Duckster Skrevet 19. august 2007 Del Skrevet 19. august 2007 Min søster har tenkt til å jobbe og oppholde seg i New York nå fra høsten av. Vi har fått med oss at man bare kan oppholde seg der i opptill 3 måneder uten visum, men lurer på om det er en måte man kan reise ut av USA etter de tre månedene er ute, for så å komme tilbake igjen. Får man da tre nye måneder med en gang eller må man vente en stund. Setter stor pris på hjelp Lenke til kommentar
Hermanus Skrevet 20. august 2007 Del Skrevet 20. august 2007 Jeg tror ikke du har lov til å jobbe i USA på vanlig turistvisum (altså det som er vanlig når du reiser på ferie, 90 dager). Jeg er på ingen måte sikker, men mener at du må søke et annet visum hvis du skal jobbe. Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Du må ha arbeidsvisum for å jobbe i Usa. Du kan reise som turist (eller forretningsreise) i 90 dager uten visum gjennom visa waiver program. Du kan dra ut av landet og inn igjen neste dag (og få 90 nye dager), problemet blir å bevise at du bare skal være turist og ikke bli værende over tiden eller jobbe. Ville anbefalt søsteren din å se etter utvekslings/jobb-programmer, da det å "dra til USA for å jobbe" er veldig vanskelig med mindre du kjenner noen i Usa som kan tilby deg et arbeidsvisum. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 "Du kan ikke jobbe i USA"... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå