt digital utgang på skjermkortet før jeg fikk denne skjermen.

Jeg får slike streker som dere kan se på bilde.

De dukker noen ganger opp. De strekker seg over skjermen horisontalt, alltid på den øvre delen, ca 1/5 fra toppen. Det skjer oftest når jeg ser på film, spesielt wmv filer. Kan ikke forstå hva dette er for noe, men det er plaget meg en stund.

Det dukker ofte opp når jeg har sett på film i noen minutter. Hvis jeg fjerne trykker fullskjerm av, og så på, blir det borte. Det blir også noen ganger borte hvis jeg beveger et vindu foran det.

Noen som vet hva dette kan være, og årsaken til det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut som artifacts som skyldes skjermkortet. Sånne feil dukker som regel opp når grafikkprosessoren på skjermkortet er for varmt, eller at minnet på skjermkortet er skadet. Sjekk om vifta på skjermkortet enda går rundt, og fjern støv/hybelkaniner/lo og annen lort fra vifta og kjøleribba på skjermkortet.

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...