Mogge_ Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Hei.. Jeg har satt inn nytt HK,GPU,CPU og Minne..Men maskinen vil ikke starte, alt er koblet riktig... Maskinen min røk for en ukes tid siden og da tenkte jeg at det kunne være noe hovedkort eller noen av de delene.. Så tok det på forsikringa og fikk kjøpt inn nye deler, men det starter fortsatt ikke..Kan godt hende det er noen feil på PSU siden den ikke er byttet.. Her er en liten liste over ting som ikke er byttet : PSU, hd, dvd rom og diskett stasjon.. Noen som vet noe om hva det kan være? Lenke til kommentar
B0P Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Du sier den ikke starter. Virker det som om den får strøm? Dvs starter harddisker, vifter og slikt å summe? LEDs på hovedkortet? Dersom dette skjer, får du i det hele tatt tekst på skjermen, eller er skjermen 'svart' hele tiden? Når du starter maskinen, høres noen beeps? Sjekk å koble ut alt bortsett fra hovedkort, cpu og psu, da skal den likevel poste og gi deg beep når post prosessen er ferdig dersom det ikke er noe feil på de delene. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 virker egentlig som om den ikke får strøm, for det lyser ikke noe på hk Lenke til kommentar
Pillin Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Må han ikke ha ram i også for å få post? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Høres ut som PSUen har tatt kvelden. Hvis du kopler vekk alle kablene, og setter strøm på den, så kortslutter mellom jord (sort) og start lederen (tror den er grønn, men sjekk veldig nøye først) på 24 pins kontakten. Hvis PSU ikke starter da, så er den ødelagt. Lenke til kommentar
B0P Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Må han ikke ha ram i også for å få post? 9317808[/snapback] Neida, maskinen skal poste uten ram, men den kommer selvsagt til å si fra at ram ikke er installert. Tror vel også alle hovedkort kommer til å gi beepcodes som indikerer at ram ikke er installert ved slik post, så selv uten video så skal man kunne få en indikasjon på om HK fungerer eller ikke. Lenke til kommentar
Pillin Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 hvor kjekt hadde det ikke vært om HK kunne kjørt post med bare psu. Da kunne man fastslått feil i feks cpu enkelt. Jaja, hjelper vel lite å drømme. *fylle ut returskjema på HK og CPU* Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 var PSU som var problemet, men etter jeg byttet den så kom det opp en feilmelding etter at jeg bootet.. Det står Detecting array..Noen som vet hva som skjer? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 "Detecting Array" betyr at den leter etter RAID-konfigurasjon. Har du brukt RAID, eller har du bare en enkel harddisk installert? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 har bare ide hd.. Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Vet du hva jeg bør gjøre for å få igang pc'n? Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Noen som gidder å ta seg tid til å hjelpe meg litt? er stressa...Ny pc også får jeg opp sånn her.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Prøv om du kommer inn i Bios, hold del knappen under oppstart, hvis ja ,last bios setup, exit F10 og se om den starter. Prøv safe mode om du har gammelt OS på disken. Videre er det bare å legge inn OS nytt med nye drivere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-DL771Fwj Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Hvilket hovedkort har du? Tipper det er en RAID-kontroller på dette, som du bør slå av i BIOS dersom du kun skal ha en disk. Evt. sett opp til boot fra DVD, ta ut alle harddisker, og sjekk at du kan boote fra CD/DVD for å få testet boksen Lenke til kommentar
Sunni Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Har du installert operativsystemet på nytt?Mener du må det siden du byttet til nytt HK. Endret 26. august 2007 av Sunni Lenke til kommentar
nozzleenginering Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Noen som gidder å ta seg tid til å hjelpe meg litt? er stressa...Ny pc også får jeg opp sånn her.. 9359313[/snapback] er alt koblet riktig? har du dobbeltsjekket? Du kan ta ut batteriet i hovedkortet et par sek og sette det inn igjen hvis det hjelper,det hørtes problematisk ut.. Endret 26. august 2007 av nozzleenginering Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 får ikke kommet inn i bios, vet ikke om jeg må bruke et gammel tastatur med ps2 port jeg? Skal formatere da jeg får kommet igang Lenke til kommentar
aplus Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 (endret) Resett biosen. Se etter i manualen til HK, der står det hvordan man gjør det på ditt HK. Som oftest benytter du en jumper... Edit: Sjekk også at HDD er satt til "master" Endret 26. august 2007 av aplus Lenke til kommentar
Mogge_ Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 ok, skal gjøre det i morgen Lenke til kommentar
Skeetzoid Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Har du installert operativsystemet på nytt?Mener du må det siden du byttet til nytt HK. 9361069[/snapback] Hvorfor det ? Selv kjører jeg en Windows xp installasjon som jeg har brukt på 3 forskjellige Hovedkort uten problemer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå