Gå til innhold

Maskina klikka, Veit ikkje ka so e gale

Anbefalte innlegg

Har eit lite problem her.

Min pc :

AMD 1,0ghz

512mb sdram pc133

Nvidia tnt2

2 harddiska 45gb/120gb

asus K7T Pro, MS-6330

Windows XP

Vis eg minimerar spel, eller store program so klikka maskina mi.

Det som skjer er at pcen skrur av alt som heite harddisk og skjermkort mens cpuen fortset å gå.

Resetknappen låser seg og einaste måten å få av maskina er å kutte strømmen.

Når eg so slår på strømmen igjen so vil berre cpuen starte og resten av komponentane i maskina frys. Einaste måten å få den på igjen, er å vente eit par minutt. Då går det fint, men det er jo utrulig irriterande.

Maskina er heller ikkje so veldi stabil på nettverk. Kopierar nokon frå meg mens eg sjølv brukar maskina, so heng den seg opp, igjen veldi irriterande. Vis nåken ha peiling på ka det kan vere so skriv inn. takker alle som gidd å svare

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No har ikke jeg så veldig peiling, men det hørtes UTROLIG irriterende ut ja. Antar at den ene disken din(45 gig) er en system disk. Jeg hadde formatert den, og lagt inn programmer på nytt. Kanskje en annen versjon av OS'et du har. Vet at det er en dårlig løsning å formatere og det løser vel kanskje ingenting, men jeg hadde i alle fall gjort det. Dessuten er det jo lurt å gjøre det innimellom.

Lykke til i alle fall :o

Lenke til kommentar
No har ikke jeg så veldig peiling, men det hørtes UTROLIG irriterende ut ja. Antar at den ene disken din(45 gig) er en system disk. Jeg hadde formatert den, og lagt inn programmer på nytt. Kanskje en annen versjon av OS'et du har. Vet at det er en dårlig løsning å formatere og det løser vel kanskje ingenting, men jeg hadde i alle fall gjort det. Dessuten er det jo lurt å gjøre det innimellom.

Takk for svar.

Den 45gb er partisjonert i to deler der en av dei er systemdisk. Har ikkje prøvd å formatere den men eg har reparert os med windows xpcden. Då brukar maskina å klare seg bra, ei kort stund.

Maskina er uansett ikkje stabil under nettverk, men eg får kanskje prøve å formatere.

Då eg kjøpte maskina hadde den win 98, som krasja heile tida når eg spelte spel, la derfor inn win 2000 som og krasja konstant under nettverk og spill. Xp har fungert bra men har tendensar til å krasje. Har og oppdatert bios, men det hjalp ikkje, maskina fortsatte å klikke. Skulle ha kjøpt pentium istedenfor :(

Vis nåken veit ka so feila so sette eg pris på svar :)

Lenke til kommentar

Takk for svar.

Den 45gb er partisjonert i to deler der en av dei er systemdisk. Har ikkje prøvd å formatere den men eg har reparert os med windows xpcden. Då brukar maskina å klare seg bra, ei kort stund.

Maskina er uansett ikkje stabil under nettverk, men eg får kanskje prøve å formatere.

Då eg kjøpte maskina hadde den win 98, som krasja heile tida når eg spelte spel, la derfor inn win 2000 som og krasja konstant under nettverk og spill. Xp har fungert bra men har tendensar til å krasje. Har og oppdatert bios, men det hjalp ikkje, maskina fortsatte å klikke. Skulle ha kjøpt pentium istedenfor :(

Vis nåken veit ka so feila so sette eg pris på svar :)

Lenke til kommentar

heisann dette er det samme problemet som jeg hadde når jeg spilte og ville legge spilla ned på vektøylinja for å svare folk på messenger, løsningen her ::::: egenskaper på min datamaskine /avansert der finner du ei box som det står noe om restart osv, klikk på den og fortell maskina at den ikke skal restarte. Hvis dette ikke hjelper så kan du legge deg til i messengerlista mi da kan jeg kjøre fjernhjelp til deg :wink: :google:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...