Gå til innhold

PC eller Konsoll; Argumenter for og imot


Anbefalte innlegg

Vi som har Xbox 360 har PC og, så vi "taper ingenting". Du liker best en skjerm til hver, vi liker godt fire spillere på en TV. Det går på smak og behag. Eller gjør det? Avean mener det ikke gjør det, sjekk signaturen min. Du er okay, Tiltman, du har ikke gått så langt som Avean. Bare pass på at du ikke spytter ut idioti som ham er du grei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC
En katastrofe er det ikke. Tiltman, du leser ikke innleggene mine, du lider av den samme ignoransen som Avean gjør. Du er en fanboy og det skinner tvers igjennom alle postene dine. Gidder du å lese hva vi faktisk skriver her? Det eneste du sier HELE tiden, er at PC er det beste formatet blablabla, og du overhører alt vi sier.

Ikke ulikt deg i grunnen, som hverken leser eller besvarer mine poeng, men maser avgårde om hvor fan-boy og forutinntatt jeg er.

STFU, please, hvis du ikke er interessert i å gjøre annet enn å forsvare PCen din til døde. Du må skjønne at folk liker Xbox 360 og, men det gjør du jo ikke.  :thumbdown:

Du kommer stadig med nye slående punkter om Xbox'ens fortreffelighet. Vær så snill, skriv noe fornuftig. Gi meg en grunn til å bytte til Xbox...

 

Det er helt greit at du liker konsoll, men jeg får gjort akkurat det samme med en PC. Jeg er til-og-med så gal at jeg liker styret med å oppgradere / tweake / overklokke.

 

Fortsett å spille med konsollen din du, så fortsetter jeg med PC'ene mine.

Lenke til kommentar

Det er ikke like ødeleggende som å trekke inn hitler, men når man begynner å bruke "du" for mye i innleggene sine er det et sikkert tegn på at en tråd er på tur ut. Får jeg lov å oppfordre til at vi roer oss ned, legger personlige konflikter til side, og begynner å argumentere på sak igjen?

Lenke til kommentar

Det jeg liker med en konsoll er at jeg kan koble den til min 42" plasma skjerm, legge meg ned i sofaen og spille. Det i seg selv er et godt argument, men det finnes jo alltid "drawbacks". En kan jo ikke få like høye oppløsninger på en konsoll (selv om 1080p er ganske bra) som på pc. Vet ikke helt om i framtiden at PCen vil støtte oppløsninger høyere enn 2560x1600, men det kan jo bli vanlig at en "normal" (da mener jeg en litt entusiastisk skjerm).

Håper vi iallefall blir kvitt 4:3 skjermene. Har selv en 16:10 skjerm med 1440x900.

 

Føler at konsoll er med avslappende, man kan komme hjem, kaste seg selv på sofaen, slå på tv og konsoll og spille i en halv time.

 

Kan vel gjøre det med pc og, men har alltid tenkt på konsoll der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Får jeg lov å oppfordre til at vi roer oss ned, legger personlige konflikter til side, og begynner å argumentere på sak igjen?

 

Ja. Sorry igjen, tastepølsene plages av het musling mellom øra.

 

Fordeler Xbox / Konsoll:

-Split screen, ikke slik at man må ha flere forskjellige PCer i huset eller ta med en PC til en kamerat for å spille med an istedenfor over internettet

-billigere, man må ikke ha HD-TV for å nyte en konsoll heller.

-flere spill med større spillutvalg

-enklere

-mindre tidkrevende med oppsett og oppdatering av driver

-du blir aldri nødt til å kjøre recovery noensinne, aldri noen blue screen (hvis du har en 360, kan jo den bli ødelagt, men du har jo garanti)

-Lavere oppløsning tar seg bedre ut på konsoll og konsollen kjører et spill bedre en en PC med samme specs som den

Fordeler PC:

- PC har nesten total valgfrihet i forhold til kontroller

- Mods eller bruker utviklede spill tillegg.

- MMOs, utvalget av både toppspill og gratisgreier er enromt på PC.

- Større frihet i forhold til hvilken skjerm en kan vil spille på.

- Mulighet til å skifte ut hardware.

- Større justeringsmuligheter i forhold til ytelse.

- Velg blant mange onlinetjenester.

- Bredere utvalg av spill mht. sjangere.

Lenke til kommentar
Ja det koster å ha oppdatert spill-PC.

Argumentasjonen om pris blir allikevel mindre verdt dersom du har/bruker en PC allikevel (ved siden av Xbox'en). Altså en PC til annet enn spill, fordi denne vil måtte oppgraderes uansett (selv om det er sjeldnere fordi du ikke spiller).

Altså; Fordi jeg er nødt til å ha flere PC'er hjemme uansett sparer jeg igrunn ikke så mye ved kjøp av Xbox'er (istedenfor å oppgradere til spill-pc'r)...

 

Ja, jeg skjønner. Men konsoll blir fortsatt en del billigere selv om du kjøper en konsoll og en god pc med 3GHZ DC og 2 gig ram istedenfor å ha en PC som yter bedre en konsollen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Ja, jeg skjønner. Men konsoll blir fortsatt en del billigere selv om du kjøper en konsoll og en god pc med 3GHZ DC og 2 gig ram istedenfor å ha en PC som yter bedre en konsollen.

 

Enig i det. Konsoll er billigere, iallefall over en 3-5 års periode.

Er det ikke noe sånt omtrent som er den antatta levetia til en konsoll ?

Lenke til kommentar

Selv om jeg synes slike diskusjoner til tider blir litt teit, tar jeg meg alikevel tid til å svare i denne tråden.

 

Som mangeårig gamer har jeg selv lært meg til at det finnes flere verdener enn bare min egen, derfor har jeg både konsoller og PC, for å nyte det beste fra flere verdener.

 

Hva er så bra med å spille på PC? Det samme som gjør at det er så morsomt å spille på konsoll, det er 2 forskjellige opplevelser. Der FPS på på PC til tider kan bli litt enkelt siden det er lett å aime, blir FPS på konsoll mer utfordrene ettersom siktingen er litt tregere. Det samme kan sies for mange sjangrer.

 

Der finnes like mange argumenter for som imot PC vs konsoll kranglingen. Noen liker PC, andre liker konsollen mens andre liker begge delene. Finnes ingen fasit, så detn ytter ikke å krangle til krampen tar dere.

Lenke til kommentar

Ble mye quoting i den tråden her, men..

 

Hva er så bra med å spille på PC? Det samme som gjør at det er så morsomt å spille på konsoll, det er 2 forskjellige opplevelser. Der FPS på på PC til tider kan bli litt enkelt siden det er lett å aime, blir FPS på konsoll mer utfordrene ettersom siktingen er litt tregere. Det samme kan sies for mange sjangrer.

9323114[/snapback]

 

:rofl: Det må vere det dummeste jeg noensinne har hørt. Er som å si at det er gøyere å skrive en lang historie på NES en PC fordi det blir mye mer utfordrende å bruke bare 2 kanpper + piltastene :rofl:

 

Hva er det du sier her? At det er flere som spiller på pc enn konsoll? I så fall er det så feil som det går an å ta. For det første har pc-salget av spill nærmest blitt halvert de siste 10 årene, i samme periode har salget av konsoller eksplodert.

Ser vi på usa omsatte pc-spillsalget i 2006 for rundt 1 milliard dollar pluss rundt 400 millioner i måndedlige avgifter fra MMO'er. Konsollene omsatte mye mye mer, over 12 milliarder. Pc-gamere er en døende rase...  :innocent:

9320872[/snapback]

 

Antall spill som blir solgt står jo ikke i forhold til antall gamere da! :wallbash: Grunnen til at salget på pc synker er jo at du bare kan laste ned spill til pc fra internett. Det er det nok mange som benytter seg av. Jeg selv kjøper bare 1 av 20 spillene mine. Og det begynner å bli mange spill på hardisken...

Lenke til kommentar
Antall spill som blir solgt står jo ikke i forhold til antall gamere da! wallbash.gif Grunnen til at salget på pc synker er jo at du bare kan laste ned spill til pc fra internett. Det er det nok mange som benytter seg av. Jeg selv kjøper bare 1 av 20 spillene mine. Og det begynner å bli mange spill på hardisken...

Da er vel du grunnen til at noen utviklere nedprioriterer utvikling til PC da :)

det camrot sier står ihvertfall til det som utviklere tjener, og det er de de bryr seg om.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

 

Antall spill som blir solgt står jo ikke i forhold til antall gamere da! :wallbash: Grunnen til at salget på pc synker er jo at du bare kan laste ned spill til pc fra internett. Det er det nok mange som benytter seg av. Jeg selv kjøper bare 1 av 20 spillene mine. Og det begynner å bli mange spill på hardisken...

9323736[/snapback]

Strålende arguementasjon. Om du fremlegger noe mer konkret data skal jeg gledelig diskutere med deg. Hadde forholdet mellom pc-salget og konsollsalget vært noe lunde likt skulle jeg ha trodd deg, men konsollene omsattte altså for 12 ganger mer. Om det du sier er riktig, er over 90% spilldistrubisjonen av pc-spill piratvirksomhet i usa.

 

 

Og btw, om alle pc-spillere er som deg, hvor mange pc-spill tror du det kommer til å bli utgitt om 10 år fra nå? :wallbash:

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...