Gå til innhold

Hjelp! Mista ned lånt ixus 40!


Anbefalte innlegg

Det går an å slå på kameraet, og se bilder. Men linsen står bom-fast, halveis ute,det rykker bare litt i den, men beveger seg ikke. Kommer pipelyd og det står E18 på svart skjerm.

 

Er ikke det typisk da med et LÅNT kamera fra fatteren! søren!! har ikke sagt det til han enda, må sjekke ut mulighetene mine først... :/

 

Går det an å fikse?

Hva vil det koste? er det en mulighet/alternativ å ta det på forsikring?

HJELP!

Endret av Sandra-salamander
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si.

 

Er kameraet kjøpt med produktforsikring f.eks. fra Elkjøp vil det være dekket av denne.

Vanskelig å si noe om hva dette vil koste i rep., men du kan jo få et serviceverksted til å gi et prisoverslag. Det koster cirka 300,- for å få et slik overslag, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Hadde noe lignende med min ixus400 for en del år tilbake. Dro innom canon og de tok en titt på den og kom frem til at objektivet måtte skiftes om jeg ikke husker feil. Dette ville koste 5-600 mindre enn det det ville koste å kjøpe nytt.

Jeg endte med å kjøpe et nytt...

 

Det merkelige er at det nye kamera jeg kjøpte har gått i bakken mang en gang uten antydninger til feil.

 

Utrolig kjipt er det nå uansett...

Lenke til kommentar
Det går an å slå på kameraet, og se bilder. Men linsen står bom-fast, halveis ute,det rykker bare litt i den, men beveger seg ikke.  Kommer pipelyd og det står E18 på svart skjerm.

 

Er ikke det typisk da med et LÅNT kamera fra fatteren! søren!! har ikke sagt det til han enda, må sjekke ut mulighetene mine først... :/

 

Går det an å fikse?

Hva vil det koste? er det en mulighet/alternativ å ta det på forsikring?

Bare husk at du får en nye Ixus 70 for under 1700... Kan være like lurt som å bruke mye penger på å reparere...
Lenke til kommentar

Var borti noe lignende med far min sitt kamera. Olympus vel og merke. Da var det de "klaffene" som legger seg over objektivet som hadde hengt seg opp. Trengte bare blåse bort noe rusk der så fungerte alt ok igjen.

 

Ett "tjuvtriks" er kanskje å miste det akkurat når du skal gi det tilbake, sånn at han ser at det rett og slett er mulig å være litt uheldig..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...