Gå til innhold

Minnekort sitter fast i mitt ixus 800is kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Minnekortene med innebygget USB plugg er noe dritt. Mye trøbbel med de kortene. Går lettere i stykker også.

Får håpe folk leser denne advarselen, og går for et noe mer normalt minnekort neste gang de skal kjøpe.

9353070[/snapback]

Etter at jeg første gang kikket på et slikt kort, så tenkte jeg umiddelbart at noe slik våger ikke jeg kjøpe. Det så direkte skrøpelig ut, og jeg er ikke forundret over at et slik kan sette seg fast i kamera. Gjør heller som Afseth skriver, se på dette som en advarsel for fremtiden.

Lenke til kommentar
Ja det må jeg si meg helt enig i, men like ens sitter kortet pokker så fast i kamera, minnekortet koster under 300 kr, kameraet 10 ganger mer, så jeg vil ha kortet ut, uten å skade kameraet.

9356503[/snapback]

Har du en tynn metallplate (0,1 -0,2mm) så kan du kutte den til samm bredde som kortet. Eller bruke en slik en man måler gapet i en tennplugg. Den skal du kunne dytte forsiktig inn over kortet på den siden usb kontakten er på, så skal du kunne dra ut begge da metallplaten hindret usb-pluggen å hekte seg fast. Det er viktig at du tar ut batteriet før du prøver. Stiv plastikk burde også virke.

Tom

Edit: Alternativt gå til verkstedet med kameraet, hvis du er redd for å ødelegge noe.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...