MooseOnTheRun Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 (endret) Hei! Det skjedde for noen dager siden at internett ikke funket, og når det skjer pleier jeg og gå og restarte router og modem. Før skjedde dette hele tiden men så byttet jeg router og da har det bare skjedd 2 ganger på en god stund. Så gikk jeg tilbake til dataen og da var det bare noen internett sider som den klarer å åpne! VG, Hardware, spaceworld, facebook og mange andre går helt fint, men ea.com og giveawayoftheday.com, når jeg spiller bf2 f.eks går ikke. Da kommer det bare at "Firefox klarte ikke å opprette en tilkobling til tjeneren på www.ea.com" Har prøvd med internett explorer også og det samme skjer, har prøvd med andre dataer på samme trådløsenettverk og det samme skjer, men på den som er koblet til modemet funker det helt fint. Hva er galt? Noen som kan hjelpe? Har telenor hvis det hjelper noe.... Endret 19. august 2007 av andy24 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Prøv å flushe dns cache. CMD prompt ipconfig /flushdns Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 Det der skjønte jeg ikke NOE av...beklager! Er ikke så erfaren på det greiene her.. Kan du forklare litt mer? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Åpne en command prompt gjør du ved å trykke på start knappen - deretter trykke på kjør. I feltet skriver du inn CMD og trykker enter. I kommando vinduet som etter dette kommer opp skriver du ipconfig /flushdns etterfulgt av enter. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 19. august 2007 Forfatter Del Skrevet 19. august 2007 det hjalp ikke...tror det har noe med routern og gjøre siden det ikke funker på noen dataer som bruker det trådløse. Så tror ikke det hjelper og gjøre noe på en av de på det trådløse... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Telenor har jo gatt ut av NIX. Kan kanskje ha noe med det a gjore? Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 20. august 2007 Forfatter Del Skrevet 20. august 2007 ja det kan jo hende, noen som har noen tips til å finne ut om det er grunnen? Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 Ingen som har noen gode grunner til hva det kan være? Tror ikke det har noe med at telenor har gått over til det andre greiene for den som ikke går på det trådløse nettverket funker jo helt fint.... Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Har du sjekket om browseren din har satt opp en manuell proxy? I IE går du til Tools - Internet Options - Connection - LAN Settings. Dersom noe er haket av for der, fjerner du hakene. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 26. august 2007 Forfatter Del Skrevet 26. august 2007 ikke noe som var hakket av der, for noen dager siden var det plutselig en dag det funket vanlig igjen men nå er det like treig og vansklig... Lenke til kommentar
covah Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 Så ikke at det var firefox du brukte. Sjekk under Tools - Options - Advanced - Network - Settings. Sørg for at "Direct connection to the internet" er valgt. Har du andre maskiner du kan teste med? Hvis det ikke virker, bør du kanskje ringe ISP'en din? Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 hei! Beklager at det har tatt så lang tid og få skjekket, jeg trodde det var alle dataene på det trådløse nettverket det gjaldt men det var vist bare min! De andre fungerer det helt fint på. Nå funker det ikke og åpne diskusjon.no eller gamer, heller. Noen som vet hva det kan være? Også er det bare noen av de nye bildene på facebook den åpner, andre blir bare en hvit firkant. Er samme om jeg bruker internett explorer eller mozilla, funker ikke. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Forsøk "ipconfig /flushdns" i et dos vindu. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Du får prøve å fjerne cache i java (finnes på kontrollpanel). Fjern også cache og cookies i FF. Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 prøvde og avslutte Peer Guardian fordi det klikket helt og da fungerte plutselig det og åpne alle sider og sånn igjen. Men det er forsatt litt treigt har 54 mbps. og når jeg tar sånn speedometer test får jeg: 3817 kbit/sekund på nedlastning og 600 kbit/sekund på opplastning. Noen jeg kan gjøre for å få raskere? Helst forklar litt nøye for er ikke så god på det her Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Tviler på at du har 54 mbps internettlinje. Dette er mest sannsynligvis hastigheten mellom PCen din og den trådløse routeren. Dersom det sto kilobyte og ikke kilobit på speedometertesten, er dette ganske så normalt (kommer selvsagt an på hvilket type abon. du har). Lenke til kommentar
MooseOnTheRun Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 har intelpro wireless som internett program og når jeg holder musen over står det Speed: 54.0 Mbps. Men vet ikke jeg, har telenor ADSL. også det med at det kilobit vet jeg ikke...Kopierte der fra Speedometeret, tok hardware.no sitt. Så hastigheten er normal da? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Nar du holder over den tradlosenettverkstilkoblingen, star det hastigheten du er forbundet med routeren med. Det er riktig at skal vaere 54Mbps Hastigheten du fikk fra Speedometeret, er ogsa rikitg. Jeg har ca samme hastigheten, og ingenting gar treigt her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå