Gå til innhold

Kulturo: Trailer: Curse of the Golden Flower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Flotter saker, denne står under nyheter > kino. why? den er ute på DVD/BD.

Litt underlig jeg ikke har hørt om denne, den skal definitift sees.

http://www.play.com/DVD/Region_1/4-/334237...1&ob=Price&fb=0

9325641[/snapback]

As usual så operer vi med norske slippdatoer, og denne har kino-premiere den 7. september.

Når det gjelder asiatisk film så hender det ikke rent ofte at disse når kino i vesten lenge etter at de har vært mulig å importere på DVD.

Men det er jo bare fint, så får de som vil se den i kinosalene og de som vil se den på DVD samtidig. Jeg er nå bare glad til at det ikke bare er amerikanske blockbusters å oppdrive på norske kinoer.

Lenke til kommentar

Det er jeg helt enig. Vi trenger mye mere asiatisk film til Norge, ikke akkurat mye om jeg får si det selv.

Men, som du sikkert skjønner blir jeg litt oppgitt over at det alltid tar så lang tid før filmer kommer til Norge.

No harm done, hadde det ikke vært nyhetsoppslag om denne hadde jeg nok ikke fått det med meg heller, så det blir til at ejg kjøper den på deepdiscount.com =)

Lenke til kommentar

Det meste av asiatisk film er jo ikke noe problem å få tak i i dagens samfun gjennom DVD og internett, men det er nå enda sånn at "film er best på kino" fremdeles gjelder. Så da får vi heller bare akseptere at kommersialliseringen av _alt_ medfører at asiatisk og annen "språkufør" film for norge må prøves godt ut i andre land før vi tør sette de opp her.

"Min Nabo Totoro" som nettopp gikk på kino her til lands ble jo sluppet i 1988, nesten 20 år før den når norske kinoer er litt i overkant.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

As usual så operer vi med norske slippdatoer, og denne har kino-premiere den 7. september.

Når det gjelder asiatisk film så hender det ikke rent ofte at disse når kino i vesten lenge etter at de har vært mulig å importere på DVD.

Men det er jo bare fint, så får de som vil se den i kinosalene og de som vil se den på DVD samtidig. Jeg er nå bare glad til at det ikke bare er amerikanske blockbusters å oppdrive på norske kinoer.

9327592[/snapback]

Det samme som med The Host, den så jeg hjemme samme dagen som det var norges premiere.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...