Gå til innhold

Klarer bare å åpne noen internett sider

Anbefalte innlegg

Hei!

Det skjedde for noen dager siden at internett ikke funket, og når det skjer pleier jeg og gå og restarte router og modem. Før skjedde dette hele tiden men så byttet jeg router og da har det bare skjedd 2 ganger på en god stund. Så gikk jeg tilbake til dataen og da var det bare noen internett sider som den klarer å åpne! VG, Hardware, spaceworld, facebook og mange andre går helt fint, men ea.com og giveawayoftheday.com, når jeg spiller bf2 f.eks går ikke. Da kommer det bare at "Firefox klarte ikke å opprette en tilkobling til tjeneren på www.ea.com" Har prøvd med internett explorer også og det samme skjer, har prøvd med andre dataer på samme trådløsenettverk og det samme skjer, men på den som er koblet til modemet funker det helt fint. Hva er galt? Noen som kan hjelpe? Har telenor hvis det hjelper noe....

Endret av andy24
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så ikke at det var firefox du brukte.

Sjekk under Tools - Options - Advanced - Network - Settings. Sørg for at "Direct connection to the internet" er valgt.

Har du andre maskiner du kan teste med?

Hvis det ikke virker, bør du kanskje ringe ISP'en din?

Lenke til kommentar

hei! Beklager at det har tatt så lang tid og få skjekket, jeg trodde det var alle dataene på det trådløse nettverket det gjaldt men det var vist bare min! De andre fungerer det helt fint på. Nå funker det ikke og åpne diskusjon.no eller gamer, heller. Noen som vet hva det kan være? Også er det bare noen av de nye bildene på facebook den åpner, andre blir bare en hvit firkant. Er samme om jeg bruker internett explorer eller mozilla, funker ikke.

Lenke til kommentar

prøvde og avslutte Peer Guardian fordi det klikket helt og da fungerte plutselig det og åpne alle sider og sånn igjen. Men det er forsatt litt treigt har 54 mbps. og når jeg tar sånn speedometer test får jeg: 3817 kbit/sekund på nedlastning og 600 kbit/sekund på opplastning. Noen jeg kan gjøre for å få raskere? Helst forklar litt nøye for er ikke så god på det her :)

Lenke til kommentar

Tviler på at du har 54 mbps internettlinje. Dette er mest sannsynligvis hastigheten mellom PCen din og den trådløse routeren.

Dersom det sto kilobyte og ikke kilobit på speedometertesten, er dette ganske så normalt (kommer selvsagt an på hvilket type abon. du har).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...