Gå til innhold

PC eller Konsoll; Argumenter for og imot


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC
Det der var bare nedlatende,

Beklager, ikke ment sånn.

Hvorfor skal jeg betale 20 000 for en maskin, for så å koble den til tv'en og spille med pad, når jeg da kan få akuratt samme spillglede med en X360 for 2500 kroner? 

Ok.

Men hvorfor diskutere Pad vs. Mus når grunnen til å spille konsoll er kostnader blir litt snodig. Bare si:

Jeg gir f.. i musa så lenge jeg får akkurat samme spillglede med en X360 for 2500 kroner som med en PC til 20000 !

istedenfor å komme med allverdens påstander om styrepad'ens fortreffelighet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ALLE skjønner at man hopper med space, skyter med musa og løper med aswd, iallefall etter mindre en 30min spilling.

 

Altså, man behersker kontrollen, men ikke med en gang som du selv sier, i allefall etter mindre enn 30 min spilling, altså det er en tilvenningsperiode på PC og.

 

Det er mye lettere å sikte på hodet med mus og tastatur en med kontroll. Du sier det selv, kontroll er vanskligere, altså føles mindre naturlig en mus og tastatur.

 

Derfor blir vansklighets graden i spillet på en måte høyere på grunn av at kontrollen hindrer deg i å gjøre det du vil. Altså kontrollen i spillet er knotete.

 

Ding ding Einstein, nettopp. Det er mye lettere å sikte på hodet med mus/tastatur kombinasjon, men det gjør ikke kontrollen til konsoll knotete, om du har spillet noen FPS over tidens løp burde du og vite at det finnes knotete FPS spill på PC og selv med mus/tastatur kombinasjon. Min selektive hukommelse husker ikke navnene på disse spillene for de var så knotete i kontrollen at de ble lagt på hyllen for lenge siden, men der hadde du knotete kontroll hvor du ikke kunne mappe f.eks mustastene slik du ville og måtte ha ting på tastaturet, noe som førte til en slags klove når du skulle gjøre forskjellige ting. Det var knotete.

 

Black på PS2 er et godt eksempel på fint utformet kontroll til konsoll. Du beveger deg med venstre analogstikke, sikter med høyre og skyter med skulderknappene. Det er like lett og naturlig som med mus/tastatur, men selvfølgelig litt mindre nøyaktig. Men å si at det er knotete er å lyve så det renner for det er så langt fra knotete. Du bruker knappene på skuldrene samt analogstikkene. Alt innenfor fingrenes rekkevidde.

 

Har du noen erfaring med konsoll FPS? Bare lurer siden du kaller kontrollen knotete.

 

 

En av grunnen til at jeg slakter det meste av FPS på konsoll er nettop dette med at kontrollen hindrer deg i å spillet så bra som du ville ha gjort med tastatur og mus eller en annen løsning som egner seg til raske rekasjoner og presisjon.

 

For det er de alt koker ned til, kontrollenne til konsollen gjør at man ikke kan reagere like rask, sikte like nøyaktig og det er også ofte en skjult auto aim + mega stort sikte sånn at man skal klare å treffe noe i det heletatt....

 

Etter noen brett på Black behersket jeg kontrollen meget tilfredstillende og gjorde noen headshots her og der, til stor tilfredsstillese.

 

Jeg vil foresten gjerne vite hvor det megastore siktet i Black er for det har ikke jeg sett, har bare en liten prikk på skjermen som viser hvor jeg sikter. CoD på konsoll har valget mellom ingame sikte eller iron sight. Vitner det om at det er dårligere spill på FPS fronten på konsoll? Jeg tviler.

 

Igjen setter jeg tvil til din kunnskap om FPS på konsoller.

 

Og selfølgelig ser jeg hvor mye kontrollen har å si for spilloplevelsen, det er jo nettop derfor jeg reagere på at du sier at du vil at kontrollen skal være mer "knotete" for at det skal bli vanskligere.

 

Igjen, jeg har spurt om dette før og jeg spør igjen, quote hvor jeg sier at jeg vil at kontrollen skal være mer knotete for at det skal bli vanskeligere. Nå kutter du ut å spre dine vrange tolkninger av hva jeg sier og tar det som "gitt fisk".

 

Jeg skal forsøke å forklare det igjen til deg, siden problematikk med tolkning tydeligvis er kommet i veien.

 

Jeg har ikke sagt at jeg vil ha noe mer kontete kontroll, men en mer utfordrende kontroll. Det er 2 forskjellige tinger. Det er mye mer digg å beherske kontrollen enn å få den servert på et sølvfat når du starter spillet. Jeg synes ikke spill er morsom når jeg kan springe rundt etter 2 min å gjøre headshots som en gud. Det er mye mer tilfredsstillende å få headshots når du faktisk ser at du har blitt bedre. Er vel derfor CS er så populær, det er en beherskelses fase og tilvenning til kontrollen som gjør at du føler tilfredsstillelse når du behersker kontrollen og gjør gode kills.

 

Det som gjør spillet utforderne er det, at mot spillerne dine gjør taktisk smarte valg og stiller med samme forutsetniger som deg og laget ditt. For mitt perfekte FPS er et lag basert spill. Da er det taktikk, aim (her under reaksjons tid og skyte teknikk(spray vs burst)) og listighet som avgjør hvem som vinner.

 

AKA beherskelse av kontrollen. Intet mer eller mindre. Behersker du kontrollen behersker du spillet, så enkelt er det. Om du ruller rundt på rygg og klager over dårlig kontroll, har du enten ikke prøvd nok eller så har faktisk spillet en dårlig kontroll.

 

Kontroll har alt å si i samspill med spillets vanskelighetsgrad, til en vis grense. Selvfølgelig har du de spill som blir vanskeligere fordi de har knotete kontroller, men du har og de som er vanskelig fordi de er i balanse. Og det er da beherskelse av kontrollen kommer inn, for kontrollen er et like viktig element i spill som alt annet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

istedenfor å komme med allverdens påstander om styrepad'ens fortreffelighet...

9328578[/snapback]

Nå har du enten helt misforstått hva jeg sier, eller så leser du bare dine egne innlegg. Jeg har aldri skrytt av fortreffligheten til pad, aldri påstått at den er bedre og mer presis enn musa. Men når du kommer mede beskrivelser som knotete og dårlig/vanskelig, er det stikk i strid med hva jeg som faktisk spiller de fleste fps'er på konsoll oppvelver. Da må du tåle at jeg retter på deg når jeg opplever dine beskivelser som helt galt. Det i seg selv betyr ikke at jeg mener man sikter bedre med pad, alle her inne er enig at man skter mer presist med en mus.

Lenke til kommentar
Altså, man behersker kontrollen, men ikke med en gang som du selv sier, i allefall etter mindre enn 30 min spilling, altså det er en tilvenningsperiode på PC og.

 

Haha... Du tuller med meg nå?

 

Uansett hvor lenge man spiller med gampad kontrollen så vil man aldri matche en spiller med tastatur og mus som har spilt tilsvarende lenge.

 

Det kontrollen mangler er muligheten til å burke musllene naturlig til å "stille" sensen.

 

Altså, hvis jeg vil snu meg 360 grader med en kontroll så må jeg trykke spaken mot venstre/høyre for så å vente på at personen min skal snu seg med en STATISK hastighet.

Med mus derimot så kan jeg selv bestemme hvilken hastighet jeg vil snu meg med (altså DYNAMISK hastighet) ved å endre hastigheten jeg flytter musen med.

 

Jeg vet også at når jeg flytter musen:

Herifra->|-------til-------|<-hit så vil personen min snu seg 20 grader f.eks. i spillet.

 

Dette kan jeg selv bestemme hvor fort jeg gjør og etter en stund vil jeg mestre å gjøre dette raskere og raskere.

 

På konsoll:

Hvis jeg flytter spaken til høyre så flytter siktet seg 20 grader på 0,7 sek. f.eks. Da har jeg kastet bort 0,7 sek. på at kontrollen er "knotete".

 

Vær så snill og ikke kveruler på at tallen mine er unøyaktige for de er tatt ut av luften for å understreke et poeng.

 

Ja, jeg vet at man flytter seg fortere til en side jo mer man trykker spaken mot den siden, men det virker ikke godt nok til at det veier opp for den muligheten man har ved å fytte musen i alt fra 0.0000001 km/t til 200 km/t (Nok en gang, tall tatt ut av luften for å understreke et poeng).

 

Ding ding Einstein, nettopp. Det er mye lettere å sikte på hodet med mus/tastatur kombinasjon, men det gjør ikke kontrollen til konsoll knotete, om du har spillet noen FPS over tidens løp burde du og vite at det finnes knotete FPS spill på PC og selv med mus/tastatur kombinasjon. Min selektive hukommelse husker ikke navnene på disse spillene for de var så knotete i kontrollen at de ble lagt på hyllen for lenge siden, men der hadde du knotete kontroll hvor du ikke kunne mappe f.eks mustastene slik du ville og måtte ha ting på tastaturet, noe som førte til en slags klove når du skulle gjøre forskjellige ting. Det var knotete.

 

Har spilt endel FPS over tidens løp ja. :)

 

Jeg også har opplevd dårlige kontroller i pc spill, men i de aller fleste spill til pc kan man selv velge akkurat hvilke knapper man bruker til hva.

 

Så her skyter du deg selv litt i foten, for når det gjelder valgmuligheter av knappoppsett, hvilken kontroller man vil bruke, sens, m.m. så er PC overlegen konsoll.

 

Man kan bruke alt fra Ratt og pedaler til joystick, mus og tastatur, spesial designete "gaming-pads", toutch screen, USB fjernkontroll, ja til og med Wii moten kan man bruke til pc, med en bluetooth adapter og et lite, enkelt program som er fritt tilgjenglig og gratis fra innternett.

 

(xbox 360 kontrollen funker også fint å bruke på pc)

 

 

Black på PS2 er et godt eksempel på fint utformet kontroll til konsoll. Du beveger deg med venstre analogstikke, sikter med høyre og skyter med skulderknappene. Det er like lett og naturlig som med mus/tastatur, men selvfølgelig litt mindre nøyaktig. Men å si at det er knotete er å lyve så det renner for det er så langt fra knotete. Du bruker knappene på skuldrene samt analogstikkene. Alt innenfor fingrenes rekkevidde.

 

Har aldri spillt spillet du referer til så kan ikke utale meg om hvordan kontrollen er der, men vil tippe at det ligger en funskjon i spillet som hjelper spilleren å sikte.

 

(Eksempler på hjelp som ligger i konsoll spill: Skjult aimbot som gjør at skuddene dine blir trukket mot det du sikter på, alle skuddene treffer midt i sikte, altså liten recoil. m.m)

 

Har du noen erfaring med konsoll FPS? Bare lurer siden du kaller kontrollen knotete.

 

Ja, det har jeg, flere år faktisk. Har spilt FPS siden Golden Eye på N64, helt frem til det siste MoH spilet som kom til ps2.

 

Så kan ikke si at jeg har prøvd alle de siste titlene ordentlig, men har spillt spill som Gears på utstilligs konsoller i diverse butikker uten å bli overbevist til å kjøpe ny konsoll av den grunn.

 

Igjen, jeg har spurt om dette før og jeg spør igjen, quote hvor jeg sier at jeg vil at kontrollen skal være mer knotete for at det skal bli vanskeligere. Nå kutter du ut å spre dine vrange tolkninger av hva jeg sier og tar det som "gitt fisk".

 

Skal quote meg selv her, jeg skjønner hva du mener men synes fortsatt du beskriver deg jeg kaller en knotet kontroll.

 

Det er mye lettere å sikte på hodet med mus og tastatur en med kontroll. Du sier det selv, kontroll er vanskligere, altså føles mindre naturlig en mus og tastatur.

 

Derfor blir vansklighets graden i spillet på en måte høyere på grunn av at kontrollen hindrer deg i å gjøre det du vil. Altså kontrollen i spillet er knotete.

 

Kontroll har alt å si i samspill med spillets vanskelighetsgrad, til en vis grense. Selvfølgelig har du de spill som blir vanskeligere fordi de har knotete kontroller, men du har og de som er vanskelig fordi de er i balanse. Og det er da beherskelse av kontrollen kommer inn, for kontrollen er et like viktig element i spill som alt annet.

 

Jeg regner det å beherske kontrollen, altså skjønne helt basics av hvordan man flytter seg rundt, sikter, skyter lader osv. som en av de viktigste bygge stenene i et FPS spill.

 

Når den byggestenen ligger til grunn så kan man begynne å "utforske" spillet. Lønner det seg alltid å sikte på hodet ved avstander på 200m +? Eller lønner det seg å sikte på magen for så å la recoilen styre skudden opp over mot bryst/hodet? Lønner det seg å spraye eller skyte 1 og 1 skudd?

 

Det er også mange andre elementer som spiller inn på vansklighets graden. Hvor smart er AI-en? Hvordan skal man bruke ammonusjonen lurt, lønner det seg å kaste den ene granaten men har nå eller spare den til senere? Hvor god tid har man på å ta besluttingen å sikte på hodet eller sikre noen "body-shots"? ( :!: nei, ikke sånne de servere på sunny beach)

 

Er også mange flere ting som spiller inn her.

 

-Bountyhunter

Lenke til kommentar

Hører noen si at sikting med PC er mer realistisk, føles mer ekte og mindre knotete.

Selv om sjølve siktingen med musa er mer realistisk, betyr ikke det at resten av spillet og kontrollen er det. Jeg synes at det å slå noen føles mye bedre med knapp på kontroll enn et museklikk (som i halo). Og så er den analoge spaken mye mer realistisk en wasd, da det er bare fire retninger, eller du må justere kameraet for å få retningen du vil. Og jeg synes at det å velge våpen i kampens hete i half life serien var mye vanskeligere enn de fleste konsoll spill der du holder en spak en bestemt vei for å velge våpenet som oftest.

 

Og hvis realistisk sikting er så viktig for dere, hvorfor hiver dere ikke PCen ut av vinduet og kjøper dere en Wii? Kanskje har ikke den de beste fps ennå, men det har den mest realistiske siktingen, selv om den hittil har vært forholdsvis knotete. Det er en stor sjanse for at MP3 vil ha den beste og mest realistiske siktingen for fps (eller fpa) når det kommer ut.

 

Her er forresten en liste over de beste fps spill som har kommet ut (ca etter 1998) Bioshock kan dog ikke bli med på den offisielle lista før den for over 20 reviews.

http://www.gamerankings.com/itemrankings/simpleratings.asp

 

Og når det gjelder miniambot er det flere spill som ikke inneholder dette. Ta for eksempel halo.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
snip

9329739[/snapback]

Så vidt jeg leste sa var det meste du sa riktig i det siste innelgget ditt. Men poenget er, at selv om man sikter mindre presist med tommelstikker, er det fortsatt like morro å spille fps på konsoll. Og igjen, dere svarer som om noen har påstått at man sikter bedre med tommelstikker, ingen har noesinne påstått det. Om dere igjen skal poste bare for å si at mus er mere presist, er det sagt minst hundre ganger i denne tråden allerede, så du trenger ikke å poste et langt innelgg for å si det samme igjen.

 

 

Og angående autoaim, det er korrekt at alle fps'er på konsoll kommer med autoaim. Men det kan slåes av om man ønsker det, noe jeg alltid gjør, da den er mere i veien enn til hjelp for en erfaren spiller som meg. Recoil er for øvrig like vanlig i fps'er på konsoll som pc, så det i seg selv er ikke et poeng.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Men når du kommer mede beskrivelser som knotete og dårlig/vanskelig, er det stikk i strid med hva jeg som faktisk spiller de fleste fps'er på konsoll oppvelver.

 

Og nøyaktiv hvor har jeg nevnt noe som helst om hvordan en pad fungerer ?

 

Alt jeg sa var:

 

A)

Det går an å sette en pad på en PC også.

 

B)

Diskusjoner ang. pad vs. mus er irrelevant når grunnen til bruk av konsoll som plattform er at det er billigere.

 

På tide du leser hva jeg skriver også?

Lenke til kommentar
Og når det gjelder miniambot er det flere spill som ikke inneholder dette. Ta for eksempel halo.

9329770[/snapback]

 

Håper ikke det er Halo 1 du snakker om for det et av srekk ekesemplene på stooort sikte + skjult auto aim.

 

Til Camrot:

 

Jeg har Wii og liker kontroll systemet godt.

 

Jeg også spiller spill med vanlig konsoll kontroller og synes konsoll er kjempe gøy.

Men som sagt så mener jeg, personlig at FPS spill er best på PC fordi her er sikte metoden mest realstisk i mine øyne. Iallfall fårløpug, gleder meg til fps på wii :thumbup: .

 

Det jeg "fyrer" på her er det at folk sier at de vil at kontrollen skal være litt vanskelig å håntere (knotete :tease: ) fordi det gir spillet en høyere vansklighets grad/større utfordring, noe som jeg mener er et skritt eller 1000 i feil retning.

 

Jeg mener at det er innholdet i spillet som skal stå for utfordringen og at kontrollen bare skal vidrføre dine handlinger til din avatar. ( :w00t: fikk endelig satt ord på følelsene i en kortfattet setning :p)

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Men som sagt så mener jeg, personlig at FPS spill er best på PC fordi her er sikte metoden mest realstisk i mine øyne. Iallfall fårløpug, gleder meg til fps på wii  :thumbup: .

 

9330130[/snapback]

 

Mulig det er mest likt å holde/avfyre en AG-3 med mus, men når det kommer til sikting/avfyring på Robot 70 (rakettsystem), er konsoll omtrent real life. Dvs stikke styring med tommelen på rb70. Bedre får det vel knapt blitt hehe

Lenke til kommentar
Haha... Du tuller med meg nå?

 

Uansett hvor lenge man spiller med gampad kontrollen så vil man aldri matche en spiller med tastatur og mus som har spilt tilsvarende lenge.

 

Det kontrollen mangler er muligheten til å burke musllene naturlig til å "stille" sensen.

 

Altså, hvis jeg vil snu meg 360 grader med en kontroll så må jeg trykke spaken mot venstre/høyre for så å vente på at personen min skal snu seg med en STATISK hastighet.

Med mus derimot så kan jeg selv bestemme hvilken hastighet jeg vil snu meg med (altså DYNAMISK hastighet) ved å endre hastigheten jeg flytter musen med.

 

Jeg vet også at når jeg flytter musen:

Herifra->|-------til-------|<-hit så vil personen min snu seg 20 grader f.eks. i spillet.

 

Dette kan jeg selv bestemme hvor fort jeg gjør og etter en stund vil jeg mestre å gjøre dette raskere og raskere.

 

På konsoll:

Hvis jeg flytter spaken til høyre så flytter siktet seg 20 grader på 0,7 sek. f.eks. Da har jeg kastet bort 0,7 sek. på at kontrollen er "knotete".

 

Vær så snill og ikke kveruler på at tallen mine er unøyaktige for de er tatt ut av luften for å understreke et poeng.

 

Ja, jeg vet at man flytter seg fortere til en side jo mer man trykker spaken mot den siden, men det virker ikke godt nok til at det veier opp for den muligheten man har ved å fytte musen i alt fra 0.0000001 km/t til 200 km/t (Nok en gang, tall tatt ut av luften for å understreke et poeng).

 

Hva i videste verdens navn å rike er det du rabler om her? Du tolker igjen så midt på vidda at selv reinen er utdød der. Jeg har da aldri snakket om farta på aimen, jeg snakker om beherskelse av kontroll. Alle vet at aimen er tregere på konsoll enn på PC men det gjør ikke PC til en ultimatet vinneren innenfor FPS uansett hvordan du vrir og vender på det, det er snakk om preferanser og hva man foretrekker og å si at FPS på PC er overlegent basert på 1 faktor av i alt mange andre som du selv klassifiserer lengere ned i innlegget ditt, er som å skyte seg selv i foten for så å klage på våpenloven.

 

Når det gjelder det resterende innlegget ditt baserer du mer på tolkninger enn hva jeg faktisk sier, og om jeg så vil quote meg selv til døde her så tolker du kun innleggene min, ikke leser dem som dem er.

 

Som jeg ved flere annledninger har presisert, alt kommer ann på hva man foretrekker og liker. Det er ikke mulig å si at en ting er best og den andre er dårlig fordi man er så forskjellig i smaken. Du kan talltrikse så mye du vil, men om noen liker FPS på konsoll og misliker det på PC så kan du si aimen suger så mye du vil, den personen vil ikke endre sitt synspunkt bare grunnet 1 persons meninger.

 

Jeg spiller på alle platformer og alle sjangrer og koser meg med det, for vær har sin utfordring i form av mange ting, innkludert kontrolloppsette. Black skal få være en av de beste FPS spillene jeg har spillet på konsoll, og har et kontrolloppsett som slår mye av det jeg har spillet. Det er lett å aime, strafe og gjøre de andre tingene mang normalt sett gjør på FPS spill, men det er og vanskeligere å venne seg til men og morsomt når du klarer det.

 

Dette er min mening, du trenger ikke sette deg ned med oversettelser og tolkninger her for det gjør deg ikke noe godt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Det jeg "fyrer" på her er det at folk sier at de vil at kontrollen skal være litt vanskelig å håntere (knotete  :tease: ) fordi det gir spillet en høyere vansklighets grad/større utfordring, noe som jeg mener er et skritt eller 1000 i feil retning.

Så folk må absolutt like det samme som deg? Det var jo voksent av deg. Jeg har sagt hvorfor jeg liker å ta headshoots med pad, du er velkommen til å lese det innlegget en gang til. Hadde pad deirmot gjort det til et helvete å spille fps, hadde det vært 1000 steg i feil retiing., men det er ikke tilfelle slik jeg føler det. Pad'en har aldri irritert meg når jeg spiller fps på konsoll. Og bare for å han nenvt det, liker jeg mye mer å trykke inn en trigger på 360-kontrolleren for å avfyre våpenet enn bare et museklikk.

 

Med knotete kontroll fobinder jeg et kontrollsystem som gjør spillet mye vanskligere enn hva det burde være. Galleon er et prakteksempel på det, men det er et plattformspill i 3. person. Men fps på konsoll er langt fra hva jeg vil beskrive som knotete. Som jeg sikkert har sagt 5-6 ganger i dag, pad er noe mer upresis i fps, men likvel en god tilnærming som gjør det like morro å spille fps på konsoll som på pc.

Jeg mener at det er innholdet i spillet som skal stå for utfordringen og at kontrollen bare skal vidrføre dine handlinger til din avatar. ( :w00t:  fikk endelig satt ord på følelsene i en kortfattet setning :p)

 

Bountyhunter

9330130[/snapback]

Og kan jeg da få lov til å stadfeste at kontolleren aldri har vært en større hindring for meg å få til deg jeg vil i forhold til musa. Ting går litt tregere, men spillet er jo selvfølgelig designet for dette, og jeg tar selvfølgelig høyde for dette når jeg gjør mine beregninger i spillet.

Altså, selv om pad er mere unøyaktig, ligger utfordringen i akkuratt det samme som på pc. For meg virker det som om dere har vanskelig å godta dette, men det blir ikke mindre sant fordi om du gjentar det samme hele tiden.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

@Camrot:

Så folk må absolutt like det samme som deg?

 

Det har jeg aldri sagt, nei. Hvis du mener dette så kan du godt quote meg der du mener jeg sier det...

 

Hadde pad deirmot gjort det til et helvete å spille fps, hadde det vært 1000 steg i feil retiing., men det er ikke tilfelle slik jeg føler det.

 

"Så folk må absolutt like det samme som deg?" Virker det kjent?

 

Jeg skriver i mitt inlegg:

 

Det jeg "fyrer" på her er det at folk sier at de vil at kontrollen skal være litt vanskelig å håntere (knotete  harhar.gif ) fordi det gir spillet en høyere vansklighets grad/større utfordring, noe som jeg mener er et skritt eller 1000 i feil retning.

 

Det vil si at jeg mener at det er 1000 skritt i feil retning. For dette er faktisk et diskusjons forum, meningen er at folk skal diskutere ting aka dele meninger.

 

Jeg har faktisk ALDRI sagt at alle skal like det samme som meg eller at det jeg mener er gjelende lov.

 

Ting går litt tregere, men spillet er jo selvfølgelig designet for dette, og jeg tar selvfølgelig høyde for dette når jeg gjør mine beregninger i spillet.

 

Nettopp dette synes jeg (Det er ikke ensbetydene med at jeg synes alle som mener noe annet er teite og kan brenne i helvette...) ødelegger veldig for FPS spill som jeg mener skal være så fartsfyllte som mulig.

 

@Bear^:

 

Når det gjelder det resterende innlegget ditt baserer du mer på tolkninger enn hva jeg faktisk sier, og om jeg så vil quote meg selv til døde her så tolker du kun innleggene min, ikke leser dem som dem er.

 

Alt man skriver på et forum vil bli tolket av leseren i større eller mindre grad. :)

 

 

Jeg har da aldri snakket om farta på aimen, jeg snakker om beherskelse av kontroll. Alle vet at aimen er tregere på konsoll enn på PC men det gjør ikke PC til en ultimatet vinneren innenfor FPS uansett hvordan du vrir og vender på det, det er snakk om preferanser og hva man foretrekker og å si at FPS på PC er overlegent basert på 1 faktor av i alt mange andre som du selv klassifiserer lengere ned i innlegget ditt, er som å skyte seg selv i foten for så å klage på våpenloven.

 

Siste gangen jeg presiserer det nå, skal faktsik quote meg selv, noe jeg har blitt ganske glad i å gjøre:

Jeg mener at det er innholdet i spillet som skal stå for utfordringen og at kontrollen bare skal vidrføre dine handlinger til din avatar. ( konservativ_woot.gif fikk endelig satt ord på følelsene i en kortfattet setning tongue.gif)

 

Det er det jeg mener og dere mener noe annet, jeg trodde at denne tråden handlet om å dele meninger om "PC eller Konsoll"? Så har vi kommet til sjangeren FPS og så sier Bear^ sin mening som er stikk i strid med deg jeg mener så derfor poster jeg min personlige mening.

 

Bountyhunter

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Vel, hvor ofte spiller du fps på konsoll? Beskrivlsene dine er nemlig i så harde ordelag, synes jeg, at du må jo tro at fps på konsoll er helt uspillbart. Jeg som de siste 5 årene(før det var jeg hardbarket Quake 3-veteran) kun har spilt nye fps'er på konsoll vet at det ikke er rett. Det er nemlig de harde beskrivelsene dine jeg reagereer på. Hadde du bare sagt at du liker fps på pc, og at pad ikke er godt nok for deg, hadde jeg ikke løftet et øyenbryn en gang.

Så når du sier 1000 steg i feil retning, føles det så sterkt overdrevet at jeg nærmest blir fornærmet.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg spiller ikke FPS på konsoll så ofte pga. jeg synes det blir for tregt og synes kontrollen på pc er overlegen konsoll kontrollene, trodde det hadde kommet klart frem i mine poster jeg?

 

Men for å gå tilbake til temaet "konsoll vs pc" så synes jeg Fotball spill er genialt på konsoll fordi man trenger ikke flere en de knappene som er på kontrollen og spaken egner seg godt til å styre spillerne med. :)

 

Synes tastatur blir litt knotete når det gjelder fotball spill etter som piltastene kun peker 4 veier mens en "stick" gjør at du kan snu deg i akkuratt den retningen du vil med en gang. Noe som gjør spillet fartsfylt og man kan ta raske beslutninger og vidreføre dem til din avatar med enkelhet og presisjon.

 

Bountyhunter

 

Edit: Leif :ph34r:

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Men for å gå tilbake til temaet "konsoll vs pc" så synes jeg Fotball spill er genialt på konsoll fordi man trenger ikke flere en de knappene som er på kontrollen og spaken egner seg godt til å styre spillerne med. :)

 

HIMMMEL! for n'te gang:

En KAN feste en pad til en PC.

Pad vs. mus er derfor irrelevant i mht. "konsoll vs PC".

Lenke til kommentar

Da vil jeg gjerne bare si noen ord for at det ikke skal bli så mye oppramsing. Dette bygger selvfølgelig veldig mye på min egen oppfatning;

 

1) "Konsoll kan kobles til TV" - Det kan PC og, men der har du flere muligheter med tanke på lyd og bildeoppløsning.

 

2) "Konsoll har bedre kontrollere" - X360 kontroller kan kobles til PC, og det kan sikkert også PS3-kontrolleren med modding. Jeg mener å huske at Wii også fungerer på PC.

 

3) "Konsoller er mindre og lettere" - Dette varierer også med tanke på hvilken PC man har. DX10-kort som overklasser X360 og PS3-grafikkortene er foreløpig ganske store og effektslukende, men dette vil nok ganske fort ordne seg.

 

Keep the arguments coming - men BEGRUNN argumentene dine. Drittslenging er heller ikke lov.

 

Morten :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Back to Basic;

 

Konsoller er enklere og billigere enn PC. Kan lett settes opp, ingen konfigurering eller installasjon. En Gamer-PC koster gjerne flesk og må regelmessig oppgraderes, mens en konsoll kan kjøpes relativt rimelig og vare i ca 5 år uten noen store oppgraderinger.

 

Gamer-PC'er er dyrere og mer kompliserte. Må regelmessig oppdateres både software og hardware messig. Det kreves ofte mye lesing/oppfølging for å holde PC'en stabil (drivere en skal / ikke skal oppdatere etc). Hvilke nye deler en skal kjøpe, når disse skal handles etc. PC kan (ved bruk av penger og slit) yte bedre enn en konsoll og har tilkoblingsmuligheter for allverdens utstyr (sågar kan en hel Boing 747 cockpit kjøpes- for de som liker denslags).

 

Konsoller har (muligens) flere spill å få kjøpt, mens PC verden har en hel drøss med gratis spill der ute.

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),21/08-2007 : 22:33]Men for å gå tilbake til temaet "konsoll vs pc" så synes jeg Fotball spill er genialt på konsoll fordi man trenger ikke flere en de knappene som er på kontrollen og spaken egner seg godt til å styre spillerne med. :)

 

HIMMMEL! for n'te gang:

En KAN feste en pad til en PC.

Pad vs. mus er derfor irrelevant i mht. "konsoll vs PC".

9333341[/snapback]

 

 

Det vet jeg veldig godt, men nå har det seg slik at jeg ikke har så veldig lyst til å flytte pcn min 30 meter og koble fra alt for så å koble det sammen igjen ved tvn.

 

Er LITT lettere å trykke på knappen på min Wii og fyre opp fifa fra gamecube og splle en kamp eller to for så å skru av igjen uten å måtte "pakke" sammen i 15-30min etter på.

 

Bountyhunter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...