ulv666 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Som tittlen sier. jeg har ett hovedkort med 2 sata innganger. disse er koblet til, og funker fint. Deretter kobler jeg til en tredje harddisk med et pci sata kort. da vil ikke maskinen starte opp, jeg får beskjed om diskboot failure. innserte windows cd. Jeg har prøvd å koble til med pinnen i alle muligheter, og uten. Hvis jeg gjør dette mens maskinen sviver, det vil si jeg kobler til sata ledningen etter maskinen er startet opp, funker den helt greit. maskinen finner den og gir meg tilgang til alt på den. Jeg skjønner ikke hva problemet er? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 "Problemet" er at PCI diskkontrollerkortet "tar over" bootinga fra bios. Løsningen blir enten å bytte til et annet ontrolerkort eller å koble disken du har windows installert på PCI kontrollerkortet. Hvis du da ikke finner ut hvordan du skal disable boot på kontrollerkortet. Prøv å sette "Boot from other devices=False" i bios, kanskje det bedrer seg da. Opplevde selv dette en gang. Oppdaget at pci-kortet hadde tatt over boot-kontrollen fordi kun disken som stod på det kortet var listet opp i boot-rekkefølgen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Noen slike PCI kort har også en jumper for å disable boot (sjekk mot manual) . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå