Gå til innhold

PC eller Konsoll; Argumenter for og imot


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
Det vet jeg veldig godt, men nå har det seg slik at jeg ikke har så veldig lyst til å flytte pcn min 30 meter og koble fra alt for så å koble det sammen igjen ved tvn.

 

Skjønner det, men det holder ikke som argument til fordel for konsoll allikevel.

 

Jeg har f.eks en av PC'ene her med pad konstant kobla til en TV.

Den er tilogmed fjernstyrt og jeg slipper å bytte cd for å bytte spill (kjøper jo spillene, men crack's må til) bruker bare fjernkontrollen. Går mest i Trackmania forøvrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En "up too date" data har bedre grafikk en noen konsoll.

Flere knapper.

Flere spill.

MUS = Enklere å sikte (for noen :D).

Modder (som f.eks. Zombie Panic til Half-life 1 )

uofisielle patcher.

Enklere å sette opp et LAN på data, bare koble ihop dataene i en ruter (jeg vet at det er enkelt til xbox også, har ikke erfaring med PS).

 

 

Det dårlige : Sugne portede spill (re4 anyone?)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Den her diskusjonen kommer aldri til å ha noen ende, desverre. For spillverden idag er delt i to; Den ene delen elsker å oppgradere for 10000+, finjustere å f-eks spille FPS spill med en Logitech G5.

Den andre delen liker å ha det enkelt. En HD-TV til 7000+, en konsoll til 3000+, og enn del spill til 700 kroner per stykk. Sånn som det ser ut nå, så vil noen si at Hardcore spilleren er PC spilleren, og grunnen til det er fordi at PC'en kom først til online gameren.

 

Her er egentlig begge vinnere, da begge plattformene er best tilrettelagt for hver sin brukergruppe.

Endret av stonhans
Lenke til kommentar

Jeg har nå PC til PC spill og konsoller til konsollspillene så jeg her helgardert for denne generasjonen i alle fall.

 

For min del synes jeg at enkelte spill passer perfekt på PC og andre perfekt på konsoll. FPS liker jeg egentlig best på PC men har likevell Black, Bioshock og Gears of War som jeg koser meg enormt med. Men f.eks Max Payne og Soldier of Fortune serien synes jeg har ypperlig kontroll på PC.

 

Bilspill foretrekker jeg egentlig på konsoll, mindre knapper å holde styr på. Hvis du ikke har pad til PCen er bilspill et knøl å holde på med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...